Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vase | 2013-03-03 17:53 | |
![]() | Är mkt ute i skog o mark o har sett björnar o lo på avstånd. Har varit på Kolmården inne hos vargarna innan dödsolyckan. Beklagar händelsen. Men det var fantastiskt att få se o närvara hos dessa djur. Hoppas ingen tar illa vid sig. Jag är en äventyrs-/upplevelse människa. Har varit på "safari" ang dyk o vilt. Viktigt o i "mitt hjärta" är att det alltid sker på djurens villkor. | |
| Jobbar | 2013-03-03 17:57 | |
![]() | Inte varg, men lo på 10 m håll, mäktigt. Jag blev helt tagen | |
| gunde | 2013-03-03 18:40 | |
![]() | Japp har sett en varg i Hjo när jag va ute o körde skolbuss det är en av vargarna som var i Tiveden dom har revir som sträcker sig ner till hökensås.När jag såg vargen så var den ca 100m framför busssen O så som jag såg den i dimman va den väldigt ljusgrå o väldigt smal o lång.Jag har det väldigt djurrikt på min tur förutom varg så har jag sett berguv,mårddjur,älg,rådju r,hjortar,räv,samt mycke rovfåglar. | |
| vase | 2013-03-03 19:01 | |
![]() | Är mkt ute i skog o mark o har sett björnar o lo på avstånd. Har varit på Kolmården inne hos vargarna innan dödsolyckan. Beklagar händelsen. Men det var fantastiskt att få se o närvara hos dessa djur. Hoppas ingen tar illa vid sig. Jag är en äventyrs-/upplevelse människa. Har varit på "safari" ang dyk o vilt. Viktigt o i "mitt hjärta" är att det alltid sker på djurens villkor. | |
| enblommigkat | 2013-03-03 19:07 | |
![]() | Är uppväxt i en liten by, kring vårt hus har det alltid gått djur.. Lodjuret har ja sett, men har bara fått mocka efter björnen.. En varg vore ju en dröm att se! | |
| AMF | 2013-03-03 19:32 | |
![]() | Nej inte varg men däremot Mårdhund vid vårt torp i Roslagen. Gott om Lospår på tomten men inte sett den. | |
| bjuppen - Ej medlem längre | 2013-03-03 20:00 | |
![]() | Nippertippan jag har sett björn flera gånger. Den på bilden är dock den enda som stannat länge nog för att fastna på bild. dom försvinner oftast väldigt fort. ja spåren var stora på din bild. | |
| wildman | 2013-03-03 20:04 | |
![]() | @Nippertippan. Numera bor jag i norra Skåne så nu är det ont om varg. (Men desto mer vildsvin) . Däremot har jag bott och verkat i diverse skogslän. | |
| vigren | 2013-03-03 23:05 | |
![]() | MIn högsta önskan att få se varg eller lodjur ute i det vilda! Var inne hos vargarna i Kolmården och det var en oerhört stark upplevelse... Hade planerat att göra det någon mer gång i framtiden men det lär väl inte bli av nu... Det enda djur jag inte skulle vilja möta i skogen är vildsvin! | |
| wildman | 2013-03-04 11:59 | |
![]() | @Vigren. Vildsvin är inte farliga om du inte skadeskjuter dom eller retar upp dom med hund. Allt sådant snack är rent nonsens. Möter du dom kommer dom springa åt andra hållet. Jag fotar massor av vildsvin (en liten hobby jag har) och har tom hamnat mellan mamma och kultingar ett flertal gånger. Håller man sig kall och lugn så gör dom inget. Prata med dom och be dom försvinna så gör dom det så snart mamma kallat in sina kultingar :-) (Dom låter dock ganska farliga under tiden då dom frustar som ett ånglok) | |
| vigren | 2013-03-04 13:43 | |
![]() | wildman -är det så? Skönt att höra i så fall... Inte för jag är panikartat rädd för ett möte men det är nog kanske så att de är lika förtalade som vargarna? Tack för ditt inlägg! | |
| nippertippan | 2013-03-05 22:56 | |
![]() | Wildman, är det galten som har dom där hemska betarna som kan riva upp stora köttsår? | |
| mrsmaggart | 2013-03-06 22:57 | |
![]() | Inte i vilt tillstånd men på djurpark. | |
| pabster1 | 2013-03-06 23:04 | |
![]() | Man behöver bara googla lite för att hitta artiklar om en lärarinna som blev uppäten av vargar i Alaska för några år sedan eller en rysk pojke som åkte pulka. En mätt varg är en ofarlig varg men inte en utsvulten varg. De dödar gärna i ursinne inte bara för att äta. Se vad de gör när de kommer in i en fårhage eller en ren flock. Roande att se reaktionnen i Göteborg när en varg vandrade in där. Alla dagis hade genast alla barnen inne i de områden vargen var. Varför det om nu vargen är ofarlig? | |
| corlini | 2013-03-06 23:52 | |
![]() | mrstaggart, tror du inte vildsvinet har stora betar i det fria? vad har du fått det ifrån? vi har vildsvin till förbannelse här omkring och de har skjutit över 30 st sedan nyår. det är inga små betar på de stora galtarna och efter att ha sett en hund med tarmpaketet hängandes utanför efter ett enda kast av en galt så kan jag lova dig att du har väldigt väldigt fel. en bete är i snitt ungefär 12cm lång och vass och sitter på 90 kilo skitarga muskler. pabster, vargen är inte direkt ofarlig. är den mätt och i flock eller mätt och i sitt revir är den oftast relativt harmlös. strövare, utanför reviret, hungrig, rädd osv så är den allt annat än trevlig mot andra levande djur | |
| pabster1 | 2013-03-07 07:52 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...63 69544.ab Här har de "tur" och kan få se varg. | |
| wildman | 2013-03-07 09:30 | |
![]() | Jo visst har galtarna betar både på djuparken och i det vilda. Men fortfarande attackerar dom aldrig människor oprovoverat. Jag påstår att i dom få fall som dom attackerat människor så har dom i 99% varit pissed off på en hund, alternativt varit skadeskjutna. Det är ju inte en slump att de allra flesta vildsvins-, och björnattacker sker på människor som bär gevär. Så betar eller inte, som vanlig person i skogen behöver du inte vara rädd för dom. (Älgar har fö orsakat betydligt mer dödsfall och skador än vildsvin även om det också är ovanligt) | |
| Tjoskar | 2013-03-07 09:58 | |
![]() | Jag bor i Västerbotten, har jagat småvilt varje höst/vinter i 7-8 år och vad gäller större rovdjur har jag aldrig sett annat än spår av lodjur, järv, björn. Dåligt med varg här uppe. | |
| KjellAnders | 2013-03-07 10:13 | |
![]() | Sett både varg och Lodjur från bilen. I båda fallen bara några meter ifrån. Vargen fick jag bara se i några få sekunder men ändå en mäktig syn. Lodjur har jag sett ett flertal gånger och har ett som smyger runt huset men har aldrig fått se han/hon hemma då jag varit ute. | |
| Tjoskar | 2013-03-07 10:14 | |
![]() | Förtydligande till mig själv: Dåligt med varg = få vargar. | |