Spelrum
Giraffen30
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 000

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2011-06-30 21:24
Antal inlägg: 2239

Trött på föräldrar
Jag har alltid sagt att det inte är normala människor som går runt och skaffar barn. Visst händer det en och annan stackars pappa av oaktsamhet och mot dennes vilja, men i allmänhet är det bara psykfallen som skaffar barn för att stilla sina maktbegär.

Nu under sommaren när människor i allmänhet aktiverar sig mer utomhus så hamnar man i nära kontakt med barnfamiljer relativt ofta, inte minst på stranden. Gemensamt är att alla har nån unge som beter sig barnsligt på ett eller annat sätt (oväntat?) - och sedan ska en eller båda föräldrarna bli skitförbannade och skälla ut barnen i långa aggressiva utlägg som ibland är för komplicerade för att ens vuxna ska förstå.

Idag tvingades jag bevittna ett av dessa tråkiga utlägg på nära håll med ett massa skrikande som varvades med ett upprepande av "här är det jag som bestämmer!!" och det var då det slog mig vilka tragiska människor som skaffar barn egentligen. Korkade maktmissbrukare eller folk med sjuka idéer, som på grund av sina bristande förmågor inte lyckats åstadkomma en maktposition i arbetslivet eller på annat sätt, och därför skaffar de barn som de kan göra vad de vill med. Någon de kan tillrättavisa hela tiden och känna sig viktiga, smarta.

Tycker uppriktigt synd om dessa barn som under sina femton första levnadsår (innan de börjar rebellera) måste vara rädda för sina föräldrar och lyssna på massa aggressivt tjafs om rätt & fel oavsett om de gjort något eller inte. Tycker det är bättre när dessa individer blir moderatorer på internetforum, för då går det åtminstone inte ut på någon försvarslös stackare som inte begriper den egentliga orsaken till konflikten.

Detsamma gäller alla dessa störda föräldrar som har extrema idéer om verkligheten, vilka ignorereras av andra vuxna, och därför skaffar de barn som de hjärntvättar från födseln. Tänker mest på sekter, typ Antroposoferna (eller hur fan det stavas) i Järna eller det där dagiset på Södermalm där personal och föräldrar är eniga om att begreppen "han" och "hon" är att kategorisera individer - så man fostrar barnen till att säga "hen" som är könsneutralt och aldrig kan skada en annan människa.

Tycker föräldrarskap i allt större utsträckning syftar till stilla sina egna sjuka luster, få försörjning av någon kille eller av Försäkringskassan, samt ha nån att döpa till störda namn för att visa världen hur modern man är. Tack för mig.

StellaInkeri - Ej medlem längre2011-06-30 21:26
Antal inlägg: 92

True that!

Lillstölla2011-06-30 21:28
Antal inlägg: 23831

"Korkade maktmissbrukare eller folk med sjuka idéer, som på grund av sina bristande förmågor inte lyckats åstadkomma en maktposition i arbetslivet eller på annat sätt, och därför skaffar de barn som de kan göra vad de vill med. "

Så vilken av ovanstående kategorier hör dina föräldrar till YJ?

Lillsiss2011-06-30 21:29
Antal inlägg: 14

För att inte tala om dessa kändisar som skaffar barn för att ha som accessoarer. Bär sina fyraåringar på höften som om de inte hade egna ben att gå med..

slånbär2011-06-30 21:30
Antal inlägg: 5539

Yama-ett av dom största misstagen måste ju då ha varit när dina föräldrar fick iden att dom skulle fortplanta sig fast det var ju troligtvis ett sånt fall som du beskriver i första delen i ditt inlägg. Kan ju inte tänka mig nåt annat.

kverulanten - Ej medlem längre2011-06-30 21:36
Antal inlägg: 1130

YJ scores again :)

Klappa dvärg - Ej medlem längre2011-06-30 21:37
Antal inlägg: 226

Så skönt att det åtminstone finns en vettig människa i forumet. Nu känner jag mig mindre ensam.

Behringer2011-06-30 21:38
Antal inlägg: 3575

Men hur skulle det se ut om ingen lär barnen rätt eller fel...? De kan ju få för sig att börja cykla på bilvägen tex

MatsJoel2011-06-30 21:40
Antal inlägg: 686

Tråkigt att en sån här tråd direkt ska spåra ur till personangrepp på TS istället för att kunna behandla korkade, misslyckade, maktmissbrukade, barnalstrande psykfall i allmänhet.

Lillamon2011-06-30 21:40
Antal inlägg: 25

*Klappar dvärg*

Tvålis - Ej medlem längre2011-06-30 21:41
Antal inlägg: 4429

Söte Yama,

Det är ändå lite gulligt att du fortfarande är kvar i 15 års trotsen. All heder åt den/dig.

Nu är det så hjärtat att vi skaffar inte barn för att bestämma över någon. Vi skaffar barn av lite andra anledningar, tex:

Vi älskar vår partner och vill ha en gemensam avkomma att älska ihop.
Vi har biologiska klockor som tickar.
Vi älskar barn.

Det finns säkert många fler anledningar.

Nu är det inte så att föräldrarna utövar en unik maktposition i familjen. Det finns däremot sjukt mycket kraft i alla riktningar i en familj. En del av den kraften är positiv, och den är den största delen, den delen du inte får ta del av.

En annan del av kraften är negativ. Så som det hände idag när mina små hjärtan nästan välte en dam med rullator när vi var och handlade precis efter det att dom hade betett sig som små apor i rulltrappan.

Som förälder har jag två val.

1. Skita i det och hoppas att dom blir fina endå.
2. Att hjälpa dom att förstå att det finns beteenden som inte är ok.

Sen kan jag hålla med om att det finns olika sätt att lära sina barn rätt och fel. Ibland gör jag rätt, ibland gör jag fel.

bommarna2011-06-30 21:56
Antal inlägg: 366

Suck!

vigren2011-06-30 22:02
Antal inlägg: 1146

Är det möjligtvis så att det bara är "psykfallen" du lägger märke till? Eller är största delen av jordens befolkning psykfall?

elgen52011-06-30 22:03
Antal inlägg: 1740

Hej ok att bli upprörd om man ser orättvisor YJ, men jag måste hålla med Lillstölla, för det var precis det jag tänkte när jag läste din text

AnSoJo2011-06-30 23:14
Antal inlägg: 227

TS: Skaffa inga barn för guds skull.

mrperfect2011-06-30 23:16
Antal inlägg: 11437

lärare är värre än föräldrar då det gäller maktmissbruk......

miss evelyne2011-06-30 23:42
Antal inlägg: 467

ojsan.... Jag måste vart naiv som trodde att även framgångsrika människor skaffade barn... =S Då måste alla dom människorna jag tänker på bluffat totalt XD
Anyway... mogen tråd... Är det inte i så fall hellre ufostringsmetoderna som borde ifrågasättas?... Jag tycker snarare tvärt om gällande lärare att dom är mesar(i alla fall majoriteten av dom jag haft) och inte kan hålla ordning i sin klass... allt bygger väll på ömsesidig respekt? Själv är jag simlärare/buggledare och ska utbilda mig till oj shit... LÄRARE =S helst för 7-9 klass för det var då jag själv behövde någon form av stabilitet och konsekventa regler från lärarna.. Ursäkta min unga dumma hjärna för uttalandet men jag revolterar nog fortfarande mot alla vuxna.

malman2011-06-30 23:52
Antal inlägg: 1457

YamahaJet det finns ingen som klarar av att leva på försäkringskassan, så skaffar man barn bara för det så har man gjort bort sig rejält.
jag känner ganska många framgångsrika människor som har barn.

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-01 00:13
Antal inlägg: 37631

föräldrar som skriker åt sina barn har jag aldrig förstått mig på,en del skriker i köp centrum eller lite över allt åt barnen,en mamma gapade på ett fult sett till sin son som såg mer en ledssen ut,jag gick fram till henne och sa åt henne:du borde inte få ha barn du är för elak,hoppas du får pojken plaserad,sen gick jag bara

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-01 00:16
Antal inlägg: 37631

ja lärare kan vara ganska störda,en lärare påstår att min dotter ljuger om vad hon målar,läraren kan inte ta att dottern är duktigare att måla en vad hon är,så hon kritiserar allt hon målar

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?