Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående22 608

Forumkategorier

Användare Inlägg  
riwinx2021-05-13 13:30
Antal inlägg: 393

Nej, inte på direketen, men om jag fick det insatt före julafton i 25 års tid.

Är det någon här som mitt på Sergels torg skulle vara beredd att i två sommarmånader bo i ett (juste inrett) glashus med toa och dusch (utan insyn) och ha god tillgång på mat och bra wifi, TV och TV-spel...och ha en tärning med beloppen +1000, +2000, +5000, +10000, +20000 och -15000 som avgör dagslönen (ev. dagsförlusten). Inga pengar kvar om man lämnar huset i förtid...inga människor får hälsa på.
 
lolololololo2021-05-13 14:18
Antal inlägg: 3418

Aldrig! Möjligen om det hade varit på vintern.

Skulle du sälja en tumme (välj själv höger eller vänster) för 500 000?
 
riwinx2021-05-13 18:38
Antal inlägg: 393

Näpp. Inte mot någon summa alls. Spelar bl.a instrument som skulle bli väldigt svår spelade, så fingrarna till och med viktigare än svenska språket.

Om du fick en miljon, men var tvungen att i 3 timmar om dagen, i ett år, ha två normalstora citronklyftor i munnen...i vaket tillstånd...skulle du göra det då?
 
FeniKadachi2021-05-14 00:36
Antal inlägg: 110

Tror inte det hade varit bra för tänderna, hade tackat nej.

Hade du gått med på att konstant behöva bära foppatofflor under ett helt år (inkl. vintern, när du går och lägger dig, när du duschar etc.) om du fick en halv miljon för det?
Du har tillgång till ett obegränsat antal under perioden om du skulle behöva byta.
 
riwinx2021-05-15 07:34
Antal inlägg: 393

Ja. Det skulle jag gärna göra för en halv miljon.

Skulle du prata en annan dialekt än någon du på riktigt behärskar ett år...om du fick en miljon? Du måste inte uttala allt perfekt...du får inte berätta för någon varför du nu pratar på ett annat sätt.
 
PipTheFennec2021-05-15 08:35
Antal inlägg: 4035

Ja det hade jag absolut gått med på. <:

Du får 50 000 kronor men du kan inte gå i ett normalt gångtempo, så du får antingen långsamt smyga fram eller springa vart du än ”går” i en hel vecka.
Du får inte heller berätta den riktiga anledningen till varför du gör detta för någon.
Hade du gått med på det?
 
en dum en2021-05-16 08:17
Antal inlägg: 12280

Ja den utmaningen skulle jag ha gjort

Skulle du ha legat i samma sänglinne (lakan, påslakan, örngott) i ett halvår för 250 000 kr? Du får inte vädra dem, förutom att öppna fönstret.
 
riwinx2021-05-17 21:54
Antal inlägg: 393

Ja...fast jag skulle nog då ha 6 olika fräscha pyjamasar att byta mellan och lägsta temperaturen på elementet. Spraya lite deodorant i sängen med.

Skulle du, med finansiering av svartsjukt ex, gömma din blivande svärfars kalsonger...obs! Rena... i en stor lasagme och detta vid ert första möte, där du stått på dig om att i deras hem få laga middagen? Lite högtidligt tillfälle och inget som någon vet om i förväg i familjeskaran som samlats. Du får inte yppa att du gjort det för att du fick 250.000 kr. Du ska förneka att det är du som placerat den där.

 
riwinx2021-05-19 08:36
Antal inlägg: 393

(lasagne... Inte lasagme)
 
Yolis2021-05-23 23:15
Antal inlägg: 47

Vilka härliga inkomstmöjligheter i denna tråd! Men näe, riwinx, jag skulle inte gömma svärfars kalsonger i lasagnen. För awkward.

Skulle du gå med på att under resten av ditt liv förlora någon kroppsdel vart femte år, om du var garanterad materiellt överflöd och ekonomiskt oberoende fram till din död?
 
Yolis2021-05-23 23:18
Antal inlägg: 47

Inser att jag frångick reglerna lite genom att inte ange en exakt kompensationssumma. I stället för ekonomiskt oberoende, låt oss säga en miljon kronor per år.
 
LaVieEnRos - Ej medlem längre2021-05-24 03:07
Antal inlägg: 92

Får man välja kroppsdel? Isf hade jag nog gått med på det.

Skulle du kunna klia dig i röven med pekfingret och sedan lukta på det, i ett offentligt sammanhang där minst 2 personer kan se vad du gör? Du måste göra dettaben gång om dagen i 6 månader. För besväret får du 1 miljon kronor.
 
riwinx2021-05-26 00:10
Antal inlägg: 393

Jo...verkligen välbetalt och inte så himla farligt att utföra...men vänta nu...i eller på...om det är i...nä, avstår nog då.

Skulle du kunna tänka dig att i ett år ha ett armband som gav hyffsat kännbara stötar om du så något som enligt armbandets inprogrammerade normer inte var politiskt korrekt, samt svor nära barn och kyrkor? Givetvis är ersättning god... 750.000 kr.
 
riwinx2021-05-26 00:11
Antal inlägg: 393

(sa...och inte så)
 
goodie22021-06-11 00:04
Antal inlägg: 1152

Oj, det var lättförtjänta pengar.. no problem..!

Skulle du hoppa groda o kväka vart tionde hopp vart än du handlar. Du får inte förklara varför för nån du möter och inte annars heller. Ska vi säga i en månad för 350.000.. Du får inte låta nån annan handla åt dig..!
 
Yolis2021-06-13 00:03
Antal inlägg: 47

Jag skulle nog gå med på detta men fuska på så sätt att jag skulle låta bli att handla på en månad. Utmaningen skulle då bli att komponera maträtter med som finns hemma och inget annat. Sedan skulle jag storhandla massa godsaker för pengarna!

Skulle du äta enbart skräpmat varje dag i ett år om du slapp betala för det och i slutet av året fick summan som all skräpmat du ätit kostade?





 
riwinx2021-06-13 00:54
Antal inlägg: 393

Ja... Oja... Fast...visst brukar det väl ingå lite sallad och apelsinjuice i skräpmatsmenyerna och visst måste jag inte frossa. Vill ju inte hamna i ett sånt där totalt vitaminbrist-ness-tillstå nd.

Nu ni. Nu går det verkligen att tjäna pengar. Du får 5 miljoner om du går med på att arbeta som fångvaktare på något av världens tuffaste fängelser i en fattigare del av världen...varje dag i 3 år, dvs. ingen permis. Det går bra att du modifierar uppdraget, men inte tidslängden och i ett sådant fall får du 3 miljoner kronor.
Nå?
 
Yolis2021-06-13 01:30
Antal inlägg: 47

Bara skräpmat var det! Men du behöver inte plocka bort grönsakerna från hamburgaren. Stor risk för vitaminbrist-ness-tillstå nd är jag rädd, samt diabetes, hjärtkärlsjukdom etc. Modig är du!

Ditt erbjudande låter lite lockande faktiskt. Inte uppdraget i sig, det låter livsfarligt och jag har knappast vad som krävs, men om jag på något sätt var garanterad säkerhet skulle jag göra det för erfarenhetens skull. Tänk vilka livsöden man skulle få ta del av. Tre miljoner på tre år är också ett bra incitament.

Skulle du aldrig någonsin mer ha kontakt med de tre personer som står dig närmast om du fick 100 000 per år tills du dör? Om du bryter avtalet och har kontakt med någon av dem måste du betala tillbaka alla hittills intjänade pengar och du får inte börja om.
 
riwinx2021-06-13 10:12
Antal inlägg: 393

Nej. Det skulle jag inte gå med på. Ok, Yolis. Du får full säkerhet och tre miljoner.

Skulle du, någon där ute, för 250.000 vara med i ett direktsänt BBC/SVT/CNN-halvmaraton, med endast 20 deltagare, där det var tredje kilometer var dessa saker på asfaltsvägen och dessa saker på dina och de andra deltagarnas fötter. Kilometer 3: Inlines och rätt mycket matolja. Kilometer 6: Strumpor och makaronipudding med en del maskar och sniglar i (...såna utan snäcka) Kilometer 9: Miniskidor och 10 cm tjocka och fluffiga duntäckentäcken (ihopsydda) som luktade unkna. Kilometer 12: Barfota på risgrynsgröt. Kilometer 15: Knähöga gummistövlar och en storslalombana runt vakna, irriterade huggormar. Kilometer 18: Foppatofflor och ett 3 cm lager av messmör. Kilometer 21: Stora simfötter och 5 cm djupt iskallt vatten...och så sista raksträckan, som är ca. 500: Vanliga joggingskor på asfalt som vid "beröring" spelar olika toner på sitar. Det ljudet är väldigt starkt. Dock inte skadligt för din hörsel. Klarar du detta på under 5 timmar, så är pengarna dina.
 
Yolis2021-06-14 23:05
Antal inlägg: 47

Jösses! Det låter som ett riktigt roligt lopp tycker jag. Mer som en hinderbana. Skulle kanske till och med betala för att vara med om det var vegananpassat. Skulle inte vilja trampa sönder maskar, sniglar och huggormar.

Prata bebisspråk med allt och alla i en månad för 300 000 kr?
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?