Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade47
Mobilspel
Pågående21 440

Forumkategorier

Användare Inlägg  
saikkonaut - Ej medlem längre2006-01-02 16:44
Antal inlägg: 86

Jag vet vad de ansvariga gör: de läser och sitter sen och gnuggar händerna, skrockandes "dance puppets - dance!" (alternativt gör en Mister Burns - sätter fingertopparna mot varandra och säger: "excellent").

Måste dock säga att jag tycker det är rätt juste att just denna drog är gratis ... vänta bara tills folk börjar spela om pengar - då skall ni få att social misär följer ...

 
OneW2006-01-02 17:13
Antal inlägg: 1207

Hej alla AB!

Idag den 2/1 satte jag mig vid betapet först 17:15!!!!
Jag vaknade 10:15, har varit ledig hela dagen men INTE spelat!
Men vid 5-tiden var abstinensen så svår så nu är jag här.
Min man ska repa i kväll så det är bara jag och barnen hemma..OBS! Dom har fått tidig middag som jag själv tillagade!
Min kväll är räddad!
 
Bim19642006-01-02 23:37
Antal inlägg: 1854

Hej allla AB!
Sitter här sent på kvällen äntligen är det min tur. Har visserligen spelat en stund på morgonen (ca 3 tim).
Så jag ska inte bli långvarig är faktiskt trött och sitter och gäspar.

Kom och tänka på att Betapet visserligen är beroendeframkallande men inte något man kan dö av. Alltid något positivt.
 
Nemi2006-01-02 23:58
Antal inlägg: 5952

Hej.
Jag heter Malin och är betapet-beroende.
Jag är dock inte lika beroende av spelet (för dålig koncentrationsförmåga) som av forumet. Men det borde räknas som betapet-beroende iaf?
 
OneW2006-01-03 00:12
Antal inlägg: 1207

Vi har väntat på dig Nemi! Att vara beroende av Betapets forum är lika som att spela..456 inlägg ;-)
Det är sajten betapet.com som är beroendeframkallande!
Så du är så välkommen så!

 
Nemi2006-01-03 00:21
Antal inlägg: 5952

Tack.
*sätter mig på en stol i cirkeln och ler lite nervöst*
 
Nemi2006-01-03 00:23
Antal inlägg: 5952

(Btw är det 520 inlägg... men det behöver vi inte tala högt om) ;)
 
ordsnok - Ej medlem längre2006-01-03 00:25
Antal inlägg: 788

Idag har jag varit ledig men inte suttit såååå länge, min dotter som är 10 år undrar om hon kan få spela....
Ska jag inleda detta oskyldiga barn i frestelsen, med ursäkten att hon lär utvidga sitt ordspråk???
Hjälp mig!!
 
pilutta-dej2006-01-03 12:00
Antal inlägg: 1689

Min trettonåring har spelat (mot mig) en gång och tyckte det var uuurtråkigt, för segt liksom. Men han kvarstår som medlem ochh han brukar dyka upp när jag spelar för att ge små tips, eller för att ha åsikter i forumet, så rätt som det är kanske han är fast han också. Det är svårt att begränsa hur länge ungarna sitter vid datorn ,men här finns det i alla fall inga farligheter,eller?
 
OneW2006-01-03 12:07
Antal inlägg: 1207

inga farligheter.. bara ett järngrepp!
 
Vigdir2006-01-12 18:30
Antal inlägg: 3722

Jag har varit på avgiftning, men inte hjälpte det! Så... Jag är och förblir Betapetare. Likt Nemi är jag minst lika forum- som spelberoende. Men eftersom summan av lasterna lär vara konstant är jag numera en renlevnadsmänniska på alla punkter!
 
guranboy2006-01-12 18:30
Antal inlägg: 290

jag måste bara erkänna.....jag är inte betaholist....jag är bara periodare :-) men perioderna blir bara längre och längre
 
Vigdir2006-01-12 18:36
Antal inlägg: 3722

Nemi - hav tröst. Du är inte värst. Detta är mitt 860:e inlägg i forumet. *gömmer huvudet under kudden*
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-01-12 19:24
Antal inlägg: 192

Hej, jag heter Farsan Mu och är beroende. Min fru har inlett ett förhållande med potatisbonden på andra sidan sjön, mina barn hänger med traktens biltjuvar och framtida kåkfarare. Men vad gör det när man rullar Zelotisk, eller kanske Zelotism?
 
tjing2006-01-12 19:39
Antal inlägg: 28

Hej, jag är betaholist.... Va finns det en värld kvar utan för????? :D
 
TomasLeonard2006-01-13 00:14
Antal inlägg: 1563

Äsch..beroende?
Jag har spelat i stort sett hela min lediga dag..efter en hemsk match där jag satt med 2 blanka utan att hitta rull..eller sakna hakning..gick jag i vredesmod till affären för att handla!!
Jag lagade till maten under tystnad..jag visste vad som krävdes för att komma över besvikelsen..fler och bättre ord!!
 
flätan2006-01-13 19:34
Antal inlägg: 220

Hej jag är också betaholist... men vet att jag inte skulle klara någon avgiftning, räckte med dessa dagar det låg nere för lite sen...höll på att bli galen...jag kommer vara betapet troget...Däremot så tycker ja att vi ska gå ihop och skriva en motion till vår regering om att vi kräver hemhjälp.
 
Gentiana2006-01-13 21:43
Antal inlägg: 295

Jag heter AA och är betaholist. Försökt med begränsningar; TRE gånger per dag, sedan ABSOLUT SLUT. Ja, sen sitter man där ändå, bara en gång till, bara en gång till. BARA EN GÅNG TILL!

Ber barnen om hjälp, snälla stäng av datorn. Ja, sen åker dom till sin pappa och då...kört igen.

Man blir helt asocial, vill inte prata med folk, ut härifrån nu så jag får spela.

Ute och promenerar och tänker bara på ord, ord, ord.

Det var perfekt när det låg nere, jag blev lite avprogrammerad då, fick perspektiv ni vet. Men mina barn säger att jag blivit mycket gladare sen jag började spela, så de så!
 
snubblan2006-01-13 22:25
Antal inlägg: 207

hej jag heter Anita o en en betaholist....eller ...jag ser ord framför mej när jag ska sova o drömmer ibland om att ja spelar..finns det hopp tro..fast kul är det..
 
IMO - Ej medlem längre2006-01-14 09:12
Antal inlägg: 1766

Nyss hemkommen från ett behandlingshemmet Q där de arbetar enligt Betametoden. Inriktningen är: Vuxna människor som lider av olika bokstavsdiagnoser. (CD och HM tillexempel dock accepterar de inte LP-fanatikerna eftersom dessa tenderar att spåra ur)

Måndag:
Samling i storsalen. Vi fick veta att våra konton var raderade och rankingen nollställd. Tröstade en icke namngiven medlem som störtgrät på sitt Habborum fram till kl. 21

Tisdag:
Jippie! Idag fick vi spela lite grand, men alla skulle lära sig att stänga ner spelfönstret efter avslutat spel. Jobbigt?

Onsdag:
Idag fick jag träffa en psykolog!

Yrke, frågade han. Givetvis svarade jag 12!

Blev inskriven en vecka till? L

Torsdag:
Idag diskuterade vi hetsspel.

En icke namngiven medlem bekände att han i ren frustration ibland brukade kladda ner forumet med trådar.

Som terapi fick vi lyssna till Kristina Lugn medan vi gav varandra massage.

Fredag:
Snart helgpermis! Då ska jag spela i smyg! (Hehe!) Mår lite illa över mardrömmen inatt dock. Drömde jag hade slut vokaler och bara kunde bygga på den andras lägg. Helt plötsligt kom en helt ny varningssignal och texten:

Eftersom du bara lagt en bokstav i sju lägg har du bara ett försök kvar. PUH!

(Bävar för nästa vecka...)
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?