Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| meimse | 2011-02-09 12:01 | |
![]() | Färga håret? Vaffödedå, vaffövaffödedå? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-09 12:03 | |
![]() | Vad härliga ni är, det är därför jag älskar betapet:) Det lutar åt färg, men klimakterie rött vill jag inte ha och nån mes färg e trist med.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-09 12:13 | |
![]() | färga så nära din hårfärg som det går,så ser det natuligt ut,har testat alla färger som finns,den bästa heter... den färgen ligger i sovrummet där någon sover,ska kolla det sen,den luktar inte amoniak,den luktar bara gott,men han vaknar nog snart | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-02-09 12:22 | |
![]() | Har inga grå strån, men däremot ett par silverfärgade. Är inte så brydd ännu, färgar håret då och då, när jag känner för det :) | |
| shoppa | 2011-02-09 12:43 | |
![]() | Hmm..fick en kommentar för en sisådär 10-15 år sedan,Åh har du gjort slingor?Vad snyggt det blev!Idag ser jag det roliga i det men det tyckte jag inte då!Mina gråa hår kom snabbt! | |
| Sote | 2011-02-09 12:50 | |
![]() | Det är jättesnyggt med grått hår men innan man kommit dit att hela håret (alla hårstrån) är grått så är det oftast några år då håret liksom bara är livlöst och färglöst. Jag har alltid varit jätteblond men efter barnen blev jag mörkare och vid ca 35 kom dom första gråa som jag tappert ryckte bort ett tag i början innan jag gav upp. Nu färgar jag håret två gånger om året men däremellan så ser det rätt trist ut för det som växer ut har ju ingen fin grå färg utan är mer bara färglöst.Dessutom är många hårstrån svarta vilket gör att det ser rätt konstigt ut. Fattar inte varför det växer ut svarta strån då jag från början är riktigt blond. Jag ska börja färga håret ljusare (nu är det mer mörkblont) istället så att utväxten inte blir så markant men det är svårt att få det snyggt. Jag vill helst också bara ha det i en snygg grån ton men innan dess...... | |
| ger055 | 2011-02-09 12:51 | |
![]() | Färga ljusa slingor - då syns inte de grå så bra.... | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-09 13:12 | |
![]() | Wiki: "Äldre personer tenderar att utveckla grå hår eftersom pigmentet i håret går förlorat och håret blir mer färglöst. Grått hår brukar räknas som ett kännetecken på den normala åldringsprocessen. Åldern då man börjar få grå hår varierar men nästan alla över 75 år har grått hår, män brukar generellt få grå hår tidigare än kvinnor." Klart att grått hår kan vara vackert men det ser inte potent ut imho. | |
| numsan | 2011-02-09 13:21 | |
![]() | Grått hår på män är sexigt.. Grått hår på kvinnor kan vara jättevackert.. Inget man önskar sig i allt för unga år dock, det är ju trots allt ett ganska uppenbart ålderstecken. Det viktigaste är ju såklart att du gör det du känner dig mest bekväm med! Men jag hade nog färgat.. Det är ju inte direkt en superstor grej att göra.. =) | |
| Filurflizan | 2011-02-09 13:25 | |
![]() | Jag fick grått hår väldigt tidigt, det och håravfall tidigt ligger lite i släkten. Jag var bara 23 och vart extremt chockad av inte ett utan fler än 10 ( nåja räknade inte men) fanns dör helt plötsligt, det blev fler men nu verkar det ha stannat av . Nu har jag vant mig vid mina silverreflektioner i solen :) Färgar håret , men inte petnoga och blir lite grå emellanåt ! | |
| nystan1 | 2011-02-09 13:44 | |
![]() | Jag fick gråa hårstrån (dock inte helt grått hår) under min graviditet, var då 24 år. De hänger fortfarande med tyvärr.. Tacka gudarna för att det finns hårfärg och duktiga frisörer säger jag! ;) | |
| vigren | 2011-02-09 14:09 | |
![]() | Började färga när jag tyckte jag blev alltför "dassgrå"... Efter några år så blev jag så innerligt trött på att göra detta var 5:e till 6:e vecka så jag slutade. Efter att allt var bortklippt gjorde jag mörka slingor några gånger men har nu övergått till att bleka slingor (kalla) så ser jag mer helgrå ut. Längtar tills jag blir helt grå men det kanske aldrig händer. ;) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-09 14:19 | |
![]() | Fick också mina första innan 30. Kommer ihåg att jag satt i bilen och upptäckte detta och jag hittade flera, började rycka som en galning.. haha. Mina är inte grå utan vita/silvriga ser ut som fiskelina.. =O Började färga för 3 år sen i mörkt. Kan inte riktigt se mig som helvit i håret än.. Är lite nyfiken på hur helvit jag är nu så ska nog låta det växa ut. Kommer att se förjävligt ut under tiden det sker. Lite tråkigt att min svärmor inte har mer än jag hade när jag var 27.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 15:00 | |
![]() | jag älskar min hårfärg, finare brun finns inte. har ryckt ngt strå sedan 20 års åldern. kommer att gråta när jag måste färga:( | |
| m-70 | 2011-02-09 15:10 | |
![]() | Har en del gråa i det bruna och färgar inte, mest för jag är för bekväm och vill inte bli fast i färgande. Tycker det är vackert med riktigt grå/vitt hår. | |
| MakeIllusion - Ej medlem längre | 2011-02-09 15:11 | |
![]() | Färga! =) Finns ingen anledning att gå och må dåligt och känna sig gammal för gråa hår när det finns så mycket fina färger ute på marknaden idag. Sen är det aldrig kul att behöva utväxtbehandla jämt och ständigt...men heller det än gråhårig!!! | |
| morsans syrr | 2011-02-09 15:20 | |
![]() | Mimikryp. Helt rätt att du fått vita strån, det finns nämligen inga grå hårstrån såvida de inte är in färgade. Att hår ser grå ut beror på att vitandelen blandas med vår naturella färg. Skulle råda alla förstagångs färgare att dyka in på en salong som säljer toning o få hjälp med färg val. Toning (intensivtoning) täcker det grå till 70%, brukar räcka rätt långt.De hårstrån som inte täcks får färg på sej men den blir transperant. Tänk såhär: Ammoniak färg= oljefärg Intensivtoning= akvarellfärg Man kan inte få ljusare hårfärg med toning bara samma ton du har eller mörkare. | |
| skrabban | 2011-02-09 15:36 | |
![]() | Jag har haft grått hår i c:a 10 år och nu börjar det bli vitt. Har aldrig färgat mitt hår. Man kan förstöra sitt hår om man färgar det. Man kan misslyckas när man färgar det. Man får acceptera att man har gråa hår. Har fått många komplimanger för mitt gråa hår men det är upp till var och en hur man vill göra. | |
| remvanrijn | 2011-02-09 15:58 | |
![]() | raka av rubb och stubb, så slipper du oroa dig över vilken färg det har | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-09 16:07 | |
![]() | Ja du rem det är ett alternativ som ni män har.. | |