Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 776 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eriksarehag - Ej medlem längre | 2010-03-30 19:59 | |
![]() | Evighet Finns det något som kan hålla på i evighet? Kommer vi människor eller Jorden att finnas i evighet till exempel, eller vad tror ni?. Har vi redan förstört vår framtid för våra barn eller går det att rädda jordklotet. Titta bara nu hur mycket skräp som kommer fram i tö. Vad gör du för att rädda moder jord? Jag brukar källsortera och plocka upp ett skräp för dagen. Men frågan är om det hjälper?. | |
| bobo flux | 2010-03-30 20:15 | |
![]() | Tiden i sin abstrakta form är väl oändligt dimensionerad? Människan i nuvarande form har väl bara funnits på jorden i knappt 200 000 år, det är ju en droppe i havet om man jämför emd t ex dinosaurierna. Jag tror dessvärre inte vi kommer nå 500 000-årsgränsen innan vi är utdöda och av Moder Jord ersatta med någon ny livsform. | |
| Tinna | 2010-03-30 20:19 | |
![]() | Ja. www.youtube.com/watc...cc f-8BYaDg :) | |
| eriksarehag - Ej medlem längre | 2010-03-30 20:21 | |
![]() | Vilken livsform skulle kunna ta över oss? Jag tror istället att det kommer komma en ny istid eller ett stort värmeslag där allt dör ut | |
| Midna79 | 2010-03-30 20:22 | |
![]() | Jag tror på en evighet - men allt i den är förgängligt. Människan t.ex. | |
| eriksarehag - Ej medlem längre | 2010-03-30 20:28 | |
![]() | Denna evighetslåt den är bra, den finns också i en annan version om jag kommer ihåg där dem sjunger om en SAAB om jag inte minns fel | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-03-30 20:30 | |
![]() | Bakterier och sånt dör knappast av istid eller värmeslag. Så då får väl dom spinna upp något nytt. Sen just jorden är väl begränsad. Vi kommer ju bli uppslukade av solen och krocka med Andromeda. Men resten av universum lever väl ett tag till. | |
| veroniqua | 2010-03-30 20:35 | |
![]() | Jag gör det jag kan för vår vackra värld men tvivlar på att det någonsin märks! | |
| Midna79 | 2010-03-30 20:38 | |
![]() | Känner inte till någon bra evighetslåt dessvärre. | |
| bobo flux | 2010-03-30 20:40 | |
![]() | Vilken livsform som tar över vet jag inte, men att arter uppkommer och dör ut är väl ställt utom allt rimligt tvivel. Allt liv på jorden med undantag av bakterier kanske dör i en ny istid, det finner jag inte som otroligt. Sedan kanske det tar några miljoner år innan det börjar poppa upp nya livsformer, till exempel Smygeln, som är en smygande variant av en snigel, och Brontoraffen, som är en lång drulle med fyra ben :) | |
| eriksarehag - Ej medlem längre | 2010-03-30 20:53 | |
![]() | människan blir ju bara äldre och äldre, men jag skulle nog inte vilja leva i en evighet. Men det kanske är som i boken Bröderna lejonhjärta att vi hamnar någon annanstans | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-03-30 21:04 | |
![]() | den enda evigheten är den oändliga tidsrymden | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-03-30 21:16 | |
![]() | Om vi nu ska prata stora tidsperspektiv så är människan bara en länk i en lång kedja, som började med enkla livsformer i haven, för att så småningom bli djur, apor och människor. Människan är inget slutmål för evolutionen, den kommer att utvecklas till något annat. Om några hundra tusen år kommer en annan livsform att gräva fram ett homo sapiens-skelett och ställa ut det på museum. Kommer vi att ta kål på vår planet och göra den obeboelig? Nej det tror jag inte. De enorma påverkningar vi utsätter planeten för nu påverkar den "bara" med temperaturhöjningar på någon grad, en del försurade vattendrag, en del sopberg etc. Det är trist, men inget av detta är ens i närheten av att hota hela livets existens. En dag kommer solen att explodera och förinta hela solsystemet. Det vet man. Men vid det laget kanske någon livsform från vår planet har lyckats ta språnget över till ett annat solsystem och hittat en beboelig planet. | |
| eriksarehag - Ej medlem längre | 2010-03-30 21:29 | |
![]() | Ja människkan har varit på månen så varför skulle den inte kunna ta sig till en annan planet och leva vidare där | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-30 21:49 | |
![]() | evighet nej, rummets oändlighet ja. Men det är väl egentligen samma sak? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-30 21:50 | |
![]() | Gulligt av dig att börja tänka på evighet just innan du ska gifta dig. | |
| eriksarehag - Ej medlem längre | 2010-03-30 22:32 | |
![]() | Ja kärleken ska väl hålla för evighet. Man säger ju tills döden skiljer oss åt. Men i dagens läge så borde en del säga till skilsmässan skiljer oss åt. Eller jag älskar dig när jag har lust i stälet för i nöd och lust. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-30 22:36 | |
![]() | Vad ska du säga? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-03-31 00:21 | |
![]() | Kärleken är evig när vi har varandra. | |
| -Torskmacka | 2010-03-31 00:22 | |
![]() | Jag källsorterade jättenogrant, enda tills jag märkte att ryktena var sanna.... Sopbilen häller allt i samma fack i sopbilen. | |