Spelrum
Giraffen37
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 967

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gr3en - Ej medlem längre2014-02-27 01:12
Antal inlägg: 930

du missade ett frågetecken där.

apbur2014-02-27 01:16
Antal inlägg: 9699

SkySpy, så du känner dig tillfreds med att bara "tro" att testosteron har en inverkan på självkontroll och att det är därför män kan kontrollera sina känslor bättre. Även det nåt du bara iakttagit men är säker på att det är biologiskt betingat. Vi har helt klart lite olika syn på hur man skaffar sig kunskap.

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-02-27 04:37
Antal inlägg: 343

SkyPsy_: "Killar blir ofta inte lika påverkade av emotionella känslor som tjejer."

Vad BETYDER ens en sån mening? Emotionella känslor? Till skillnad från vad? Smärta, hunger och kåtma?

Varför bemöter du inte du inte de svar du får som hänvisar till kulturella skillnader? Mitt inlägg från igår morse lämnades t.ex helt utan kommentar. Som den egoist jag är stör det mig naturligtvis (Är jag inte välkommen i diskussionen? Är den till för er som redan känner varandra?)

Om du istället för att hänvisa till personlig erfarenhet och tyckande letade fram en källa, eller kollade upp en teori du får presenterad för dig, så kanske diskussionen kunde få lite lyft. Vi behöver inte tycka lika, men att bara sitta och tycka för att det bekräftar vad man redan tror (utan någon påvisbar grund) är inte särdeles givande,

Vilja1232014-02-27 04:38
Antal inlägg: 1050

Kvinnor har liksom män testosteronhormon i kroppen. Är det det som gör att vi visar upp en självbehärskning o småler med handen försiktigt för munnen istället för att asgarva åt skyspys återkommande biologiska teorier o vissa logiska iaktagelser?

temperance2014-02-27 12:36
Antal inlägg: 2314

Jag utnämner denna till betapets fånigaste trådtitel, genom tiderna. Any takers?

"När tjejer blir förvånade". Bara sug på'ren, liksom.

Satyra2014-02-27 13:00
Antal inlägg: 4561

Hahaha, den här tråden ÄR ju komisk. Är min slutsats, efter att ha blivit både förbannad och suckandes av den någon dag.
Och precis som Gnillot blir jag lite stött av att min teori/kommentar (på första eller andra sidan redan) gått helt obemärkt förbi. ;-)

Håller förövrigt med både apbur och amper i varenda ord, så då är jag också en finnig tonårspojke (eller hur du nu uttryckte det), Sylvia. Det gör mig dock inget. Du verkar å andra sidan ägna dina inlägg mest överallt till att tillrättavisa folk, mer än att tycka något eget om trådämnet ifråga. Vet inte om det är så charmigt det heller.

Holberg2014-02-27 13:09
Antal inlägg: 12

Hemskt är det iallafall med alla dessa könsspecifika beteenden, fram för mera könlöshet, endast då kan vi uppnå det ideala samhället!!!

Manara2014-02-27 13:43
Antal inlägg: 48

Ja apbur vet som vanligt bäst..

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-02-27 13:47

Holberg, är du ironisk eller är det på allvar vad du tror att feminism och genus handlar om? Blir ju nyfiken.

Holberg2014-02-27 14:07
Antal inlägg: 12

Självklart är jag ironisk! Och less på genus, sorry!

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-02-27 14:11

Då är vi två. Jag är också less på genus. Detta evinnerliga könande av individer utifrån fysiska attribut när det är så väl belagt att skillnader mellan individer är större än skillnader mellan de två (som om det bara fans två, fasta och diskreta) grupperna man och kvinna.

kryddeluntan2014-02-27 14:41
Antal inlägg: 12360

Då är vi tre Gnillot, håller fullständigt med dig. Det här är rolig läsning.
Snart blir det väl en tråd om varför killar spottar jämnt? Titta på stora och små pojkar, så nog spottar de i tid och otid. Måste nog bero på överskott av hormoner.

temperance2014-02-27 16:18
Antal inlägg: 2314

blogg.amelia.se/unde...-e xpert-2/

maax1 - Ej medlem längre2014-02-27 16:52
Antal inlägg: 676

Sicken tråd....

apbur2014-02-27 17:00

Klockren länk, temp. Folk tycker att deras högst ovetenskapliga åsikter ska vägas tungt för det handlar ju om kön och ett kön har alla och då är man plötsligt expert trots att man aldrig ens försökt förhålla sig kritisk till "sanningar om kön". Så oreflekterat. Och för att inte snacka om fysiologi och biologi. Som om gemene man kan tillräckligt för att ens uttala sig. Lite ödmjukhet vore på sin plats.

Gunilla _2014-02-27 17:18
Antal inlägg: 4425

Det börjar tidigt... :)

www.youtube.com/watc...Uu GRWRtDm4

jellyflower2014-02-27 17:24
Antal inlägg: 1108

Jag bara älskar det här att SkySpy har kommit fram till sina hormonella teorier genom att göra iakttagelser och tänka logiskt.

Ponera att en person är dum, obildad och enkelspårig. Hur mycket är denne persons iakttagelser och logiska tänkande värda då?

Ponera att en person är både intelligent och bildad. Kommer denna person hävda att han har lyckats fastställa att vissa gester är hormonellt betingade genom att tänka ut det? Nej. Inte 2014 i västvärlden iaf.

SkySpy_2014-02-27 19:33
Antal inlägg: 4418

Jag retade visst upp vissa här. det är känsligt det här med manligt och kvinnligt.
Förstår bara inte varför alla tycker att det är dåligt och hela tiden måste skrika sig hesa för att verkligen betona att vi är så otroligt lika och så ska det vara. Jag tycker debatter ska vara heta men att få påhopp på mig som person bara för jag har en åsikt som inte gillas av alla på denna sidan som det verkar är mkt lågt.
Vad jag vet så har jag inte förnedrat någon här med personangrepp.
Jag är ledsen om jag missat att svara någon som kom med en åsikt, men svårt att kunna ha en konversation med varenda en som har en åsikt här.
Jag tänker inte skapa mera rubriker i denna tråden eller röra upp känslor heller för den delen. Det kommer inte leda någon stans. Se det gärna som feghet om ni vill men jag anser inte diskussionen givande när det går till personangrepp. Samt när personer njuter av att vara flera mot en och får näring av det. Sånt har jag alltid varit mot.

apbur2014-02-27 19:45

Ingen som skrikit sig hes att alla är lika men jag förstår att du vill att det ska vara så för då har du skapat en fiende som inte finns så du har nåt att ta avstånd ifrån och kan fortsätta vara ignorant och slippa ifrågasätta dig själv.

Du får helt enkelt skylla dig själv att bli ifrågasatt när du kommer med utlåtande och inte för ett ögonblick kan visa att du har på fötterna. Då blir man idiotförklarad hur mycket man än själv hävdar att man förtjänar respekt.

bobo flux2014-02-27 20:05
Antal inlägg: 11371

Jag förundras över att jag aldrig sett en kille skriva saker i stil med "vilken liten goding", "sötnosen", "finaste prinsessan", "farfars lilla älsklingstroll" och annat puttenuttigt om bebisar och småungar på facebook. Man kanske borde bryta lite ny mark...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?