Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Skugga2011-02-21 17:57
Antal inlägg: 6559

Jag har jobbat inom handeln i 14 år, har inte så mycket med servicekänslan att göra att man ibland blir irriterad på kunder, särskilt de som tror att man inte har något bättre för sig än att betjäna dem även innan och efter butiken stängt. Vet inte hur många gånger jag hejdat kunder på väg in under halvt ned- fördragna grindar med orden "Tyvärr, vi har stängt/vi har inte öppnat än" och fått svaret "Men jag ska bara titta lite"... :O

Anon20080107 - Ej medlem längre2011-02-21 18:07
Antal inlägg: 140

mrperfect: det är ju det roliga i situationerna vi ska prata om här!

Malinelf2011-02-21 18:08
Antal inlägg: 35

Jag jobbade som servitris på en tjusig restaurang i London, och där hade vi ett riktigt original som stamkund. Hon var stenrik (eller hennes man, jag vet inte) och vägrade skära sitt eget kött, kunde börja skrika på sin man för att han inte ville köpa riktig champagne åt henne, och brukade plocka upp gaffeln och kamma sig med den.

mrperfect2011-02-21 18:10
Antal inlägg: 11437

jenni...tyckte det mer var upplagt som gnäll ifrån några inläggare :)

flamsjo2011-02-21 18:16
Antal inlägg: 2654

När jag jobbat ett par veckor på mitt jobb gick jag en dag in i lunchrummet för att äta. Där satt en ensam dam i 55-årsåldern. Jag hade aldrig sett henne förut men jag nickade åt henne o sa hej för att vara artig. Då tittade hon en stund på mig med tom blick och intetsägande min och svarade:
-Du ska väl inte jobba mer än tills du är 65 iallafall va?

Anon20080107 - Ej medlem längre2011-02-21 18:17

mrperfect: självklart blir det ju så. jag jobbar inom serviceyrket och är alltid trevlig mot mina kunder om de inte är rakt otrevliga emot mig. Men det är klart att man måste få "ladda ur" ibland också. :)

Jag är egentligen ingen serviceyrkesperson. det är långt ifrån mitt drömjobb, men man måste ha nåt att leva på också. Dock är jag sjukt bra på mitt jobb och det är väl det som är huvudsaken kan jag tycka :)

flamsjo2011-02-21 18:22
Antal inlägg: 2654

Jag hade en kuf på en annan arbetsplats där jag jobbade. Han hade lite problem med vissa svåra ord... Bland annat hade han en gång halkat och slagit sig så illa att han fick en faktura i armen... En annan dag skulle han åka till IKEA och köpa ett latrinskåp att ställa sina glas i....

Minta2011-02-21 19:43
Antal inlägg: 20042

Det gick ju inte ut över kunderna, utan det var en slags intern irritation, något vi skojade om. Vi tyckte ju inte att de var dumma på riktigt, utan en slags ventil i ett många gånger ansträngande jobb.

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-21 19:57
Antal inlägg: 4429

Dom absolut konstigaste människorna jag har stött på i arbetet har varit kollegor. Speciellt när jag arbetade på krogen. Sjukt sköna människor.

Lillstölla2011-02-21 21:19
Antal inlägg: 23831

Var en kvinna som ringde och ville boka biljetter till John Lennon och blev helt galen och kallade mig för lögnare när jag sa att jag var ledsen men att det inte skulle gå eftersom han varit död sen 1980.

När hon lugnat sig kom hon på att det faktiskt var Elton John hon skulle gå på......

Sigrids mor2011-02-21 21:45
Antal inlägg: 858

LillStölla:

HAHAHAHA!

ciccivi2011-02-21 21:48
Antal inlägg: 24

Min man är busschaufför och det kommer titt som tätt folk som frågar t.ex.: Vilken tid går halv sex-bussen?

kverulanten - Ej medlem längre2011-02-21 23:19
Antal inlägg: 1130

@LillStölla: Hahaha, fantastiskt!

Anon20080107 - Ej medlem längre2011-02-21 23:47

När jag stod i kassan en gång så började en kund med en överfull kundvagn att ge mig grejerna i handen istället för att lägga dem på bandet. När jag påpekade att han skulle lägga dem på bandet istället så sa han "Jamen det hade du väl kunnat sagt?! Jag har aldrig varit här förut".

...

travmys2011-02-22 07:51
Antal inlägg: 7100

Dysterprickar, allvarliga och bestämda, inte en glimt av humor, trist!
Tycker allt man kan bjuda lite på sig själv, underlättar i ens omgivning.

JefautjOuer2011-02-22 08:57
Antal inlägg: 373

Jag är nog själv en prövning för andra i deras yrkesliv. Följande är tyvärr alldeles sant:
När min man nyligen behövde ambulans (visade sig vara brusten blindtarm) ringde jag 118 188! Tjejen som tålmodigt lyssnade på min begäran om ambulans sa trevande "men jag förstår inte vad du vill att jag ska göra..." . Jag trodde inte mina öron, var ju så säker på att jag ring 112! Vi fick oss ett gott skratt mitt i bedrövelsen. Min hjärna funkar inte så bra under stress tydligen...

Pocaloca2011-02-22 09:17
Antal inlägg: 2156

hahaha....
När jag arbetade med turister på sommartid, hände det märkligheter varje dag!
ex:
" Den där det står 42:- på.....vad kostar den? hahahaha

magnusito2011-02-22 09:48
Antal inlägg: 4983

Överlag så får man ju inte tillrättavisa någon nuförtiden. Många blir så kränkta och tål inte auktoriteter.
Sedan är det ju inte alltid kunderna som är värst. Fråga efter något i en affär så kan ju den tuggumituggande personalen bara svara: "Jag vet inte" och sedan titta bort. Att göra sitt yttersta, sätta lite yrkesstolthet i det man gör och ta reda på saken åt kunden verkar inte vara något självklart alla gånger.

promenad - Ej medlem längre2011-02-22 10:53
Antal inlägg: 3995

Det är väl här vi bjuder på oss?
De som jobbar inom handel förstår. Givetvis säger man inget till kunderna utan
svarar på frågor och "trevlig dag"
men ibland blir mna ju jättetrött på kundernas dumhet och då är det roligt att prata av sig som sagt.
Givetvis finns det favoritkunder som alltid är trevliga och lite extra kul att prata med, vi är ju människor även om vi är butikspersonal.

promenad - Ej medlem längre2011-02-22 10:57
Antal inlägg: 3995

Lillstöllas exempel är oxå en klassiker.
Kund kommer in och frågar om nåt hon sett på reklam eller i tidning.
Man inser att ok det är inget vi har, det måste vara konkurrerande kedja.
Kund står på sig och BLIR ARG: "det skulle finnas här, det såg jag på reklamen!"

Man ursäktar sig och säger, ja om det är en nyhet som vi inte har fått ännu kanske, men det låter inte som något jag känner till.

Kund rotar i väskan hittar tidningsurklipp där det tydligt står konkurrerande kedjas namn.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?