Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 490

Forumkategorier

Användare Inlägg  
EssQ - Ej medlem längre2008-11-02 18:50
Antal inlägg: 1433

Flytt o flyttstäd
Så har man då flyttat..4 våningar upp me 711 st trappsteg på varje våning..*kändes de som* men de värsta va nog ändå...STÄDNINGEN! Man tror inte de ska ta så lång tid..gjorde ju mkt innan flytten..men asså.. fy piiiiiiiiip va mkt!! Ja har golven kvar i alla rum men de tar ja i morrn bitti för kl 9 ska den besiktigas o kl 12 flyttar nästa in.. finns de någe värre än att flyttstäda???? Nån som har de som yrke? Hur sjutton kan man jobba me sånt? O dessutom städa andras skit? Har ni de som yrke...be om att få en rejäl lönehöjning för fyyy piiip *igen* va jobbigt de e! Såå nu har ja fått ur mig lite hehe..ont i varenda muskel, blåmärke över hela kroppen o självsprickor på varenda finger... ska aldrig flytta mer!

emmylicious2008-11-02 18:52
Antal inlägg: 4501

Jag tycker det är kul.

EssQ - Ej medlem längre2008-11-02 18:56

Kul????? Att du inte sa de före ja börja städa igår då..då hade ja kunnat ringt dig hehe..ja va själv dessutom... 3 rum o kök...

MustaVeri2008-11-02 18:57
Antal inlägg: 260

Firmorna som sköter sånt - både flytt och städ, tjänar rätt bra - med tanke på dom hutlösa priser dom tar.

EssQ - Ej medlem längre2008-11-02 19:10

jo men ..vem vill jobba me sånt?? ja vet att dom tar hutlösa priser..annars hade ja anlitat en sån men dom pengarna har jag inte..

Tess_802008-11-02 19:20
Antal inlägg: 181

Essq:
Jag bävar för sista helgen i november flyttar vi och jag blir nästan gråtfärdig då jag bara tänker på städningen.
Har blivit erbjuden att andra skall göra det åt mig för en peng då jag är gravid men jag känner att jag kan inte hjälpa till å flytta grejerna men då kan jag väl städa???
Men fasiken vad jag hatar det och som sagt så bävar jag för det.

Lite avis att du har det gjort redan.

Kirkelina2008-11-02 19:25
Antal inlägg: 972

Just flyttstädningen tycker jag är rätt kul. Det går så lätt att städa när hela lägenheten är tom. Däremot allt packande och bärande och släpande som hör till flytten! Nej, jag vill heller aldrig flytta igen. Men jag kan nog tänka mig att hjälpa till med flyttstädning nån gång.

MustaVeri2008-11-02 19:27
Antal inlägg: 260

Alla tycker ju olika, jag för min del skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att jobba med äldre eller barn, men se det gör ju folk.
Så då är det väl inte konstigt att det finns folk som gillar att städa.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-11-02 19:43
Antal inlägg: 3298

Jag har de senaste gångerna betalat för flyttstädning. Känns helt klart värt. Hatar att flyttstäda. När jag flyttat vill jag bara bort bort från gamla lyan och inte åka tillbaka och ta hand om gammal smuts när jag hellre vill fixa till på nya stället. Inget drömyrke för mig, men är glad att det finns de som gör detta så att jag slipper.

Tess_80. Vi har samma flytthelg ;) Lycka till.

Tess_802008-11-02 19:48
Antal inlägg: 181

Andraideal:

Oh! Då vet jag vad vi skall göra! haha. Ett stort lycka till till dig med :-)

Xpose - Ej medlem längre2008-11-02 19:51
Antal inlägg: 125

min senaste flytt var mardrömslik. Jag fick börja att städa lägenheten innan vi flyttade ut eftersom jag inte fick tillgång till den nya lägenheten förrän samma dag som jag skulle flytta in klockan 12.00. Jag behöver väl inte tillägga att pga av det så kunde jag inte släppa in kommande hyresgäst i min gamla lägenhet - så vi var tre familjer som skiftade lägenhet klockan 12.00 samma dag. Skitjobbigt!!!!

Xpose - Ej medlem längre2008-11-02 19:52

ska väl också påpeka att flytten var på en måndag och inte en helg (eller helgen innan) som det brukar vara...

Xpose - Ej medlem längre2008-11-02 19:53

4 rum och kök på 118 kvm (5 vån) var det jag lämnade bakom mig...som jag (och till viss del med hjälp av min son) städade...och bodde i på samma gång.

anof2008-11-02 21:39
Antal inlägg: 8

Fattar inte hur det kan ta så lång tid att städa när alla saker som vanligtvis "står i vägen" är borta... Fy *piiip* för att städa...

Humlesurr - Ej medlem längre2008-11-02 21:50
Antal inlägg: 189

När jag flyttat har jag anlitat flyttstädhjälp. Och visst kostar det, men det har inte varit några hutlösa priser för min del.

När man flyttat ut möbler och allt annat så blir det ju så enkelt för städfirman. Att tvätta fönster, tvätta golv, göra ren spis och vitvaror tar ju inte så lång tid.

Nu sedan får man ju dra av en hel del när man deklararar! :-)

Men man bör nog vara på plats när städfirman kommer så att man kan förstå hur de räknar ut tiden de behöver.

Lilla Busan2008-11-02 22:16
Antal inlägg: 896

Ett av alla mina olika jobb jag testat på just because im nyfiken har vart just flyttstäd...

O kan säga att det oxå är ett av dem arbeten som jag trivs bäst med.. vet inte om det kanske har med att göra att chefen var så impad att jag fick ett helt arbetslag av tjejer att bossa o härja med som jag ville... MOhahahahahaha

MEN det tar tid.. Även om du har det som arbete kan jag säga att tex ett kök tar ca 8 timmar o man städar hela tiden , inga satans rökapauser eller fikapauser...

Men sen gör vi som arbetar med det ( eller som jag arbetat med det då jag ju ej gör det idag mer än ngr få ggr jag får förfrågningar o gör det bara för att liskom ler) det mycket mer noga än vad som en vanlig privatperson gör.. Iallafall oftast , ingen regel utan undantag som alltid...

O som jag sagt innan Ess hade vi bott närmre hade jag kunnat hjälpa men nu är ju avståndet så stort...

iallafall, känslan efter att ha stått en hel dag i en lägenhet eller hus o man skurar sista biten i hallen, ser in o ser hur rent o fräscht allt är o får låsa dörren är enormt nice.... :-)

Ang vad det kostar beror ju på, tipsar att ringa runt o fråga då alla tar så olika kvadratmeterspris eller så betalar man ngt en klumpsumma svart .. Skillnaden på pris är enormt..

ha det gött alla

acron - Ej medlem längre2008-11-02 22:55

Flyttstädning och sånt får man väl numera dra av på "hushållsnära tjänster"?

le-lou2008-11-02 22:56
Antal inlägg: 17501

Samma här, vi har anlitat flyttstäd de senaste ggr vi flyttat. Helt klart värt pengarna, inte minst sedan man får dra av för hushållsnära tjänster dessutom.
Det är ett jäkla slit och jag tycker inte de har hutlösa priser, iaf inte de vi anlitat.

Flytta är tillräckligt jobbigt utan den förbaskade flyttstädningen. Usch o tvi, bort med den.

EssQ - Ej medlem längre2008-11-02 23:07

jo men man ska ha dom pengarna först...ja e ensamstående halvt sjukskriven så ja har de inte så fett.. så allt e dyrt för min plånbok o allt mellan 4-7000 tar dom här... godnatt

Ärtan Pärtan2008-11-02 23:07
Antal inlägg: 117

Vi anlitar alltid städ och flyttfirma; det är tillräckligt jobbigt att flytta ändå.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?