Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 970 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2014-08-05 20:53 | |
![]() | Kiwi, V har vänt lite såpass att de iaf anser att vi ska ha ett försvar. Sedan hur det ser ut är en annan fråga. hd.se/ledare/2013/07...an sfrihet/ | |
smörbit | 2014-08-05 20:55 | |
![]() | Djuren känner av att det blir en förändring fort. Vid en en kraftig Eld så skapas det en ny flora av växter. ja säker en brandgata på 25-30 meter. Skogen . gammal skog klarar sig bättre än ung och gallrad. | |
kiwiskal | 2014-08-05 20:56 | |
![]() | le-lou, okej Undrar också vad som menas med "modern tid" | |
kryddeluntan | 2014-08-05 20:58 | |
![]() | En vargflock från området flydde i panik inatt och rev ihjäl 45 får. Flocken har varit känd för att vara väldigt skygg, så visst känner djuren när det är dags att fly. | |
bobo flux | 2014-08-05 21:00 | |
![]() | Läste nu att en del flora och fauna är beroende av skogsbränder eller gynnas av dem. Jag antar att det förutsätter en naturlig återväxt över flera decennier utan expressåterplantering för mänsklig hand. Är det någon politisk fråga jag tycker att man ska lyfta fram i spåren av den här katastrofen så är det att satsa pengar på att på bred front stärka allmännyttan. som Gunilla __ skrev så är det fantastiskt att se människor ta hand om varandra i en sådan här situation, och det vore underbart om samma engagemang fanns även när vi inte befinner oss mitt i en naturkatastrof. | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-08-05 21:01 | |
![]() | Ja, djuren :-( Fan vad tragiskt kryddan. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-08-05 21:10 | |
![]() | Modern tid räknas ifrån 1500-talet och framåt enl Wikipedia. | |
kryddeluntan | 2014-08-05 21:13 | |
![]() | Sverige och Finland hör ju till barrskogsregionen och konstigt är det att man inte kan gå ihop och skaffa flygplan gemensamt. | |
kiwiskal | 2014-08-05 21:17 | |
![]() | Fanns det en större brand i omodern tid? Många frågor | |
kiwiskal | 2014-08-05 21:27 | |
![]() | Står på AB att kungen ska resa dit. Reinfeldt känner sig liten och stannar hemma, antar jag. | |
Sote | 2014-08-05 21:45 | |
![]() | Läste igår att dom tror att det kommer dröja till slutet av Augusti innan dom har branden under kontroll. Och idag sa dom på nyheterna att röken känns ända upp i norra Sverige 100 mil därifrån ligger det som ett rökdis. Det är ju helt otroligt! | |
le-lou | 2014-08-05 21:49 | |
![]() | Bobo : "människor ta hand om varandra i en sådan här situation, och det vore underbart om samma engagemang fanns även när vi inte befinner oss mitt i en naturkatastrof" Det tycker jag absolut att det finns? | |
bobo flux | 2014-08-05 21:56 | |
![]() | Och jag menar att det kan finnas i ännu större utsträckning än vad som finns idag. | |
Bitte - Administratör | 2014-08-05 22:11 | |
![]() | För 8 år sedan hade vi en storbrand i Norrbotten ,det tog nästan 1månad att släcka den helt www.boden.se/db/web/...ta tion.pdf | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-08-05 22:17 | |
![]() | Ja, detta kommer säkerligen att ta flera månader. | |
Bitte - Administratör | 2014-08-05 22:21 | |
![]() | En del är ju den branden man se en annan är ju det som pyr långt ned i backen , Mina tankar går till alla drabbade och en vän med gård som finns i ytterkanten och ännu inte behövt lämna hoppas verkligen de klarar sig . Bitte | |
Rucio - Ej medlem längre | 2014-08-05 22:23 | |
![]() | Branden utanför Boden var på 1 900 hektar den utanför Sala är på 10 000 hektar! Igår var det otroligt mycket asknedfall här där vi har sommarstuga utanför Borlänge. | |
punatulkku | 2014-08-05 23:33 | |
![]() | Håller med Bobo flux. TÄNK OM vi kunde vara lika generösa och givmilda mot de hundratusentals människor som dör av svält varje dag..tänk om det engagemanget fanns? Tyvärr är det bara när det kommer "så nära" som vi verkligen hajjar till..De svältande barnen el dom som mist sina hem, barn utan föräldrar.. "Det är ju bara på tv det" Missförstå mig inte. Tycker det är helt fantastiskt och se hur folk nästan slåss om att få hjälpa till.. Men ja, tänk om vi samtidigt skulle skänka en tia el två till nåt 90-konto oxå. DET skulle jag bli imponerad av. | |
Gunilla _ | 2014-08-05 23:35 | |
![]() | Nu regnar det visst i Norberg iaf men det lär ju behövas galet stora mängder för att göra nytta... | |
le-lou | 2014-08-06 00:30 | |
![]() | lite ot men jag tycker verkligen inte det där stämmer om att folk inte ställer upp och är givmilda idag, det där känns mer som det rådande klimatet om det här egotrippade individualistiska samhället där alla bara bryr sig om sitt och sina. Jag håller ej med. Människor ger till välgörenhet som aldrig förr historiskt sett. Jag ser godhet och omtanke varje dag i min närhet. Ja fortfarande hjälps tanter över gatorna. Min granne klipper fortfarande gräset hos gubben längst ner på vår gata för att han har svårt att gå numera. Människor har godhet. Tror ni inte att avståndet man har med varandra via datorn och alla sociala medier gör att man upplever både sig själv kanske, men framföralt andra som mer distanserade rent allmänt? Det är jag iaf övertygad om. När nöden är som störst så syns hjälpen mer dock. Jag tycker det är väldigt fint hur som helst att så många bidrar till denna tragedi. Och det är inget märkligt att det som rör oss hemmavid, berör oss mer. | |