Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade38
Mobilspel
Pågående20 862

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-05 23:25
Antal inlägg: 921

Jag betalar givetvis inte jag heller, men jag försöker inte dikta storverk om att det är nån slags viktig proteströrelse på gång. Bara snåla, bortskämda ungdomar som vill ha sin musik gratis och låtsas att det är en politisk fråga. 1 skiva = 5 bärs. Inte mycket dyrare än nåt annat.
 
Fjupplisa2006-06-05 23:39
Antal inlägg: 2010

Tycker att polisen har viktigare saker att lägga sina resurser på, misshandel/mord av barn, våldtäkter, misshandel av medmänniskor mm.
Herrejösses. Kan visst tänka mig att betala för mina skivor, till rimliga priser, jag menar en CD skiva kostar 10 spänn...måtte va duktiga människor som sjunger, ljudmixar o allt detta för att komma upp till de fenomenala priser som råder på skivorna i slutänden.
 
ecar2006-06-06 10:09
Antal inlägg: 875

Vem försöker dikta storverk? Protestera kan man väl göra utan att skapa en proteströrelse men det är kanske bättre att tiga, så man inte sticker ut o är precis sådär lagom som en svensk ska vara. 1 skiva = 5 bärs var köper du dina bärs brukar köpa en platta sort guld för 150 spänn.
 
SheDeVille2006-06-06 10:23
Antal inlägg: 2243

Jag är lite tudelad när det gäller såna här saker men om man tittar på hur underhållningsindustrin utvecklats så görs inte de STORA pengarna på filmer eller CD-skivorna utan på allt runt omkring: som konserter, prylar av diverse art allt från leksaker, kläder till parfymer. Ju större spridning som musiken och filmerna får desto större presumtiv marknad för dessa kringprylar. Så egentligen är ju fildelning ett slags gratisreklam för de riktigt stora, enligt mitt sätt att se.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-06-06 12:05
Antal inlägg: 620

Bror Mu - du är ingen ungdom och du köper bärs! :O
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-06 12:59
Antal inlägg: 921

Fan vad taskigt att säga att jag inte är nån ungdom :(:(:(
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-06-06 13:55
Antal inlägg: 320

Bror Mu: apropå diktade storverk så finns det en slogan om att: "Piratkopiering är digital klasskamp" ... undrar vilket fildelningsprogram Marx hade använt? Jag gissar på DC ...
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-06 14:05
Antal inlägg: 921

Marx var materialist, han skulle inte fullt ut kunna uppskatta dom virtuella värdena gissar jag.
 
Pulser2006-06-06 15:52
Antal inlägg: 101

Jag tror det handlar om en balans mellan lågt pris och bra service... för tillfället laddar man gratis och betal musik på ungefär samma sätt och då väljer man självklart det förstnämnda.

Ta perioden när Napster försvann, då fanns det inga alternativ på ett tag.
Folk här låter så trygga i sin fildelningstillvaro... framtiden kommer förändra många spelregler vare sig ni vill eller ej.
 
Nemi2006-06-06 16:27
Antal inlägg: 5952

Jag kan ge tips på en blog från en kille som är rätt insatt (startade bahnhof t ex);
swartz.typepad.com/
 
Pastor Ekman - Ej medlem längre2006-06-06 17:01
Antal inlägg: 60

Fullständigt absurt att ungkommunisterna, liberalhaschungdom och unga, dumma gröna trädkramare gör gemensak politisk sak av stjäla verk som upphovsmännen slitit i sitt anletes svett för att producera.
Vi har att göra med samhällets parasiter som aldrig i sin trånga levnadsbana lyft ett finger, som levt på studiebidrag och a-kassa, som ligger i sänghalmen och vars främsta fritidsintresse är att betrakta sin navels utveckling gentemot det omkringliggande kroppsliga landskapet.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-06 17:57
Antal inlägg: 921

Nyss hemkommen från ett kraftsugande träningspass med djupa knäböj kan jag bara säga amen på det. Pastorn säger exakt vad jag själv ville säga, men inte riktigt hade ett tillräckligt välutvecklat språk för att uttrycka.
 
JoanFerguson - Ej medlem längre2006-06-06 19:35
Antal inlägg: 105

Enda skillnaden mellan att ladda ner ett spel och att låna den av en kompis är att nerladdningar inte kräver kompisar.
 
Mikkamel2006-06-07 00:07
Antal inlägg: 191

Jag håller till största delen med bror Mu i det här. Jag tror att alla som säger att "Vi skulle köpa om det bara var lite billigare" skulle hitta på nya krav istället för att köpa om det blev billigare.
En sak som gör mig arg är folk som tycker att artisterna skall tjäna sina pengar på konserter eftersom det är "riktigt arbete". Arbetet bakom en konsert är en barnlek jämfört med vad som krävs för att faktiskt göra en skiva.

Däremot så gillar jag systemet för nedladdning eftersom det sorterar bort dåliga artister. Jag köper skivor till de priser som är satta, men jag laddar ner musik först och tar reda på om jag gillar skivan. På så sätt behöver jag inte betala för en skiva utan att veta om jag gillar den. Det gör att jag inte behöver betala 100-200 spänn för en skiva utan att veta om den är bra eller inte. Jag har en moralisk spärr mot att ge ett öre åt dåliga artister.

Piratpartiet är fantastiskt. Jag älskar att de växer så snabbt. Hoppas bara att de kommer in i riksdan. Jag kan inte tänka mig något roligare.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?