Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 446 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Masse22 | 2008-11-02 23:31 | |
![]() | Ifall jag ska flytta in i en lägenhet och har någonting att säga till om så brukar jag låta den utflyttande slippa flyttstädningen. Det är liksom snapsvisor, en trevlig tradition som egentligen inte fyller någon funktion. | |
| mrperfect | 2008-11-03 00:07 | |
![]() | Jag såg minsenaste flyttning som ett träningspass, det var från 150 kvm | |
| E_Cantona | 2008-11-03 00:17 | |
![]() | Flyttar 1/12 och jag kommer inte städa själv...fan lika bra en firma får göra det så det blir riktigt gjort:) | |
| Lilla Busan | 2008-11-03 00:21 | |
![]() | E cantona vart bor du ? Jag behöver extra julmoney skratt masse/// låter du han som flyttar ut slipopa städningen??? nej men hua , så du flyttar in utan att dem städad.. Ooo kan dra såna skräkexempel på ställen jag städad som jag då absolut inte skulle ha velat flytta in i om det ej vart städat innan .. *ler>* | |
| mantella | 2008-11-03 00:33 | |
![]() | Sin egen lort går väl an att städa bort. Men komma på ett nytt ställe och det är hur skitigt som helst är värre. Fast iofs så städar jag om även om det ser städat ut. Hur vet jag om den som bodde innan inte använde samma trasa till hela lägenheten och började på toaletten och avslutade i köksskåpen...URK | |
| mrperfect | 2008-11-03 00:36 | |
![]() | E Cantona, det kan man aldrig lita på att det blir, finns många fuskfirmor i den branschen. | |
| E_Cantona | 2008-11-03 00:38 | |
![]() | mrperfect, jag ska skriva ett avtal och ingen betalning sker förräns det är godkänt... | |
| mrperfect | 2008-11-03 00:52 | |
![]() | Se bara till att företaget är etablerat och inte går under jorden eller i konkurs.. | |
| Ärtan Pärtan | 2008-11-03 01:19 | |
![]() | Spelar det nån roll om företaget går i konkurs? Han betalar ju inte innan städningen är gjord. | |
| mrperfect | 2008-11-03 01:23 | |
![]() | Ursäkta, glömde koppla in synaps nummer 6749300456 :P | |
| Ceckes | 2008-11-03 02:39 | |
![]() | Jag har typ dragit mig från att säga upp min lägenhet fast jag vill härifrån o flytta till en större stad o jobba, tack vare hotet jag har över mig, flyttstädningen! Avskyr städning annars också o jämfört med flyttstädning så är ju det ingenting o städa vanligt. Men svettigt o jobbigt o gamla fläckar som e svåra o få bort o fy fabian. Sen ska man tömma förrådet o där räcker det i regel med att sopa, o så ska man kasta en massa saker man inte vill ha eller inte vet om det kommer till användning.. alltså dessa små beslut o ja fy. Jag vill med anlita en städfirma men kostar det mellan 4-7000 så inte en chans! Det kostar ju att flytta också o adressändring o ny telefoninkoppling mm... Hur ska man ha råd? | |
| Nasty Nimrod | 2008-11-03 03:39 | |
![]() | Jag avskyr att städa ens utan att flytta. Tar sjukt mycket tid och energi, och håller sig inte ens snyggt särskilt länge. Har börjat med att bara stuva ned allt på golvet i kartonger inför dammsugning, och sen plocka upp det igen efteråt. Man spar massa tid... =S | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-11-03 19:44 | |
![]() | Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aa skiten e ÄNTLIGEN över.. ja e klaaar.. o utan anmärkning blev de oxå..hade ja fått göra om saker så hade ja satt mig ner o gråtit en skvätt *s*..men fy fan va skönt de va o lämna nycklarna o åka därifrån!! Tog en semsterdag idag för ja e verkligen helt slut i både kropp o själ..usch.. vicken pers hela helgen har varit.. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-03 23:57 | |
![]() | Jag jobbar med flyttstädningar! Hutlösa priser vet jag inget om. :) Det som jag tar täcker knappt att köpa nya grejor för inför varje städning och för att inte tala om det man kan räkna som lön, just för att gå och rota i andra människors "skit". Att bara torka utsidan av spisen, vitvarorna och vad det nu var någon som skrev är ju rent slarv bara! Vi städar och torkar allt från tak till golv, invändigt överallt, på och i alla skåp och lådor, dammsuger tak och väggar, helstädar wc och dusch, alla fönster på alla sidor, lister, kontakter.. ja allt som ni kan komma på torkar vi av och gör rent. Inte är det askul att städa men jag gör det ändå, som en bisyssla till mitt stillasittande jobb. | |
| Caligatia | 2008-11-04 01:52 | |
![]() | Jag har jobbat som städare, och min personliga åsikt är att det underligt nog är roligare att städa andras skit än sin egen. Dels för att man slipper bli förbannad på sig själv för att man inte tog tag i vissa områden tidigare, dels kan man gå och förfasa sig över andras mycket värre vanor än sina egna. Man får inget ansikte, men det känns skönt på nåt vis att man inte är värst själv. :) Dessutom, när man jobbar som flyttstädare slipper man hela stressen med att flytta alla saker ut ur gamla lägenheten och in i nya, samtidigt som man skall städa. Bara städa - klart. Jag HATAR att flyttstäda vid egen flytt däremot. | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2008-11-04 03:30 | |
![]() | Tid, pengar och värderingar? De senaste två gångerna man flyttat har jag anlitat en städfirma. Lätt värt det, med tanke på att, även om det inte ser särskilt risigt ut, kan ta väldigt lång tid att städa ur en lägenhet. Om man anser att det är värt att lägga ut någon tusenlapp eller tre, borde det inte spela någon roll vem som får de, så länge jobbet görs. Att det är lättförtjänta pengar? Grattis till firmorna. Men uppenbart är det ju ett ändå rätt stort behov av dessa tjänster. Finns väl i så fall ett antal saker vi spenderar pengar på som kan anses onödigt? Tobak, godis, läsk etc? Behöver vi verkligen det? Nej, men vi anser det vara värt av någon anledning :) | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-04 10:32 | |
![]() | 50:-/kvadratmetern plus moms är en ganska vanlig peng å då är det inte BOYTAN man räknar utan vägg till vägg eftersom man städar i, under, på och på sidorna av allting. Jág gör en veckostädning i en villa och där kostar det 200:-/timmen och det tar 4 timmar varje vecka, utan fönsterputs. Håller med Caligata att det är roligare att städa åt andra än sig själv. Själv skulle jag bara städa i typ ett par månader medans jag sökte jobb. Men när jag fick heltid där jag jobbar idag så var det ju ganska kul att ha ett extrajobb som ger ca 9000:-/månad.. | |
| Petal_ - Ej medlem längre | 2008-11-04 10:40 | |
![]() | Håller med flera föregående talare, lättare att städa åt andra än sig själv. Och visst är det ap-tråkigt att flyttstäda...men det absolut värsta med flytten tycker jag är att PLOCKA UPP allt i nya lyan. Har fortfarande kartonger jag inte orkat ta tag i, 7 ½ år efter senaste flytten.... | |
| Mammarie | 2008-11-04 11:30 | |
![]() | Har precis flyttat och städat ur den gamla lägenheten i helgen på 96 kvm ....så usch jag vet hur du känner dig...och den som säger det är roligt att städa måste ju ha nått fel;) | |
| Spömö | 2008-11-04 11:59 | |
![]() | Har flyttat ett antal gånger, och lärt mig att nästa flytt blir det banne mej att hyra in någon... | |