Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
52
Inloggade90
Mobilspel
Pågående21 646

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vulcan2006-01-10 16:47
Antal inlägg: 7666

En internetcommunity som är a) gratis b) öppen och c) någorlunda populär drar till sig en viss frekvens av otrevliga typer som förstör för övriga. Så är det bara och förutom att göra vad man kan för att stänga dem ute (vilket med möjlighet att lägga in nya nicks, dynamisk IP-tilldelning, möjlighet att logga in från andra datorer etc inte alltid är så lätt i praktiken) så kan man inte göra mycket för att ändra sakernas tillstånd som inte innebär att man ändrar på a eller b. Och det vill man ju inte göra på Betapet vad jag förstår. Spärra IP-adresser vet jag att vi gjorde några gånger på Ordspel, men om man inte har en fast IP-adress så hjälper ju inte det. Dock finns ju alltid möjligheten att spåra användare om det handlar om rent kriminella grejer. Men där utgår jag från att Betapet polisanmäler hot där det inte är 100% uppenbart att det är ett skämt. Likaså ligger det naturligtvis i Betapets intresse att stoppa sånt som kan falla under allmänt åtal om hets mot folkgrupp och liknande eftersom sånt kan göra internetleverantören ganska upprörd att förknippas med.

Pajkastningsproblemet som tas upp här känner jag väl igen från Ordspel. Visst såg man ibland chattar som urartat men där det var rätt uppenbart att båda var lika eller nästintill lika goda kålsupare. En ömsesidig varning om att hyfsa till språket i fortsättningen brukade vara den åtgärd vi stannade för där. Men jag tycker att det är viktigt att funktionen finns. Vissa tycker att det är löjligt med folk som är känsliga men jag har redan här inne sett flera klassiska exempel på folk som gärna kastar paj själva men inte tål att det minsta lilla gräddstänk trillar på dem själva. Och även om man själv gillar att vara grov i mun bör man respektera att inte alla andra gillar det språket, särskilt inte med människor man inte känner.
 
Nemi2006-01-11 01:04
Antal inlägg: 5952

Hear hear Vulcan.
En del går verkligen inte att göra något åt till slut. Men man lär sig stilen osv och håller ögonen hårt på dom. Men de är inte många.
(Precis som i "vanliga världen" finns det konstiga personer.)
Men de som beter sig illa får varning eller stängs av eller både och. Beror på vad som gjorts. Sköter man sig så som man accepterat att göra när man blev medlem så ska man oftast inte få några problem eller behöva oroa sig.
 
helena2006-01-11 10:30
Antal inlägg: 214

Inte för att jag bryr mej, men jag håller med Måns_E ;)
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?