Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Misslyckad_ | 2010-03-25 17:04 | |
![]() | Dvs, man kan vara rädd för saker sen kan man ha fobi. Folk blandar ofta ihop dom där begreppen. | |
| Misslyckad_ | 2010-03-25 17:06 | |
![]() | Molle Precis, man drar sig från att göra saker som har med sin fobi att göra. Och att stöta på en kackerlacka när man är utomlands är nästan 100%. Dom är vidriga dom små liven, håller med dig :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-25 17:33 | |
![]() | råttor och kackerlackor | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-25 17:34 | |
![]() | äkta fobi-kackerlackor. stark rädsla och obehag- råttor. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-25 17:39 | |
![]() | Fy för kackerlackor!!! | |
| Jannnna | 2010-03-25 19:15 | |
![]() | Fobi kan även kännetecknas som en rädsla över att få ångest. Sedan finns det många olika typer och kategorier av fobier, jag vet inte hur något ska klassas som en fobi? Jag har iallafall en mycket stark fobi för ormar, kan knappt skriva ordet. Jag får ångest och känner mycket obehag bara jag tänker på det. Har insett att det påverkar mitt liv ganska mycket och jag skulle vilja bli av med det, men kan verkligen inte tänka mig att ta itu med det! Usch nej, ormterapi känns väldigt långt bort för mig just nu.. Är det någon här som lidit av en fobi och blivit "botad" genom någon form av terapi? Berätta! Sedan skulle jag vilja veta orsaken till fobier, dom flesta kan ju ha varit med om något obehagligt vilket har lett till fobin, men i mitt fall kan jag verkligen inte komma på någon orsak. Någon som har en teori? | |
| raggarswinet | 2010-03-25 19:39 | |
![]() | jag har homofobi vet inte varför men klarar bara inte av homofolk jag har kompis som är lebb de går bättre å bättre men faan ja klara inte av homon | |
| ElinSundin | 2010-03-25 19:47 | |
![]() | Jag är rädd för många saker, tex flygning, höjder, trånga utrymmen, tusenfotingar, men fobi? Det skulle vara för att bli tjock eller att jag skulle bli lämnad helt ensam. De två sakerna får mig att vilja lägga mig i ett hörn och grina. Hade stark homofobi förr, men under senare år har jag kommit underfund med att jag nog är lite smyglebb själv, så det gick över. Det tackar jag för! | |
| 655556 | 2010-03-25 19:50 | |
![]() | Det gröna, träiga som utgör kvistens förlänging in i tomaten. Det enda jag är rädd för i hela världen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-25 19:58 | |
![]() | Utvecklade just en akut fobi mot rektorn på Bjästa. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-25 20:22 | |
![]() | Usch, jag har så många fobier så! Höjder och hissar och hajar och djupa vatten och jag vet inte allt! :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-25 20:26 | |
![]() | Får akut panik vid att befinna mig i folkträngsel som går överstyr. Har varit med om att tappa fotfästet på en konsert en gång och ballade ur totalt men räddades av en vakt. Kommer från barndommens kö till LB färjorna i Helsingborg/helisngör och alla som rökte och var så himla långa. Stress jäkt och knuffar huuuuuuu.. Mår illa bara jag tänker på det. Klarar inte av varken reor eller konserter längre. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-25 20:50 | |
![]() | Tvålis: Du har rätt, det är skitjobbigt med folkträngsel :-/ *håller med* | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-25 20:53 | |
![]() | Jag hade panikångest förut i kombination torgskräck, det är hemskt. Know the feeling, Tvålis :/ | |
| Akrylamid | 2010-03-25 21:09 | |
![]() | Ja klarar inte av att gå in på ett sjukhus utan att svimma, eller åtminstone nästan svimma, får ofta lägga mig ner med benen upp i luften för att få tillbaka lite blod i skallen.. Men ja har ingen aning om varför.. Så de skulle inte va så trevligt att bli allvarligt sjuk för då skulle ja nog överväga att ligga å dö hemma... :/ | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-25 21:10 | |
![]() | oj, vad intressant jag gillar inte sjukhus direkt men jag är ju aldrig där heller kan du kolla på scrubs? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-25 21:17 | |
![]() | apropå att inte våga skriva ordet (det man har fobi för). jag klarar av att säga kackerlacka men om ngn annan säger det får jag fruktansvärd ångest. därför berättar jag aldrig om min fobi. folk ska kommentera och berätta storys. även om jag lyckas stoppa dom där är det oundvikligt att dom ska hinna säga ordet! | |
| veroniqua | 2010-03-25 21:22 | |
![]() | Socialfobi och gråsuggor! | |
| älexändrä | 2010-03-25 22:33 | |
![]() | Jannnna: Jag har som jag skrev spyfobi. Detta skapades när jag var liten och fick matförgifning, blev jätte sjuk. Har inte varit sjuk sen dess och livet är lite extra svårt på vintrarna. Jag har gått på KBT och det hjälpte mig mycket, det är mycket bättre än vad det var innan, trots att jag har fobin kvar! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-25 22:35 | |
![]() | "Människor i allmänhet" - Klobba Hehe :) | |