Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 829 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-17 01:09 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? SVAR: JA, OM JAG KUNDE SÅ SKULLE JAG LÄSA VAD DET STÅR, MEN DET ÄR JU ALLTID ALLDELES FÖR LITEN TEXT PÅ INNEHÅLLSFÖRTECKNINGSETIK ETTEN! 2. Förstår du innehållsförteckningen? SVAR; NÄÄ, DET ÄR OFTAST RENA GREKISKAN! MAN MÅSTE VARA KEMIST FÖR ATT HAJJA ALLT! 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? SVAR: NEJ! FAST Å ANDRA SIDAN SÅ VET JAG JU ATT HEAD & SHOULDERS HÅRSCHAMPOO ÄR FARLIGT FÖR VATTENLEVANDE ORGANISMER...OCH ÄNDÅ KÖPER MAN DET IBLAND...OCH FOLK VET JU OM ATT MAN INTE SKA KASTA P-PLÅSTRET I TOAN/PAPPERSKORGEN, ÄNDÅ GÖR FOLK DET.... 4. Vart handlar du dina produkter? SVAR: WILLYS, ICA, ÖVERSKOTTSBOLAGET, YVES ROCHES, KONSUM, KICKS, ÅHLÉNS, VIVO, M.M. 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? SVAR: PRODUKTIONSLAND ÄR INTE SÅ VIKTIGT NEJ OCH NJA, JO...RÅVARORNA KAN VARA LITE INTRESSANTA, FAKTISKT. FICK NÅN ANTIRYNK-KRÄM PÅ KÖPET NÅN GÅNG OCH DEN INNEHÖLL EN MASSA GOJS FRÅN TYP ALLA FRUKTER I HELA VÄRLDEN! JAG BLEV RÖDFLAMMIG I ANSIKTET AV DEN KRÄMEN! USCH! INTE BRA! :-( | |
| psilvin | 2010-03-17 08:33 | |
![]() | 1. Ja 2. Nej, eller alkohol och vatten förstår jag. 3. Troligen 4. Där jag kommer på det, Åhléns, ICA, frisören 5. Så länge det inte kommer från Kina är jag nöjd. | |
| LindaSabina | 2010-03-17 13:05 | |
![]() | vad är det för testprodukt ni ska göra? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-17 13:13 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? -Ibland inte alltid 2. Förstår du innehållsförteckningen? -En del men långt ifrån allt. 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? -Absolut inte! 4. Vart handlar du dina produkter? -Ica, willys, apoteket, Yves Rocher. 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? -Inte land möjligtvis råvaror. | |
| Binebone | 2010-03-17 13:20 | |
![]() | 1. Nej 2. Nej 3. Skulle undvika det om jag kunde. 4. H&M 5. Nej | |
| pöta | 2010-03-17 13:38 | |
![]() | 1. Ibland 2. Nej 3. Nej 4. Willys/Konsum/Frisör 5. Nej | |
| LisaLong | 2010-03-17 13:44 | |
![]() | 1. Ja oftast 2. Någorlunda 3. Så länge den inte är testad på djur, canser etc får man ju av allt nu förtiden 4. Utomlands eller online 5. Ja | |
| veroniqua | 2010-03-17 13:45 | |
![]() | 1. Ibland. 2. Oftast. 3. Det säger sig självt att ja det skulle jag. 4. Kicks, Lindex mm. 5. Jag blir mer och mer intresserad av sådant så det spelar också större roll. | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2010-03-17 14:21 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? -Ibland 2. Förstår du innehållsförteckningen? -oftast,men inte alltid 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? -nej 4. Vart handlar du dina produkter? -apoteket,ica,coop 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? -nej | |
| merawera - Ej medlem längre | 2010-03-17 14:26 | |
![]() | 1 Ibland 2. Ibland 3. Nej 4. Ica Maxi oftast 5. Nej | |
| fairydust | 2010-03-18 15:19 | |
![]() | 1. Sällan 2. Jupp 3. Troligen 4. Ica 5. Nej | |
| justforfun | 2010-03-18 15:43 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? - På hudvårdsprodukter, ja. (Använder inga ansiktskrämer, bara Helosan och Betnovat till händerna). - På hårvårdsprodukter, nja. Litar på Paul Mitchell, som rekommenderas av mina frisörer. 2. Förstår du innehållsförteckningen? - Knappast. 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? - Nej. 4. Var handlar du dina produkter? - Hos min frisör. - På Willy:s, Netto (använder Garnier Fructis ibland) 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? - Nej. | |
| Zmurfy | 2010-03-18 17:14 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? -Är rätt dålig på det. Men brukar istället lyssna på hudterapeuten, säljaren etc..Men är långt ifrån lika nogrann som med maten. Dessutom är väl innehållsförteckningen inte alltid där, åtminstone inte så tydligt. Svårt att hitta produkter där vatten inte står som första ingredigens. 2. Förstår du innehållsförteckningen? -inte allt. Åtminstone inte vad tillsatserna ev. kan göra för skada. 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? -Det kommer ständigt nya rön om div. tillsatsers farlighet, det beror förstås på lite. men det är klart att man vill använda så "rena" och naturliga produktersom möjligt. 4. Vart handlar du dina produkter? -Apotek, skönhetssalonger, SPA, hårfrisörer, Kicks o dyl.. 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? -Nej inte egentligen. | |
| ANDERStG | 2010-03-18 17:40 | |
![]() | 3. Nja, snälla lägg inte i såna. Ska jag svara på resten så får ni berätta om vad jag tjänar på det hela. Om ni missbrukar den här gratiscommunityn (och eventuellt misshandlar stickprovsteori) så vill jag ha min beskärda del av kakan. | |
| ANDERStG | 2010-03-18 17:40 | |
![]() | Speciellt då som ni talar om testprodukter, ni är alltså inte studerande/skolelever utan ute i kommersiellt syfte. | |
| Mouche - Administratör | 2010-03-18 17:45 | |
![]() | Förtydligande: "sofieoscott 2010-03-16 13:30 Antal inlägg: 4 Först och främst ber vi om ursäkt om vi har upprört någon. Vi har ännu inget företag, utan gör den här undersökningen till ett skolarbete på komvux. Syftet är att få ett hum om vad folk tycker och tänker i allmänhet. Tack alla ni som har svarat, vi hoppas på mer svar. med vänliga hälsningar Sofie och Linda" | |
| ANDERStG | 2010-03-18 17:50 | |
![]() | Ah okej, men ni använde ordet "testprodukter" och så var loppet kört. En chans, det är vad man får i dagens snabba värld. Ta det som en billig lektion. | |
| ingrid1973 | 2010-03-18 19:25 | |
![]() | 1. Nej 2. Inte alltid 3. Antagligen inte 4. Butiker och på nätet 5. Nej | |
| Miss_jk | 2010-03-18 19:32 | |
![]() | 1. Nej 2. Nej 3. Nej 4. Åhléns 5. Nej | |