Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 501 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-01-15 19:21 | |
![]() | Vilken granne är du? Granne A är högljudd o stör de andra vid alla möjliga tidpunkter på dygnet. Granne B är tystlåten och även om störningarna påverkar denne så vågar den inte säga till. Granne C blir riktigt irriterad o går direkt och säger till, upprepande gånger utan resultat. Granne D bor i andrahand, utan papper o kan därför inte säga ifrån, fast den vill. Granne E bryr sig inte ett skvatt, tycker det är kul när det e lite livat o festligt. Granne F bor såpass långt ifrån att den inte störs o därför ger blanka 17 i vad som pågår. ------- Granne A är fastighetsägarens barn... Vilken granne är du o vad gör du åt situationen? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 19:22 | |
![]() | Jag är granne C och mitt nästa steg blir hyresgästföreningen.... | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-15 19:25 | |
![]() | Tackar gud för lugna grannar. Det är nästan spöklikt tyst här. :-) | |
| -Nephelia- | 2010-01-15 19:31 | |
![]() | Jag: Granne E bryr sig inte ett skvatt, tycker det är kul när det e lite livat o festligt. Bara det hålls rent, snyggt och helt omkring. Och om festligheterna inte håller på VARJE dag och natt förstås.. | |
| _Tezza_ | 2010-01-15 19:34 | |
![]() | Det är sjukt lyhört där jag bor. Som exempel, för ett tag sedan när jag hade en vännina över på nbesök. Hon besluta sig för att soffa på soffan då hon inte orka gå hem mitt i natten. Stänger av varenda pryl som låter eller lyser och ska sova, då hörde vi hur tärningar kastades mot ett bord. Grannen hade besök och spela YATZY!! Vafan? Just då va jag granne B, kändes fånigt att gå och gnälla över att dem spelar Yatzy! Oftast är jag granne F då jag inte är hemma så mycket, annars blir det Granne A med tanke på "gipsväggarna" som fastigheten uppenbarligen är uppbyggda med hjälp av. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-15 19:37 | |
![]() | Jag är granne A,C och E beroende på humör. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-15 19:39 | |
![]() | Jag är ingen av dessa grannar som du nämner. Jag följer de regler som är uppsatta och bryr mej om mina grannar. Man får låta och ha fest nån gång ibland men efter tio försöker jag vara tyst. Störd blir jag sällan, anser att folk måste få höras. Men jag vet en gång när en granne kom hem och bestämt sig för efterfest och slängde på stereon kl fyra på morgonen, då gick jag över och sa till på ett vänligt sätt. | |
| nystan1 | 2010-01-15 19:42 | |
![]() | Jag är granne B, som dessutom går och gnäller över allt oväsen, gärna till alla andra utom berörd granne. Om ämnet ändå skulle komma upp skulle jag bedyra att "alltså visst hörs det, men det gör absoluuuuut ingenting!" Mitt mellannamn är Mespropp. =) | |
| maran9 | 2010-01-15 19:57 | |
![]() | Granne G... Skulle bli irriterad och inte våga säga till förrän jag blev riktigt ordentligt förbannad, och då skulle jag förmodligen strunta i att det är hyresvärdens barn. Jag skulle dra in hyresnämnden, ringa polisen eller vaktbolaget så att det störande beteendet blev dokumenterat - och inte ge mig förrän jag fått rätt! Men, tyvärr hade jag nog lidit ett tag i tysthet först. Troligen sagt till några gånger lite vänligt först också. | |
| Adiemus | 2010-01-15 19:59 | |
![]() | Jag har egen villa i skogen, gör som jag vill. Spelar högsta volym på stereon när jag känner för det. Finns ingen granne som klagar på mig, jag klagar aldrig på mina. | |
| Quicka | 2010-01-15 20:09 | |
![]() | Granne F, mycket skönt o slippa grannar. | |
| caughtbock | 2010-01-15 20:11 | |
![]() | Jag är granne A och E. | |
| apbur | 2010-01-15 20:36 | |
![]() | Jag är ljudkänslig och respektlöshet gör mig förbannad Ljud som hör till bryr jag mig inte om. Är inte alls rädd för att göra mig ovän med folk om jag vet att jag har rätten på min sida. Bankat nävarna i dörren hos min ena granne. Skrikit svordomar in genom brevlådan. Ringt störningsjouren som till min förtjusning bötfällt vederbörande. Jag är också en väldigt uppmärksam, trevlig och engagerad granne. Tittar in hos dem jag vet behöver sällskap. Hjälper till att bära om nån har tunga kassar. Ringer på om jag hör brandlarmet gå igång. Försöker få personlig kontakt med alla grannar. Det skapar trygghet och trygghet är viktigt. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-15 20:38 | |
![]() | Egen villa hemma, men kan ändå tycka att grannarna där stör när de har fyllefester och raglar ut på min sida av vägen och ställer sig för att pissa på min tomt, eller parkerar på min gräsmatta! I lägenheten är jag nästan bara när jag ska sova mina 4-5 timmar och då skiter jag i vad som låter, jag sover! Är jag hemma övrig dagtid så är det hur lyhört som helst och man hör allt som stånk och stön, rapar, prassel och vanlig samtalston!! Å andra sidan hör de oss lika mycket så jag bryr mig inte. | |
| mrperfect | 2010-01-15 20:46 | |
![]() | En kombination av A och E, A innan jag stängt dörren | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-01-15 20:51 | |
![]() | Jag är granne G. Jag ringer störningsjouren och låter dem lösa det. | |
| Sangria | 2010-01-15 21:24 | |
![]() | Tack och lov bor jag inte i hyreshus så jag störs inte så mycket av grannar. Bor på villagata och visst kan jag reta mig på en del skrikiga ungar,tillhörande hysterisk morsa och alla skällande hundar på sommaren framförallt men jag inser att man får leva med en viss störning om man inte vill bo i skogen. När jag bodde i hyreshus för många år sen var jag nog mest granne C. Har inga problem med att säga ifrån om det behövs. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:51 | |
![]() | Jag är granne E för det mesta! | |
| Loozer | 2010-01-15 21:51 | |
![]() | E/A | |
| Liftactiv | 2010-01-15 21:54 | |
![]() | Granne C, men det blir resultat! | |