Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade81
Mobilspel
Pågående21 558

Forumkategorier

Användare Inlägg  
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-19 14:25
Antal inlägg: 173

Lunarstorm-erfarenheter
Just i dag är jag återigen grymt fundersam över Lunarstorms ansvarigas beteende. Vill inte "vägleda" er alltför mycket, men är nyfiken på vilka erfarenheter --- bra och dåliga -- som ni har av den sajten!
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-12-19 14:33
Antal inlägg: 2977

Ingen erfarenhet alls
 
helena2005-12-19 14:41
Antal inlägg: 214

Jag har hört att dom stängde av en aktiv som bombade dem med upphovsrättsliga frågor och dylikt. Det var nog bra för dem.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-19 15:36
Antal inlägg: 173

Har du hört att de betalade flera tusen också? *s*
 
helena2005-12-19 16:23
Antal inlägg: 214

nää.... berätta :o

 
Nilla__2005-12-19 17:04
Antal inlägg: 1

Bara bra erfarenheter av den sidan
 
Stepe5432005-12-19 17:08
Antal inlägg: 377

träffade min sambo där....
 
kajix2005-12-19 17:32
Antal inlägg: 7767

jaha, men är det bra eller dåligt? ;)

jag känner fler som träffats där, fast det har ju mindre att göra med nyllets funderingar att göra kanske.

lunarstorm har alltså tagit pengar intjänade på lättlurade fjortisar och gett till nån sorts rättshaverist? :p
 
Stepe5432005-12-19 17:40
Antal inlägg: 377

det har allt att göra med nyllets ursprungliga funderingar "nyfiken på vilka erfarenheter --- bra och dåliga -- som ni har av den sajten!" Jag har personligen bara bra erfarenheter....
Och jag har ingen som helst aning om vem Lunarcrew ger sina pengar till...
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-19 19:07
Antal inlägg: 173

Nej, just det har inte alls med mina funderingar i dag att göra. Mina funderingar nu handlar mer om företagets agerande gällande det som skrivits om företaget i kvällstidningarna senaste dagarna.
 
Birgerkung - Spelvärd2005-12-19 20:23
Antal inlägg: 2392

Jag läser inte kvällstidningar. Kan du sammanfatta lite kort?
 
lelou - Ej medlem längre2005-12-20 00:48
Antal inlägg: 2025

det enda jag vet om den sajten är att de använder mycket ord som slutar på "-is". Och att det hänger en hel del fula gubbar som gärna luskar på småtjejer. Min brors dotter hänger där, och vi har fullt sjå med att hålla koll på henne.

Angående ord, vi som är lite ordskadade ... en del andra ord som de gärna "lunajstojmar" till det lite roligt med.

kjamiz, flikka, och puzziz och sånt.
Säger väl en del om den sajten. Gjord för barn och använd av barn.

Vimlar av bra communitys, Lunarstorm är inte en av dem.
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-20 01:06
Antal inlägg: 1766

Hej, hopp. Vad haver jag missat???
 
Mitzy2005-12-20 04:57
Antal inlägg: 221

Antar att det handlar om den som blev avstängd efter att ha uppmuntrat den tonåring som hoppade framför tåget tillsammans med en flicka och dog. Den individen har blivit avstängd men kommit in på nya portaler och bett om ursäkt.....antar jag....men vad vet jag..........detta är bara vad jag tror.......rätta mig den som vet att jag har fel..
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-20 08:05
Antal inlägg: 173

Ja, och personligen tycker jag att det är konstigt att den killen nu stängs av på det sättet, att informationschefen berättar att "han har gått för långt och att att i vanliga fall så nöjer man sig med en varning eller blockering en viss tid".

Visst, det var väldigt dumt gjort av honom, MEN den killen mår ju väldigt dåligt nu efteråt och eftersom situationen är så extrem anser i alla fall jag att det är dumt av informationschefen att berätta så detaljerat, samt att man av humanitära skäl bör ha frågat killen vad HAN får för hjälp och så utanför lunarstorm, vem han kan prata med och så.

Vidare är det ju svårt för honom att förutse vad som skulle hända (även om det som sagt var väldigt dumt av honom att skriva så där), MEN ännu dummare av alla som efteråt skrev att han borde brinna i helvetet, dö själv och så. Men dessa personer som ju borde förstå att han inte mår bra blir alltså kvar.

Ytterligare en aspekt på det hela är att det finns tidigare exempel på lunarstrom där personer hotat att ta sina liv och i ett fall också döda andra, men där de som reagerat och kontaktat lunar eller rentav polisen på den ort personerna bor och där de som reagerade och tog hoten på allvar sedan blivit anmälda till lunartorms ledning och då blivit varnade eller mer. Just för att de HAR reagerat och tagit hoten på allvar och dessutom försökt förhindra självmordet/morden. Då har lunars motivering varit att de som anmälde inkränktat för mycket på de "självmordsbenägnas" integritet.

 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?