Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
48
Inloggade89
Mobilspel
Pågående21 646

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Blue Ztar2006-01-04 00:17
Antal inlägg: 1065

Benny Bira skriver:
"Intressant är att det här ser ut som om ingen anser detta värt att diskutera...vilket jag vet att många gör!"

"Kanske är det så att spelarna mår bra av att få diskutera öppet, istället för det som nu sker...det pratas om och kring saker privat och det accelererar i hätskhet."

Jag ser två alternativ:
1. Benny Bira vet att det finns befogad kritik mot vissa övervakare och han tar därför privat kontakt med aministratörerna och förklarar saken.
2. Där det finns människor finns det skitsnack som saknar grund.
 
Benny Bira2006-01-04 01:02
Antal inlägg: 14

Det finns ett alternativ till:
Att saken/sakerna redan är avklarade med Odin.

Han vet vad jag verkligen menade med mitt inlägg och tillika också vilken/vilka Övervakare som åsyftas.
Ta reda på fakta först innan du svärtar ner andra.
 
Benny Bira2006-01-04 01:03
Antal inlägg: 14

Och DET var det sista jag skrev i detta Forumet.
 
Blue Ztar2006-01-04 01:27
Antal inlägg: 1065

Jag försökte inte svärta ner dig på något sätt.

Jag anser att du valde alternativ nummer ett, oavsett när i tiden du gjorde det. Vad jag ville ha sagt var att det är viktigt att ta tag i och lösa problemet(genom att kontakta admin), för att på så sätt skilja det från allmänt grundlöst skvaller (vilket ska minimeras).
 
Konstnären222006-01-04 01:36
Antal inlägg: 75

Krävdes tydligen inte mycket för att göra honom sur...seriöst detta är ett forum...ta lite kritik va!!
 
Måns_E2006-01-04 01:53
Antal inlägg: 11969

I bland så tycker jag att det är lite lågt i tak på betapet. Jag förstår att Odin och Monk är trötta på att ta en massa skit från folk när de ställer upp på sin fritid och gör något som många, inklusive jag, uppskattar som ett kul tidsfördriv.

Men jag tror att det skulle vara bra att ha klara och väl definierade regler för vad som gäller och inte gäller. Jag tror personligen inte att man skall låsa forumtrådar så fort de blir lite "besvärliga". Likaså tycker jag inte att man skall stänga av medlemmar för "fuskmisstankar" eller för att de har blivit lite väl ivriga i en disukussion i chatrummet och använt könsord. Nåväl, var och en sätter sin egen ribba för vad som är ok, och naturligtvis så kan man inte acceptera rena persontrakasserier, men ibland så tror jag att det är bättre att vänta lite med att stänga av personer så fort de inte gör precis som man själv vill, och att en avstängning åtminstone borde behandlas av mer än en person.
 
Nemi2006-01-04 02:00
Antal inlägg: 5952

Benny:
Blueztar visste inte att du pratat med odin. Missförstånd. Sånt händer. Men nu vet han det.
 
Skumgodis - Ej medlem längre2006-01-07 01:28
Antal inlägg: 158

Men det där med att de som missköter sig blir avstängda är ju en sanning med modifikation..För jag har i alla fall fått beskedet att två personer inte stängs av för att de då bara skaffar nya konton.
 
Skumgodis - Ej medlem längre2006-01-07 02:08
Antal inlägg: 158

Tillägg till ovanstående...

Efter det förra inlägget har en övervakare sagt till mig att om någon annan sagt att de här inte stängs av så är det felaktigt.

Detta fick mig att fundera ytterligare på om det finns några "klara regler" och om det är upp till var och en av övervakarna att ta ett beslut.

Tre dagar efter aktuell händelse fick jag nämligen följande meddelande när jag påpekade dessa två personers dåliga uppförande:

"Dessa element som bråkar är kända på BETAPET. Det är ingen mening att stänga av dem. De skapar nya konton, och det har de gjort ca 50 ggr, vi har alltså stängt av 50 konton för dem."

Hur ska detta tolkas? Jag tolkar det som att det inte är någon mening att stänga av dem och just därför görs inte detta längre. I dag säger alltså en övervakare att om någon sagt att de inte stängs av är det felaktigt?

Vad gäller?

Jag tolkade i alla fall det svar jag fick via mail att det därför inte tjänar något till att anmäla dem. Nu är jag osäker, och undrar om det snarare är så att det beror helt och hållet på till vilken övervakare man anmälder dem eftersom en annan säger att de visst stängs av.


Att jag skriver det här i öppet forum beror på att jag tror det är en viktig fråga att få reda på om det är så mycket upp till enskilda övervakare att grova personpåhopp och fula riktade mot en spelare kan frias av vissa övervakare för "det är ingen idé" medans andra alltså skulle stänga av dem!
 
Tufflan2006-01-07 02:46
Antal inlägg: 1254

Eftersom detta inlägg baserar sig på nåt som jag sagt får jag väl ta mitt ansvar och svara så gott jag kan.

Jag tolkar inte det svaret på samma sätt som du.

Även om det är verkligheten att dem som uppför sig illa mot sina medspelare ofta skaffar nya inlogg hela tiden, så är det INTE så att vi tycker att det är OKEJ. Att säga att vi inte stänger ner dem alls ÄR felaktigt, för det gör vi. Men sen om det är nån ide eller ej, det är frågan... dem kommer ju tillbaka hela tiden... i nya klänningar.

Det är trist att du kände dig påhoppad då på nyårsnatten när jag inte ville stänga ner deras konton, men som jag skrev även då skulle det inte hjälpt varken mig, dig eller övriga spelare att inte alls veta vilka dem var, eftersom dem skaffar nya konton innan man hinner blinka.
Det kan vara så att det var fel beslut att ta då, men jag ansåg att det var bättre att veta vilka man skulle hålla koll på än att famla i blindo.
Sen att du tyckte det såg ut som om jag godkänner deras tokerier i chatten för att jag är inloggad och inte gör något, det är som det är. Stänger jag ner giraffen varje gång jag går från datorn mister jag chattloggen under den tiden och då kan jag inte göra nåt alls när jag kommer tillbaka heller, för då kan man inte kolla vad som hänt med mindre än att gå tillbaka till administratörerna och be dem rota i servern och dra ut chattlistor osv osv. Vilket känns som väldigt mycket arbete för liten skörd, om jag ska vara ärlig. Och det är nåt jag vägrar belasta dem med. Jag ser hellre att dem lägger sin tid på att göra siten bättre än att ödsla tid på att kolla upp tjafs.

Det är klart att det blir olika bedömningar från oss övervakare. Jag tex såg inte alls det du såg som ett grovt påhopp, eftersom jag inte förstod det du såg som koppling till nåt du skrivit i forumet samt privata mail du fått på samma tema. Vi uppfattar saker olika helt enkelt, och får försöka förklara för varandra så gott det går.

Jag tror inte jag kan ge nåt bättre svar än så på det hela. Även om jag skulle önska att jag kunde.
 
Angus2006-01-07 03:04
Antal inlägg: 380

Jag tycker ni gör ett jättebra jobb kära "Övervakare" och "Administratörer"..
Och jag förstår att det är helt och hållet idiellt.
Men kanske skulle era åtaganden vara tidsbegränsade.
Kanske skulle nån form av "mandatperiod" vara på sin plats?
Låt säga tolv månader och sen får ni kicken.
Och nån ny får ta er plats.

Det kanske skulle vara bra både för er och Betapet..
Ni behöver inte bli utbrända på allt gnäll och ni skulle dessutom få tid att spela lite istället..
Och Betapet skulle få in lite nytt blod och nya ideér..

Det är mitt oerhört genomtänkta inlägg efter en helkväll med bärs, Gammeldansk och livepoker!

 
Farsan Mu - Ej medlem längre2006-01-07 03:48
Antal inlägg: 22

God idé att uppgiften som övervakare roterar, trots gammeldansk.
Som det är nu finns det alltför många övervakare som leker småpåvar och använder sig av en irriterande översittarton. Många gånger har jag tex undrat varför en tråd stängs, bara för att en viss person person anser att frågan eller diskussionen är utagerad. (Fast att den inte är det).
Med ett rotationssystem kanske man åtar sig uppdraget med en större ödmjukhet - och med vetskapen om att man sedermera landar på Betaplaneten igen.
 
giar2006-01-10 10:35
Antal inlägg: 101

Jag anser att ca 97% av övervakarna är bra, och gör ett bra jobb. Obetalt. Att dom behövs framstår som helt uppenbart. Dessvärre är det fortfarande många spelare här som beter sig omoget och direkt dåligt. Om det skulle finnas nån/några enstaka övervakare som inte är helt tiptop, so what?
 
Sweet Ama - Ej medlem längre2006-01-10 13:31
Antal inlägg: 212

Jag tycker att alla övervakare gör ett bra jobb. jag skrev nyligen ett förslag om att öppna gränserna med chat bland frågor så att man kan ropa på någon övervakare när det behövs om det inte finns någon närvarande eller den som är inloggad inte svarar för tillfället. kanske en länklista på startsidan så man kan ropa på dem. annars har jag själv en tendens att surfa mellan sidor och gå från datorn titt som tätt, kanske man kunde få ett färg alternativ som visar att man inte är närvarande just då både om man är övervakare och om man är spelare men att man ämnar återkomma och vill spara sin plats...
 
Konstnären222006-01-10 13:41
Antal inlägg: 75

Denna tråd va till för spelare som stör sig på övervakarna, de står ju till och med så på rubriken. Så varför kommer de jönsar och rosar övervakarna här?
 
giar2006-01-10 14:04
Antal inlägg: 101

Jag tog fasta på "osv" i rubriken ;-)
 
Sweet Ama - Ej medlem längre2006-01-10 14:59
Antal inlägg: 212

precis "osv" står det ;-)
 
Sjuka Värld - Ej medlem längre2006-01-10 15:03
Antal inlägg: 25

" Jag tycker att alla övervakare gör ett bra jobb. jag skrev nyligen ett förslag om att öppna gränserna med chat bland frågor så att man kan ropa på någon övervakare när det behövs"


fy fan...
 
Sweet Ama - Ej medlem längre2006-01-10 15:23
Antal inlägg: 212

vadå fy fan? att de gör ett bra jobb eller förslaget ifråga?
 
Sjuka Värld - Ej medlem längre2006-01-10 16:27
Antal inlägg: 25

förslaget. Ska det bli som dagis, någon gillar inte något som någon skriver och påpekar det till en övervakare, sen blir det pajkastning, -den sa si, den sa så.
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?