Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 819 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-11-15 16:41 | |
![]() | Tommy1979 många dokument är öppna för allmänheten | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-11-15 16:45 | |
![]() | Flyttar man TILL Skara så är det nåt fel redan från början. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-11-15 17:14 | |
![]() | Kul att se folk försvara det där aset som ÅT av sin döda tjej. Ni som försvarar detta aset borde slängas i en grop och... kanske inte borde skriva mer. Men den där jävel har förbrukat sin rätt att leva. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-11-15 17:17 | |
![]() | Kan säga så här, ni som undrar: Ja, jag skulle kunna avrätta detta monster själv. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-15 17:26 | |
![]() | Visst har det skett (rejält stora) förändringar i moral- och etikuppfattningarna i samhället och visst är Internet en ganska stor bidragande orsak till det. Många saker sker (i och med Internet) för hastigt idag. Det tycks som att folk numera för sällan stannar till och reflekterar över saker och ting. Och lagarna är aldrig heltäckande. De är ju mer tänkta som ramar och riktlinjer. Utifrån dessa riktlinjer är det sedan _meningen_ att folk faktiskt ska tänka själva också. - Precis som någon här redan skrev; bara för att man får, så bör man ändå _inte_ alla gånger. Så visst är det helt åt skogen fel att publicera bilder på offer - och till på köpet på avlidna offer. Sjukt. Och det håller inte som argument att folk kan välja bort att läsa dessa artiklar och se dessa bilder. För saken är naturligtvis den att skadan redan har skett. Poängen är att folk SKA istället tänka till så långt innan så att inga sådana bilder överhuvudtaget någonsin _blir_ publicerade. | |
| bobo flux | 2010-11-15 17:43 | |
![]() | le-lou, tycker du alltså själv att det ur en etisk och moralisk synvinkel (inte juridisk) är i sin ordning att kvinnans namn och bilder läggs ut? Nu generaliserar jag inte någonting överhuvudtaget, jag pekar på just det här fallet. | |
| vigren | 2010-11-15 18:49 | |
![]() | Undrar lite hur det fungerar när man hör röster som får en att göra vidriga saker... Varför säger aldrig rösterna något bra? Typ - sluta droga... | |
| Tommy 1979 | 2010-11-16 00:29 | |
![]() | Pöbelmentaliteten frodas för fullt här inne ser jag. Sorgligt. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-16 00:34 | |
![]() | Om det nu är så himla sorgligt och besvärligt att se vad som sker här fattar jag inte vad du stannar kvar och tjötar för? Hehe.. God natt ska sova nu. | |
| le-lou | 2010-11-16 00:47 | |
![]() | mmm.... även moralpinnarna frodas som vanligt // Din pappa på nätet. | |
| LisaLong | 2010-11-16 06:55 | |
![]() | Nerösktji du säger du skulle kunna mörda GM själv? Men då är du ju precis likadan som honom! Vem ska då mörda dig? | |
| Tommy 1979 | 2010-11-16 20:25 | |
![]() | Om man är moralist p g a det faktum att man förespråkar ett rättssamhälle och inte ställer upp på att sälla sig till lynchmobben och törsta efter blod, då är jag mer än gärna moralist. | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2010-11-16 20:33 | |
![]() | www.psykopat.se/ | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-16 20:36 | |
![]() | Oki en sida om psykopater & sociopater | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-16 20:38 | |
![]() | Håller med dig, Tommy. Det är lågt att frossa i äckel samt leka domare och bödel själv. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-16 21:39 | |
![]() | Jag har förstått att GM sökte psykiatrisk vård innan mordet men att han fick en tid först i slutet av november. Då undrar åtminstone jag varför ingen tipsade honom om akut psykvård. Alltså att åka direkt till en akutmottagning. Jag tror ingen blir nekad vård där. eller? | |
| Cheiron | 2010-11-16 21:54 | |
![]() | Adami - Åker man till akuten så hamnar man på psyk ganska snabbt, och är det då fullt eller dåligt med pengar så blir man utskriven. Sen är väl inte den psykiatriska enheten i borås den bästa både vad jag hört i media och privat. Med det registrer så antar jag att han har vart på psyk och vänt antal gånger.. Och även om man blir tipsad om det så är de väl inget som säger att man sätts där automatiskt, mår man så pyskiskt dåligt så krävs det lite mer än ett tips än att komma in på psyk. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-16 22:30 | |
![]() | Om man åker akut sätts man nog där. JA | |
| apbur | 2010-11-16 22:39 | |
![]() | Man blir inte alls inlagd bara för man traskar iväg till psykakuten. De gör naturligtvis en bedömning först. Annars hade man ju löst bostadsbristen. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-16 22:47 | |
![]() | Okej,han bodde på fel ställe. Här i Stockholm traskar man rakt in i psykvården. | |