Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade21
Mobilspel
Pågående22 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2015-06-15 14:32
Antal inlägg: 11969

Nej det kommer inte alltid finnas kvar. Varför skulle det det?
 
Nora1 - Ej medlem längre2015-06-15 14:43
Antal inlägg: 2885

Kanske pga att det är enklast så? Undrar just hur stor (och dyr) en omvandling skulle bli och vilken regering som skulle orka ta tag i den?
 
Måns_E2015-06-15 15:00
Antal inlägg: 11969

Det kommer att bli aktuellt när nuvarande kung dör.

Men jag tror som sagt tyvärr att oskicket kan överleva fram tills Victoria dör. Längre än så här jag svårt att tro på att det håller.

De flesta monarkister har nog sätt av då.
 
Mormodern492015-06-15 17:26
Antal inlägg: 8333

Undrar vart de har åkt på smekmånad ?
 
Sote2015-06-15 20:29
Antal inlägg: 3557

Varför undrar du det? Det är ju nästan sjukligt att vara så intresserad av vad dessa människor håller på med. Jag menar, vad har du för glädje av att veta det?
 
kryddeluntan2015-06-15 21:38
Antal inlägg: 12360

För mig är monarkin en förlegad statsform och hör inte hemma i en demokrati. Sen har det inget med människorna i kungahuset att göra.

Tittade på bröllopet och fastnade för vad historieprofessorn Dick Harrison sa " det här giftermålet är bra för monarkin, vars enda uppgift är att reproducera sig i rakt nedstigande led från Carl XVI Gustav. Alltså måste de ( brudparet) yngla av sig".
 
Mormodern492015-06-15 21:44
Antal inlägg: 8333

Att stilla min nyfikenhet med Sote , sen får det vara hur sjukligt som helst , i din sinnesvärld
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-06-15 21:49
Antal inlägg: 37631

Och Nu har det fötts en Prins.Det finns inte på kartan att Kungahuset skulle upphöra.Om dom inte skulle vilja det själva.Men det vill Dom inte.Skulle möjligen ta slut med monarkin vid ett krig
 
Sote2015-06-15 22:15
Antal inlägg: 3557

Mormodern- det är ju inte i min sinnesvärld som det är nåt sjukligt med att vara så intresserad av dessa människor att man funderar över vart dom reser på smekmånad. Det är ju du som fyller ditt liv med dessa funderingar.
Håller för övrigt med Kryddeluntan. Och tittar man rent historiskt på monarkin så är ju ursprunget till huset Bernadotte inte kungligt öht. Däremot jobbade dom och deras ättlingar stenhårt på att göra familjen så blåblodig som möjligt genom giftemål. Do. Lyckades ju hyfsat bra att återinföra både Vasablod och lite andra blodslinjer så det kanske inte är så konstigt att vår nuvarande kung som så krampaktogt håller på konvenansen har haft oerhört svårt att släppa greppet kring hoppet om det blåa blodet och nu får se blodslinjen tunnas ut i alla sina tre barns framtida avkommor. Det var inte särskilt länge sedan som kungligheterna förlorade sina titlar om dom gifte sig med böbeln.
I övrigt är det intressant att den allra första Bernadottkungen troligtvis faktiskt var om inte homo så bisexuell.det finns ganska mycket som tyder på det och det har ju även efter det funnits ett flertal kungligheter i regnbågens färger. Så helt omoderna har dom kanske inte varit ändå även om dom inte gärna har kännts vid detta. Men tiderna förändras även för kungligheter. Vem vet vi kanske kan få en framtida homosexuell tronpretendent om nån generation.
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-06-15 22:21
Antal inlägg: 37631

Snacka om sjukt resonemang,Om blod hit och Dit ,tror Du att någon i nutid bryr sig knappast.Spelar det någon roll om det skulle bli en homosexuell i tronföljden Knappast,Det här vi redan haft och det var inte ett problem
 
Mormodern492015-06-15 22:29
Antal inlägg: 8333

Håller med dej Ttiittii , det du skrev hade jag också skrivit Du tänkte exakt som mig , det är ju hur sjukt som helt , att ta upp sånt .
 
kryddeluntan2015-06-15 22:32
Antal inlägg: 12360

Dick Harrissons uttalande i direktsänt TV var mycket tydligt, det handlar om reproduktion, inget annat.
Bernadotterna är ättlingar till en fransk sergeant, en ofrälse, bonnlurk, omskolad till kung.

Som en ingift ungersk släkting till min man sa, appropå släktforskning, " alla härstammar vi från en hästmördare i Småland".
 
Mormodern492015-06-15 22:38
Antal inlägg: 8333

Inget fel på bonnlurkar Kryddan !
 
kryddeluntan2015-06-15 22:51
Antal inlägg: 12360

Abslut inte Mormodern :-) det skulle vara intressant att veta mer om urfadern till kungahuset ur ett historiskt perspektiv
 
Måns_E2015-06-15 23:18
Antal inlägg: 11969

Tycker det där med arvskungar känns alldeles för otraditionellt och osvenskt.
 
Sote2015-06-15 23:20
Antal inlägg: 3557

Vad är det sjuka i att ta upp sånt? Det är ju historiska fakta. De första Bernadottarna hade fullt sjå med att införa blått blod i sin familj för att så sätt göra den mer kunglig vilket den ju inte alls var. Att vår nuvarande kung håller mycket hårt på etiketten kring hela kungahuset är ju inte heller en hemlighet. Och visst att vi redan har haft en kung vars sexuella läggning var en välkänt hemlighet stämmer ju men det var trots allt ingenting som erkändes. Skulle vara ett steg in i nutiden om vi fick en kunglighet som faktiskt på riktigt kom ut. Finns väl inte en enda av de mer kända kungahusen i Europa som har en öppet gay medlem?
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-06-16 01:06
Antal inlägg: 37631

Jag kanske är för modärn men vad spelar sexuell läggning för roll ? Finns det något oviktigare nä jag tror inte det.Blätt blod är också nått som hör historien till,vad är Ditt syfte med att älta bakåt ?I går var i går och det har passerat
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-06-16 01:11
Antal inlägg: 37631

Sen är inte en stilla undran var dom åker på smekmånad inte samma sak dom att fylla livet med att fundera på det 24/7
 
Sote2015-06-16 07:06
Antal inlägg: 3557

Ttiittii- det verkar spela rätt stor roll för kungen i alla fall då det i vårt kungahus hålls löjligt hårt på konvenansen. Sexuell läggning har självklart ingen betydelse och det var en rent historisk passus bara som jag tycker är intressant eftersom man ännu idag från hovets sida låtsas som att det aldrig funnits några som helst funderingar kring vissa av kungligheterna. Man vill gärna ge en tillrättalagd bild av historien och det gäller det mesta. Att som du säga att historien ligger bakom oss är ju lite märkligt eftersom själva grejen med kungahuset är just deras historiska bakgrund. Utan den fanns dom ju inte.
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-06-16 10:34
Antal inlägg: 37631

Gammalt Italienskt ordspråk : Skylta inte med skitiga lakan .
Va vill Kungen ska Göra Ställa sig på ballkongen och skrika att V Gurra var bög,och det viste alla redan
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?