Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 305

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2013-07-30 12:03
Antal inlägg: 37631

Sote,klart du inte förstår jag avskyr dom,kundvagnar äckliga,men inte för smittans skull dom bara ÄR så äckliga,men det äckligaste av allt är plocka själv godiset i affärerna där ungar drägglar ner i godiset och föräldrarna hejar på dom,åker jag någon gång fast för misshandel är det då jag slagit halft ihjäl en förälder på ica det har varit nästan nära,när dom låter sina barn klättra i godislådorna.Någon gång frågade jag en förälder vad denne hade för handikapp när hennes barn dragit ner en låda med gelefiskar på golvet och mamman började ösa tillbaks dom med händerna,stressar upp mig åker och badar hej

Mucklan252013-07-30 12:14
Antal inlägg: 3

bacillskräck är det barnsligaste jag vet!

dinodog2013-07-30 12:16
Antal inlägg: 4973

Läste för ett tag se sedan att en kvinnas handväska är värsta bakteriebomben.
Likaså med mobilen fjärrkontroller samt tangentbordet.

Gunilla _2013-07-30 12:21
Antal inlägg: 4425

ttiittii 2013-07-30 12:03;
- jag älskar lösgodis och har kommit fram till att det är just därför jag alltid är frisk, immunförsvaret är härdat ;)

Sote2013-07-30 12:36
Antal inlägg: 3557

Ttiittii- ursäkta mig men vad menar du med " såklart du inte förstår" ? Jäkla tyket inlägg det där tycker jag!

Sen kan man ju undra vad det då är för fel på dig som faktiskt tilltalar en person på det viset som du säger att du gjorde " vad har du för handikapp" ? Så talar man väl inte till folk? Fick du inte lära dig någon hyfs när du växte upp?

Gloria562013-07-30 19:20
Antal inlägg: 437

På tal om bacillskräck -
Efter toabesök trycker jag alltid på spolknappen med den handen jag inte torkat rumpan med. Likaså när jag trycker på tvålpumpen. Duschar alltid tillsammans med toan som är skinande ren och bacillfri.
På utetoaletter efter handtvätt stänger jag kranen med pappret och tar i dörrhandtaget med ett papper. Kalla det bacillskräck - jag kallar det sunt förnuft.
Vad gäller frågan - spolar med öppet lock. Tror inte ett ögonblick på att bajspartiklar kan virvla ut!

dinodog2013-07-30 20:10

Sote jag håller med dig. Ibland undrar jag över vissa i inlägg som ttiittiis.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-07-30 20:38
Antal inlägg: 2906

Har ni hört om någon som har fått pest och kolera av handväskan, tangentbordet, kundvagnen eller virvlande "bajspartiklar"?
Jag är ingen snuskapa men jag pallar inte bacillskräck de lux eller pedanteri som gränsar till tvångstankar.
Min toalett ska ni skita i :)
Men den är spolad, ofta tvättad och så vädrar vi, det tycker jag är viktigt.

dinodog2013-07-30 20:52

Jag har ingen bacillskräck alls:-)
Och jag städar min toalett en gång i veckan.
Min disktrasa innehåller säkert en siljon med bakterier.

Jag är nästan aldrig sjuk kan inte minnas när jag var förkyld senast. Tar aldrig influensa sprutor.
Har och kommer inte att köpa handsprit. Tror inte det är bra att sprita allt och inget.
På sjukhus är det helt i sin ordning att sprita men inte hemma.

strella702013-07-30 20:53
Antal inlägg: 1542

locket nere

vigren2013-07-30 21:55
Antal inlägg: 1146

Herregud, är man så rädd för alla bakterier så man spritar sig i tid och otid kommer man snart inte att ha ngt immunförsvar kvar... Därmed inte sagt att man inte bör tvätta sig när man varit i kontakt med te x kundvagnar o s v som många andra tagit i. Och -framför allt innan man håller på med mat... Sedan kan man kanske vidta lite större försiktighetsåtgärder när det t ex går kräksjuka m m.
Lite skit rensar magen! ;)
Spolar förresten alltid med locket uppe!

Gunilla _2013-07-30 22:01
Antal inlägg: 4425

"Mythbusters har gjort en grej om det, där de pla­ce­rade tand­bors­tar på olika avstånd från en toa­lett­stol. En refe­rens­borste pla­ce­ra­des unge­fär 15 meter bort, dess­utom över­täckt med ett glas. Efter stu­di­ens slut visade det sig att det fanns bak­te­rier som åter­finns i avfö­ring även på tand­bors­ten som var över­täckt med ett glas.

Och för­res­ten, att fälla ner toa­lett­loc­ket gör ingen skill­nad, såvida inte toa­lett­loc­ket är gjort i mar­mor och slu­ter luft­tätt mot toa­lett­sto­len, och tolaett­sto­len har bak­te­ri­e­dö­dande självren­gö­ring. När du spo­lar med loc­ket stängt kom­mer bak­te­ri­erna ut genom hålen mel­lan toa­lett­sto­len och toa­lett­loc­ket. Dessutom läg­ger sig små små vat­ten­drop­par som en dimma i toa­lett­sto­len, och när nästa per­son lyf­ter loc­ket sprids dim­man ut i rummet.

Om det är någon tröst så var mäng­den bak­te­rier på samt­liga tand­bors­tar all­de­les för liten för att kunna utgöra en risk för ens den sva­gaste människa."

vase2013-07-30 22:15
Antal inlägg: 188

Spritar väldigt mkt. O på arb ber jag gärna om sprit. Är inte på krogen.

Spira - Ej medlem längre2013-07-30 22:21
Antal inlägg: 310

De flesta bakterier är väldigt snälla och vi behöver ha en stark livskraftig och varierad flora av bakterier i tarmkanalen för att må bra. Annars kan sjukdomsframkallande bakterier mycket lättare få övertaget om man råkar få i sig sådana. Och det är väl framförallt salmonella som är en risk. Om man har någon i familjen som är bärare av salmonella tycker jag att man ska sprita händerna efter toabesök och kanske också handtag, knoppar och annat man tar i. Dessutomkan man skydda sig mot salmonellasmitta genom att köpa svenskt kött för vi har nästan inte alls salmonella i landet och så ska man tillaga maten tillräckligt varmt.
Sist jag köpte skor frågade människan som sålde skorna om jag ville att hon skulle spraya dem med bakteriedödande medel!!! Något av det dummaste jag hört faktiskt. Vi behöver våra bakterier, de flesta är snälla och de är ett skydd!

vase2013-07-30 22:22

Ja, spriten står alltid på mitt arbetsvård!!

vase2013-07-30 22:27

Hm! Renlighet med rengöringsmedel, sprit etc är en sak. Överförskrivning av pc/antibiotika ngt annat - framkallar resistenta bakterier!!

meramera2013-07-30 22:58
Antal inlägg: 252

Bajspartiklar! Jag tror jag smäller av!
Hur löjligt kan det bli egentligen? Vad har era föräldrar gjort med er, fick ni inget sunt förnuft med i er uppfostran?
Herre jösses så det spårar för somliga

mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-31 05:59
Antal inlägg: 3613

Tack för info, Gunilla. Ur hygiensynpunkt verkar det inte spela någon roll alltså om locket är uppe eller nere. Då handlar väl mer om hur man ser på det ur bekvämlighetssynpunkt, estetik och uppfostran.

Gloria562013-07-31 09:10
Antal inlägg: 437

När vi nu pratar om hygien - hur noga är ni med att rengöra datorn?
Ok - det är ett stickspår. Är bara nyfiken:-)

mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-31 09:55
Antal inlägg: 3613

Jag rengör tangentbord och mobiltelefoner ofta.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?