Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade30
Mobilspel
Pågående21 449

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2005-12-22 15:00
Antal inlägg: 11969

Nej, men jag tycker att det är roligare att spela om man gör det under jämna och rättvisande vilkor. Jag tycker att det är tråkigt om folk passar på att lägga ord om jag blir nedkopplad p g a dålig uppkoppling, och säger också till att det hör till god ton att passa, om jag råkar ut för en motspelare som har gjort det.

Det har hänt att jag har fått en ursäkt, och spelaren har låtit mig lägga lika många drag som h*n själv lade när jag blev frånkopplad. Det tycker jag var ett bra och sportsligt beteende.

Men som sagt, var och en får göra som man själv vill. Man kan ju t o m spela mot sig själv med två olika konton, om man tycker att ratingen är det viktigaste med betapet.
 
Werther2005-12-22 15:01
Antal inlägg: 31

hm, här kom två rakt motsatta argument för den egenartade tesen att det är schysst att plocka poäng på en nedkopplad motståndare. båda minst lika vettiga.
 
vulcan2005-12-22 15:05
Antal inlägg: 7666

"Vulcan, detta är ett spel, en lek. Låt de va på den nivån också då. Det här är inte direkt ATP-tour / PGA-tour status..."

.... sagt som argument FÖR att fortsätta spela när motståndaren blivit nedkopplad?????

Hoppas du inte har nån logiktenta eller liknande på gång inom den närmaste framtiden ;-)
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-22 15:07
Antal inlägg: 102

Nej, jag syftade på ditt inlägg angående vett & etikett.
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-22 15:08
Antal inlägg: 102

Och sluta va en sån jävla fjant som måste komma med glåpord mot personer så fort dom inte har liknande åsikt som du.
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-22 15:10
Antal inlägg: 102

Och parellellen mellan dina önskemål angående vett & etikett, och vett & etikett inom golfen och tennis är jävligt lika varann. Sooo? vart kommer min oförmågha att tänka logiskt in här?
 
oeronbarn - Ej medlem längre2005-12-22 17:26
Antal inlägg: 2288

så så pojkar. inte bråka
 
cerebral2005-12-22 17:43
Antal inlägg: 132

Om jag leder med tillräckligt så passar jag ut, ligger jag under så ser jag till att maxiemera mina poäng (man har ju trots allt bara två försök på sig och man vet inte om den andre kommer tillbaka eller inte). Jag tycker inte att jag ska behöva förlora min chans att komma ifatt bara för att den andra har dålig uppkoppling. Skulle det sen visa sig att motståndaren kommer tillbaka efter att jag har lagt två ggr i rad så kan jag passa en gång för sportslighets skull.
 
vulcan2005-12-22 18:59
Antal inlägg: 7666

Vett&etikett har inget med graden av seriositet att göra. Lite regler för uppförande behövs alltid så fort man är en lite större mängd människor som träffas i något sammanhang. Och syftet är inget annat än att det ska råda en trevlig stämning, att alla ska känna sig välkomna och att onödiga konflikter ska undvikas. Folk som har svårt att begripa det brukar av någon "konstig" anledning vara samma människor vars beteende just gör att det blir mindre trevligt.

Själv försöker jag vara artig, trevlig och sportslig efter bästa förmåga - även om det "bara" är en vanlig betapetmatch jag lirar. Ibland kan jag dock slänga en ironi tillbaka på någon som själv ironiserat. Om man inte kan tåla att få igen lite skämtsamt med samma mynt utan börjar gasta "jävla fjant" så har man väl inte bevisat så mycket annat än att det är man själv som är "fjanten".
 
Leoella2005-12-22 21:12
Antal inlägg: 201

Jag har aldrig ens tänkt TANKEN att inte fortsätta spela om någon kopplar ner. Det är deras problem ... eller mitt om det gäller mig. Jag tycker mest det är trist att sitta o vänta ut deras tid.
Det finns ju många mycket värre sätt att bete sig (enligt min mall då). Tex den tjejen som i princip skällde ut mig när jag la PTRO och gick ur spelet. Eller den som ifrågasatte varför jag inte "la ut oss" när personen själv hela tiden byggde inåt....
 
Birgerkung - Spelvärd2005-12-22 22:25
Antal inlägg: 2392

Och jag har inte ens tänkt tanken att fortsätta spela när motspelaren har tappat anslutningen. Men jag har noterat att de flesta här gör det.

Människor är olika.
 
Legobiten2005-12-22 22:30
Antal inlägg: 617

"Och sluta va en sån jävla fjant som måste komma med glåpord mot personer så fort dom inte har liknande åsikt som du. "

Ursäkta??? Gör du någonsin något annat än just det, godaste Gavin?
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-22 22:47
Antal inlägg: 102

Om jag gör det är de befogat iaf.
 
Legobiten2005-12-22 22:53
Antal inlägg: 617

För du är ju den allsmäktige...
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-22 22:55
Antal inlägg: 102

Självklart. Jag har alltid rätt.
 
HumbleBug2005-12-23 00:25
Antal inlägg: 1836

där hade du fel.
 
Baltazar_2005-12-23 11:21
Antal inlägg: 70

Det fans en del olika åsikter tydligen.

Jag passar mig ut om motspelaren kopplat ned eftersom jag inte tycker att fusk är ok. Man spelar väl för att se vem som är bättre vid varje spel.
Är jag bättre när min motspelare inte ens är på plats är ju min vinst helt värdelös. Som att fortsätta serva i tennis när motspelaren gått på toa.
Eller?
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-23 11:41
Antal inlägg: 102

När en spelare behöver göra ett toalettbesök avbryts matchen i fem minuter. Dålig liknelse. Men man kan ju jämföra de med att spela en tennismatch och plötsligt skadar sig motspelaren och inte kan springa lika bra som tidigare, då utnyttjar man ju de genom att placera ut bollarna ut i hörnen så han får springa ännu mer, är de fusk då eller? Öh näe.
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-23 11:45
Antal inlägg: 102

Ok de va också dåligt, för motspelaren finns ju ändå kvar på planen vid skadan...

Ok nej jag kommer inte på nån nya liknelse, men de är självklart att jag skulle fortsätta spela om motspelaren blivit nedkopplad, jag själv blev nedkopplad för nån halvtimme sen, och jag bryr mig faktiskt inte om motspelaren fortsatte lägga, de är ju inte hans/hons problem att min uppkoppling suger, och han/hon är ju hör för att spela och lägga ord, inte för att passa...so..go on.
 
Baltazar_2005-12-23 11:49
Antal inlägg: 70

Precis som du säger....matchen avbryts. Det är bara det att DU fortsätter tydligen att spela. Undrar om publiken skulle hurra eller bua. Vad tror du?

:)
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?