Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 275 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maska | 2007-08-20 20:23 | |
![]() | Regskylt på barnvagn Registreringsskylt på barnvagnen, ja eller nej? Själv tycker jag det är lite fånigt, och när barnet blir större kanske lite olustigt. Tänk om äcklige gubben sticker ner huvudet i sulkyn när mamma är borta och tilltalar barnet med namn, ökar inte det risken för att barnet ska följa med och äta klubba med Herr/Fru/Fröken Olämplig? | |
| SheDeVille | 2007-08-20 20:30 | |
![]() | Nä är barnet så litet att det sitter i vagn så är mamma/pappa oansvariga om de lämnar barnet utan tillsyn - DET ökar risken för allt möjligt. Allt från "fula gubbar" men mer troligt att barnet trillar ur eller springer iväg och skadar sig. | |
| odin - Administratör | 2007-08-20 20:32 | |
![]() | tycker också det är lite löjligt, dock så tycker jag argumentet med "äckliga gubbar" låter väldigt långsökt :D | |
| Nemi | 2007-08-20 20:35 | |
![]() | Håller med Sdv helt och sen är det du tog upp maska inget större argument mot reg.skyltar på barnvagn. Jag tror föräldrar har rätt bra koll på sina barn. Däremot kanske det är onödigt att t ex skriva förnamn och efternamn på sådana skyltar men jag har inte sett några med båda två än. | |
| maska | 2007-08-20 20:36 | |
![]() | Ja, jag vet, men ibland letar man anledningar för att berättiga sin helt omotiverade hållning... ;) | |
| HappyU | 2007-08-20 20:43 | |
![]() | Om det gäller "fula gubbar" är det väl värre att ha namnen på mössan? Skyltarna på vagnarna är, tycker jag, rätt fjantigt. | |
| odin - Administratör | 2007-08-20 20:47 | |
![]() | Detta med namn och fula gubbar, känns som ni blåser upp det lite. Varför skulle en ful gubbe "söka upp" ett barn för att han sett namnet på barnets mössa? Är väl troligare att personen kidnappar (tror väldigt få ensama fula gubbar kidnappar för övrigt) ett barn i hans närhet. Paranoid någon? :p | |
| HappyU | 2007-08-20 20:54 | |
![]() | Tror väl inte nån söker upp ett barn pga mössan, men om någon är ute för att få kontakt med barn så är det nog lättare när man vet dess namn. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-20 21:00 | |
![]() | Registeringsnummer på barnvagnar... det låter som en dålig parodi på den svenska byråkratin. | |
| brava | 2007-08-20 21:08 | |
![]() | vaddå - finn det? och varför????? det är ju inte 1a april... | |
| odin - Administratör | 2007-08-20 21:12 | |
![]() | Tveksam till om det är så mkt lättare att få kontakt med ett barn som ligger i en barnvagn med eller utan namn :-) | |
| maska | 2007-08-20 21:27 | |
![]() | www.babyland.se/arti...be r=MNP001 | |
| sarlina | 2007-08-20 22:09 | |
![]() | Registreringsnummer på barnvagnar?? I vilken överhettad babykrathjärna har denna idé runnit upp? Nej inga nummer, möjligen ett namn på vagnen framme på förstäven såsom Pilen, Tapperheten, Ömheten, Calamity Jane eller Leverflundran. Utrustar man sedan vagnen med en kortare mast med en kattriggning kan man behändigt utnyttja gynsam vindförhällande till en energibesparande men lärorik seglats mot hemmet. | |
| sakoline | 2007-08-21 16:20 | |
![]() | Olustigt! är det, att få tillgång till barnets namn & födelsedatum vare sig man vill eller inte. Döda trenden. Nu. | |
| skogstorparn | 2007-08-21 16:46 | |
![]() | halvera barnbidraget, så är detta problem ur världen.. | |
| sakoline | 2007-08-21 19:43 | |
![]() | :-) | |
| yin | 2007-08-21 20:20 | |
![]() | Registreringsskylt eller ej, jag tycker det verkar viktigare för en del barnvagnsförare att ha körkort.. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-21 21:13 | |
![]() | Dom där skyltarna är det töntigaste som finns, näst efter foppa-tofflor. | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-08-21 21:19 | |
![]() | Okej, jag träder fram... Jag är en av dessa föräldrar, som väljer att ha en sån där skylt på vagnen. Vi har bara fått positiva reaktioner när vi är ute och går. Flera gånger har folk kommenterat skylten och sagt att de tycker vår dotter har ett fint namn. Birgerkung: Om jag skaffar foppatofflor och har på mig på mina promenader med vagn med skylt, slår jag alla töntighetsrekord då? :) | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-21 21:57 | |
![]() | Nej då måste du komplettera med hip-hop-mössa och byxor som har grenen en bit under knäna. | |