Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-25 09:26 | |
![]() | Godmorgon gott folk. Nu har jag hittat en trovärdig källa. Systembolaget. Här står det att det är fler ungdomar som inte dricker och att det är en mindre grupp som dricker allt hårdare. Gäller Sthlms län fast de antyder att utvecklingen är liknande i resten av landet. Det ser inte ut som att alla ungdomar vill dricka eftersom gruppen som inte dricker ökar. "– Enligt våra undersökningar finns fler ickekonsumenter. Men de som dricker, dricker mer. Och intensivkonsumtionen har ökat. Man dricker mer vid samma tillfälle." Bara lite info. Antyder inte att någons barn super hårt eller så. www.systembolaget.se...lt +mer.htm Från SR's hemsida: "Det är inne bland ungdomar idag att inte dricka en droppe sprit, men samtidigt är det också inne att festa och supa. Drickandet har blivit mer av ett antingen eller bland dagens unga." Det är färre som dricker men det konsumeras lika mycket alkohol som innan. Jag fortsätter att tro att det inte behöver vara en så stor uppoffring för en normal tonåring att låta bli alkohol. Därmed inte sagt att de som inte kan är onormala. Blir bara så matt av generaliseringar om hur tonåringar är som inte ens stämmer med verkligheten. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-25 09:58 | |
![]() | som sagt, nyanser.... | |
| bj-olle | 2010-03-25 11:15 | |
![]() | har räknat alla inlägg och gjort en liten inläggs-liga. brokenstring leder alltjämt, men har larvbrud i hälarna. det var extra spännande för några sidor när det var riktigt jämnt. bara 5 inläggs skillnad ett tag där. wildcard har bronsplatsen just nu, men inte så långt efter är grundsnygg och apbur, nästan parallella, bara tre inläggs fördel för grundsnygg. verkligen spännande. satyra har ingen chans på medalj om hon inte tar i och tar in de 20 inlägg hon ligger bakom grundsnygg. kämpa på! | |
| Satyra | 2010-03-25 12:28 | |
![]() | bj-olle - Kan du inte räkna antal tecken istället, så kanske det ser annorlunda ut?! ;-) hehe Är förövrigt ingen tävlingsmänniska, har aldrig varit och lär inte bli nu heller, på "gamla dar". | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-03-25 17:57 | |
![]() | Bjolle tar ju fjantpriset enligt min undersökning. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-25 20:25 | |
![]() | Jag tror att alkoholister (och narkomaner?) ofta är väldigt snälla människor, som har svårt att stå på sig...Jag tror att de tar mycket skit utan att kunna försvara sig alla gånger....de är nog väldigt känsliga människor innerst inne.... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-25 21:18 | |
![]() | omg! | |
| Zmurfy | 2010-03-28 20:09 | |
![]() | Uppenbarligen var jag inte tillräckligt tydlig i mitt tidigare inlägg. Jag vet att det är så att man kan ha abnlag för beroende. Dvs barn till missbrukande föräldrar löper i högre grad en risk för att hamna i ett missbruk (sen varierar missbruket, man är alltså inte alkoholist latent, man har anlag för t ex alkoholism) Skuld och skambeläggning som någon slags bot på ett missbruk? Ni är fanimig makalösa, men speglar antagligen mycket av det om är åthelvete med vårt samhälle. Skuld och skam..är ni frireligiösa hela bunten? n del kan bruka knark, andra är fast första gången de provar (de gäller kokain, marijuana, alkohol, träning, mat, shopping...etc etc..) Skam och skuld hindrar knappast någon från missär. Skam och skuld hindrar folk från att söka hjälp. Den moralisering ni talar för gör mig illamående. Jesus fucking christ!! | |