Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stinatorsken - Ej medlem längre | 2010-05-04 22:16 | |
![]() | Voltaren Jag har använt denna muskelinspirerande kräm då mina ben är totalt förtvinade. Det har inte hjälp nånting. Har ni använd denna kräm? hur resonerar ni kring denna kräm? Mår ni bra då eran hud absorberat den? Mvh Stina, tack för svar allihopa betavänner!! :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-04 22:18 | |
![]() | Jag blev mycket förvånad över att man inte får använda den närman är gravid utan läkares föreskrift och inte alls de tre sista månaderna. Hur lokal är en sådan salva? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-04 23:28 | |
![]() | Det menas bara att den inte är testad på gravida. | |
| apbur | 2010-05-04 23:35 | |
![]() | Då borde ju det stå på varenda läkemedel då man inte testar läkemedel på gravida. | |
| Midna79 | 2010-05-04 23:39 | |
![]() | Man utför givetvis inga studier, men samlar hela tiden in data. Därför klassas vissa läkemedel som säkra att använda under graviditet medan man vet mindre om andra. | |
| apbur | 2010-05-04 23:58 | |
![]() | Man vet väl inte ens varför sådana geler fungerar men man vet att koncentrationen av det verksamma ämnet blir oerhört mycket mindre i kroppen än om man skulle ta det per os. Det i sig borde betyda att det är ofarligt att ta när man är gravid kan man tycka. Om det då är osäkert med en sån pytte-pyttedos borde man rimligtvis ringa 112 om man tagit en voltaren i tablettform. | |
| JefautjOuer | 2010-05-05 00:26 | |
![]() | Stinatorsken, funkar inte på mig, jag tycker aloevera- liniment är BÄST! Men jag har bara värk, så det kankse är skillnad! | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-05 07:36 | |
![]() | Jag tycker det är knappt märkbart.. Kan nog lika gärna vara massagen när jag knådar in den som gör det! | |
| Lalita | 2010-05-05 08:06 | |
![]() | "Jag har använt denna muskelinspirerande kräm då mina ben är totalt förtvinade" Vilket syfte har du med krämen, den är ju smärtlindrande och antiinflammatorisk. Den är troligen inte testad för gravida, samt att lite av den verkande substansen kommer in i kroppen och som gravid ska man inte inta NSAID-preparat. | |
| Lill-IT | 2010-05-05 08:36 | |
![]() | Sådana krämer/salvor har vissa nackdelar. Man får till exempel inte vistas i solen de följande 14 dagarna när man använt den för då kan man få missprydande pigmentsförändringar. Tar hellre en tablett då. | |
| Chrull_4 | 2010-05-05 14:18 | |
![]() | kan lika gärna använda en smörklick och smeta in | |
| _vildängel | 2010-05-05 14:52 | |
![]() | Att man inte får använda den vid graviditet beror på att den verksamma substansen (diklofenak) tillhör läkemedelsgruppen NSAID. En biverkning som NSAID-preparat har är att det förhöjer risken för njur och hjärtmissbildningar hos fostret. NSAID-läkemedel ska heller inte användas i samband med förlossning då det ökar blödningsbenägenheten, minskar koagulationsförmågan och minskar kontraktionsförmågan i uterus. | |
| apbur | 2010-05-05 15:22 | |
![]() | _vildängel, det hela är naturligtvis väldigt överdrivet. Det finns en förhöjd risk för komplikationer när man tar NSAID-preparat under graviditeten. Dessa studier har med all sannolikhet gjorts grundat på de koncentrationer man får när man tar tabletter. Med den kunskapen kan jag förstå att läkemedelsföretagen skriver ut en varning som ren försiktighetsåtgärd. Att en bråkdel av dessa koncentrationer skulle vara farligt tvivlar jag starkt på. Det bör ju vara viss skillnad i att slicka på en ketoprofen-tablett och att svälja den hel. | |
| ArgsintEva | 2010-05-05 18:35 | |
![]() | Jag använder Voltaren....Tabletter.... Kräm ... Får börja dagen med 1 mg Panodil och Voltaren...har gjort det många år...tyvärr...Ibland tar jag mer...vid behov.. Tänker inte direkt på biverkningar för jag tycker det är skönt att få ha lite mindre ont och lite mer livskvalite... | |
| Sweetlime | 2010-05-08 00:53 | |
![]() | Vet inte vad du menar med förtvinade? Träningsvärk? Prövat Tigerbalsam? Värmedyna? Voltaren är en piss i Missisippi om man har rejäl värk, då hjälper bara Diklofenak i kraftig dos, receptbelagd medicin. Tycker att du ska fråga expertis så att du får rätt behandling. Receptfritt är skräp när man har stora problem. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-08 00:59 | |
![]() | Dubbla dosen? annars är det nog morfin som gäller. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-05-08 06:25 | |
![]() | Voltarenkrämen är superbra, tycker jag. Även deras värmeplåster är superskönt! Jag har jätteont i nacken/axeln/trapetsmuske ln på höger sida och nu har jag ett Voltaren värmeplåster på där och det känns jätteskönt! :-) *rekommenderar!* | |