Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kromis | 2011-04-16 11:38 | |
![]() | Det bästa ni gör? Alla vill vi ju (väl) vara goda människor och göra goda gärningar - om inte annat för att själva må bra. Vad gott gör du - har du några tips? | |
| annakvack | 2011-04-16 11:42 | |
![]() | Hälsar på grannarna, är stödmedlem för ett cafe till fd missbrukare. Vattnar grannens blommor på sommaren när de är på semester. Håller koll på en gammal dam som lever ensam och har inga släktingar. Hämtar posten till henne. Äter godis varje dag så att karamellfabriken inte lägger ner..jaa..lite av varje | |
| Loozer | 2011-04-16 11:45 | |
![]() | öööö, inget? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-04-16 12:27 | |
![]() | Jag finns. Bara det är ju en ovärderlig tillgång för världen. | |
| Tinna | 2011-04-16 12:37 | |
![]() | Jag skickar hemmagjorda paket och kort lite då och då, för att pigga upp och glädja nära och kära. :) | |
| bobo flux | 2011-04-16 12:44 | |
![]() | Vad jag gör som är gott är helt beroende av vem du frågar. | |
| Bim1964 | 2011-04-16 13:18 | |
![]() | Ställer alltid upp om jag har möjlighet. Är oftast hemma på sommaren, så jag tar hand om grannarnas post och vattnar om det behövs. Vet att mina grannar skulle göra samma sak om det gällde mig. Om jag inte sett någon granne på ett par dagar, hör jag mig för med andra om dom har sett dom. Vi har några stycken som är över 90 år i vår förening. Hade en granne vars man gick bort nyligen, henne pratar jag med ofta vi tar en fika på dagarna eller går ut och går en sväng. Om jag har några tips.... nej inte direkt. Det beror ju mycket på hur man bor och så. | |
| AMF | 2011-04-16 14:14 | |
![]() | Lyssnar. Har "förmågan" att dra till mej personer med problem. Kontakt med ensamboende äldre granne med viss minnesproblematik, (otaliga är de gånger jag hört samma berättelser:-) Barnbarnen har en stor plats i min tillvaro - jag finns där när jag behövs och det är ofta, tack o lov. Är "spindeln i nätet" när det gäller att skapa kontakter mellan oss gamla skol och lekkamrater. Skickar HANDSKRIVNA (bristvara idag) kort och brev till vänner och även små roliga presenter. Men......märker jag att jag blir utnyttjad så avbryter jag kontakten. | |
| Dr_ama | 2011-04-16 14:28 | |
![]() | Min syster son vill ha starwars-lego. Då får du börja spara hade hon sagt till honom. När de var på väg ner till affären så hittade sonen en tia och sa "nu kan jag börja spara". Väl nere vid butiken satt det en kvinna på gatan och tiggde pengar. Min systers son gick fram och lade tian till kvinnan och sa sen till sin mamma att han önskade att han hade mer pengar att ge. Han är bara sex år och har redan ett hjärta av guld. Man kan bara ta efter. Jag gör mitt bästa för att hjälpa främst gamla och djur själv. | |
| Tess 08 | 2011-04-16 14:41 | |
![]() | och Tinnas jättefina kort är otroligt uppskattade!!! :D Själv jobbar jag med sjukvård om dagarna och tror nog att vi gör lite gott där. I övrigt hjälper jag nära och kära vid behov... Även de jag inte känner så väl hjälper jag om jag har möjlighet :) Allt behöver inte handla om pengar utan kan lika gärna vara en gärning... | |
| Sigrids mor | 2011-04-16 14:53 | |
![]() | Jag gör saker som människor uppskattar - som jag ser ger glädje och uppskattning. Det är när jag märker det som jag mår bra i själen. Jag kan inget ge i form av saker eller pengar - men jag kan ge av tid, idéer, samtal, beröm mm. | |
| Robnaden - Ej medlem längre | 2011-04-16 14:59 | |
![]() | Tips på goda gärningar... he he, antingen har man det i sig eller inte. Min integritet stoppar mig från att sitta här och skryta om det eventuella goda jag tillför mänskligheten. | |
| Sigrids mor | 2011-04-16 15:04 | |
![]() | Bra svar Robnaden! | |
| Lill-IT | 2011-04-16 17:14 | |
![]() | Tror att jag gör en hel del gott i mitt jobb också:) Jag vill hjälpa mina medmänniskor och försöker att göra det så gott jag förmår på flera olika sätt: För några år sen tog jag på mig ett kontaktmannauppdrag. Jag har sen jag började tjäna pengar stött en familj i Indien. Min dörr är alltid öppen för människor i nöd. En sommar hade jag en hel familj inneboende i mitt hem. Jag stöttar en kille som kämpat sig ur ett missbruk. Jag försöker att verkligen se alla människor och möta dem på deras nivå. Att vara vänlig, att lyssna och att möta med ett leende.. det räcker också långt. Även när jag själv är trött och sliten så ger det mig energi att se hur någon liksom lyser upp bara av att lilla jag bryr mig. | |
| Alvwera | 2011-04-16 17:41 | |
![]() | Jag har jobbar som personlig assistent, sanerare och städare. Lärt ut hur man bakar/lagar mat. Skänkt kläder, tagit hand om hemlösa katter, varit borgenär, hjälpt missbrukare till bättre liv och nu..ja..jag fortsätter att behandla alla med den respekt och glädje som de förtjänar. Återstår att se vad jag kan ge en hjälpande hand åt härnäst.. | |
| Eftertio | 2011-04-17 13:01 | |
![]() | jag besparar andra min personlighet | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-18 09:44 | |
![]() | i vinter har jag samlat in kläder till hemlösa delat ut mat till dom som inte har,sjungit på äldre boende,gett bort mycket saker till en loppis som bygger en skola i Indien,jag Ber för dom utsatta människorna varje dag | |
| shulten | 2011-04-18 10:13 | |
![]() | Så bön hjälper. För dig eller dom? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:57 | |
![]() | skapar verklighet. en puss i en dörr. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-18 21:12 | |
![]() | Jag är noga med att berätta för mina barn att jag älskar dom och nattar dom fint alla kvällar jag har möjlighet. Men viktigast tror jag nog är att jag har bestämt mig för att alltid gå upp en halvtimme tidigare varenda dag så att jag kan väcka dom med en kram och en puss på kinden. Sen har jag gått och blivit semi-pacifist på senare år. Visst ni att om man kelar med en hund så väcks samma "freds" hormon som när man ammar ett barn. Och inte nog med det. Hunden får exakt samma känsla:-) | |