Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 18 898 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bulll | 2010-04-30 23:07 | |
![]() | Filmen Avatar ... Är det ju många som har sett och älskat, har jag ju förstått. Själv har jag gjort allt i min makt för att undvika den, tycker den verkar kass. Vet inte varför jag har sån aversion mot den, det bara är så. Nu har jag blivit inbjuden till vänner imorgon för att se den - så... kan någon vänlig själ berätta om och i så fall varför jag ska gå dit och se den, eller om jag istället ska komma på en bra förklaring till varför det inte går och låta bli att slösa några dyrbara timmar av livet på skräpet? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-30 23:08 | |
![]() | ha ha bull, jag har också lyckats undvika denna film som jag av någon underlig anledning bestämt mig för är rejält dålig. Gå och se eländet och dela med dig av om jag ska ta upp den tiden av mitt liv för att se den... | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-04-30 23:10 | |
![]() | jag har sett den, så jävla bra var den inte. effekterna var bra dock. | |
| Emollas | 2010-04-30 23:11 | |
![]() | Är det inte bättre och berätta varför ni har såna förefattade meningar om filmen jag har inte heller sett den men det har inte bara blivit av | |
| bulll | 2010-04-30 23:12 | |
![]() | Men tvålis, vad är det som gör att man blir så irriterad bara av tanken på filmen då? Hmm, jag ska avvakta om det kommer någon positiv röst här i tråden - annars kanske det mycket väl kan bli en liten huvudvärk framåt kvällningen imorgon:-) | |
| bulll | 2010-04-30 23:12 | |
![]() | Ok, på pluskontot alltså - effekter! | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-04-30 23:13 | |
![]() | Storyn är EXAKT samma som tecknade Pocahontas, vad fan ska jag hoppa jämfota av glädje bara för att det råkar vara 3d? | |
| bulll | 2010-04-30 23:14 | |
![]() | Och nu ett stort minus - pocahontas-story! Ni ser: snart kommer jag att kunna fatta ett väl underbyggt beslut om morgondagen:-) | |
| Sote | 2010-04-30 23:15 | |
![]() | Tänkte på samma sätt innan jag såg den. Jag är en av dom få som inte sett filmen om alla jävla ringar och kungar för att inte tala om alla stjärnornas krig filmerna. Men för en gång skull så är jag glad att jag gav mig för det var en mycket speciell och väldigt vacker film. Ganska förutsägbar men sevärd. Om man nu inte är en riktig filmkännare kanske som mest gillar att analysera sönder filmer och tycker att det bästa som visats är typ pianisten eller liknande. Då ska ni definitivt inte se den. | |
| bulll | 2010-04-30 23:18 | |
![]() | Ok, vacker, det kan vara ett plus. Jag tycker absolut inte att alla filmer måste vara superdjupa utan ren underhållning är också schysst. Fast "alla" brukar ju prata om att det var så bra budskap i denna - det skulle kunna vara därför jag har backat angående den - känns så pretentiöst på nåt vis:-) | |
| bobo flux | 2010-04-30 23:23 | |
![]() | Sett till vad den kostade att göra så är den en fullständig katastrof imho. Det är en orgie i effekter på bekostnad av ett manus som är tunnare än min deklaration. | |
| proMiLLan | 2010-04-30 23:26 | |
![]() | Jag hade föga förväntningar på Avatar men måste erkänna att jag blev positivt överraskad. Bland de snyggare filmer jag sett. Ungefär som ett Shpongle-gig det där Pandora. =) | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2010-04-30 23:26 | |
![]() | Den är väl datanimerad hela filmen. 3D kanske gör att många minns Hajenfilmen som visades i 3D. Man fick ha pappersglasögon. Nja, det var då det. | |
| Ässät | 2010-04-30 23:30 | |
![]() | Den är vacker och när man vet att allt är gjort på datorn är den ännu vackrare. | |
| Candino2 | 2010-04-30 23:58 | |
![]() | Jag liksom de flesta andra tycker att Avatar är en bra film. Vad är det det hos dig som gör att du troligen tillhör minoriteten som inte tycker om denna påkostade och väl genomarbetade film. | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-05-01 00:02 | |
![]() | får man tycka att den är dålig? minoritet är man väl knappast? Läs rescensionerna så ser man att det är faktiskt inte världens bästa film. | |
| vindsus86 | 2010-05-01 00:03 | |
![]() | Jag tänker undvika den till den grad det är möjligt. Jag vet inte ens vad den handlar om, men för det första så är figurerna fula och det stör mig och för det andra så har det varit så mycket tjat om hur bra och fantastisk den skulle vara så jag hann tröttna innan den kom på bio. | |
| Ässät | 2010-05-01 00:04 | |
![]() | Klart du får tycka den är dålig om du känner för det :) Jag tyckte om den iallafall. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-01 00:07 | |
![]() | jag har inte sett porrfilmen avatar än jag skulle vilja se hur dom presenterar det blå temat så man ska glömma det å tänka på sex ist. | |
| bobo flux | 2010-05-01 00:13 | |
![]() | Smaken är som baken, antar jag. Jag tycker för det första att framställningen av filmens figurer är väldigt onyanserad. Alla människor (utom 5-6 stycken) är onda och bombar Moder Jord sönder och samman. Alla de där blå combatsmurfarna är goda och en ren naturprodukt. Det är väldigt svartvitt och för mig är det bara irriterande att de inte lagt lika mycket arbete bakom framställningen av rollfigurernas personligheter som de gjort på effekterna. Sedan är manuset som tidigare nämnts en total Pocahontas-kopia, jämför scripten här: images.huffingtonpos...ig inal.jpg Slutligen, allting känns tillrättalagt i filmen kände jag. Jag behövde aldrig någon gång själv tänka till, utan jag matades med klyscha efter klyscha efter klyscha...hela tiden! På pluskontot ligger effekterna, men det är allt. Filmen i sig gav mig inget och jag kommer aldrig att se om den. Men smaken är som baken, som sagt... | |