Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bennechi | 2013-05-16 08:31 | |
![]() | Hjälp med titel Eftersom betapetare är så himla smarta och benägna att hjälpa varandra, tänkte jag höra om det finns några vassa pennor där ute som kan hjälpa mig. Jag är i slutfasen av mitt C-uppsatsskrivande, och behöver komma på en bra titel. Uppsatsen handlar om kvinnliga idrottares upplevelser av att verka inom en manlig arena. Empirin består av intervjuer med kvinnliga utövare av lagidrotterna handboll, fotboll, innebandy och roller derby. Undertiteln blir något i stil med "Om hur idrottande kvinnor förhåller sig till till en maskulint kodad idrottsdiskurs". Huvudtiteln ska vara lite fyndig, och gärna provocera fram tankar och nyfikenhet. Har ni några förslag? :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-16 09:23 | |
![]() | jackten på dom olympiska ringarna.Eller .Hur vi nådde toppen bakvägen.Vi gjorde det med våra tränare. | |
| corlini | 2013-05-16 09:27 | |
![]() | vilken lång undertitel!! är min spontana reaktion. det ger känslan av en svårläst och tung/djup text och får mig att bli reserverad inför att läsa igenom det. döp det kvinnliga perspektivet till katja och kalla den Kattja bland HERRmelinerna "its a mans world" tror dom | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2013-05-16 09:45 | |
![]() | Snopplös i Sportens djungel. | |
| Lilla Kotten - Ej medlem längre | 2013-05-16 10:17 | |
![]() | Lite svårt utan att ha läst din analys/slutsats, men det kanske går att leka med uttrycket om att ha flera bollar i luften. | |
| strella70 | 2013-05-16 11:38 | |
![]() | ibland när jag ska skriva titel till paper eller uppsats inspireras jag av, eller lånar nåt citat i de intervjuer jag gjort, eller ur teorin. På så sätt kan det bli fyndigt och så kan läsaren kanske känna igen titeln sen i texten... | |
| blue_moon | 2013-05-16 16:27 | |
![]() | Bra idé Strella, att lyfta ut ett citat att ha som titel. Annars har jag en dräpande titel, hämtad från en bok om tjejsegling på Atlanten: "Var är den riktiga kaptenen?". "En typisk kommentar när Maria och hennes besättning lade till i hamnarna under deras årslånga segling från Sverige till Västindien och tillbaka. Och många var de fördomsfullt flinande gubbar som erbjöd sig att komma ombord och visa hur segling går till." www.adlibris.com/se/...91 13034057 | |
| icy | 2013-05-16 16:53 | |
![]() | Att vara man nog för att vara en kvinna i sportens värld! Man nog för att vara kvinna inom sporten! Män (Men), vi kvinnor då? | |
| strella70 | 2013-05-16 19:55 | |
![]() | tack blur moon. Din idé var käck! :) | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-05-16 20:23 | |
![]() | En c-uppsats kommer inte att bedömas efter hur bra titeln är, inte heller kommer en titel att påverka hur många som läser den. En akademisk uppsats läser man "enbart" om man tillhör den närmaste skaran anhöriga, om man är opponent/handledare/exami nator eller om man söker stoff och/eller källor till en uppsats man själv skriver. Titeln spelar således mindre roll. Har själv skrivit två utan att jag någonsin kommer att bli ihågkommen för dem - en om passivt språkförvärv som undervisningsmetod i engelska, och en om språkhistorisk placering av obetonade objektspronomen i nekande satser i spanska. Håller på med en D-uppsats i engelska som diskuterar kulturellt betingad översättningsproblematik. Titlarna är/blir inte mycket roligare än vad gemene man anser om innehållet. Av min ringa erfarenhet kan jag bara säga: Håll titeln kort, håll även undertiteln så kort som möjligt så slipper du få gnäll om det från någon nitisk opponent när du ska försvara din uppsats. Var saklig och ge en hint om vad uppsatsen handlar om. Rubriken ska vara sökbar i databaser för den som letar information i ämnet, underfundigheter passar sig bättre i kåserier. Tipsar således om den neutrala titeln: "Idrott - en genusfråga?" Frågetecknet kan tas bort om din slutsats blir att det går att visa på en skillnad mellan män och kvinnor i idrottsdiskursen. Om uppsatsen lämnar dörren öppen för vidare undersökning, kan frågetecknet vara kvar. Jag menar inte att vara någon glädjedödare, utan hoppas snarare att jag bidrog med något konstruktivt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-16 20:27 | |
![]() | Håller med om ovanstående, söker man efter en (akademisk) uppsats vill man snabbt få en hint om innehållet, inte en luddig underfundighet. | |
| bobo flux | 2013-05-16 22:43 | |
![]() | Med tillräckligt mycket fantasi så behöver det ena inte utesluta det andra. | |