Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 464 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-06-01 22:19 | |
![]() | varför ska skolorna ha sina skolavslutningar i Kyrkan ? Vad är grejen med att skolan promt ska ha sina avslutningar i kyrkan.Skolorna bokar kyrkorna redan i Januari. Sen får dom det till att Det är kyrkan som proppar på att skolavslutningarna ska vara i Kyrkan och mer fel en så kan det inte bli ! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-06-01 22:21 | |
![]() | Det finns arenor och aula och gympasalar är inte det bättre tänk på alla muslimer som inte gillar att gå i kyrkan | |
lesjö | 2016-06-01 22:31 | |
![]() | Ja fast nu bor vi ju i Sverige och har man gjort valet att bo här så får man väl ta seden och traditionerna dit man kommer, vi kan väl inte ändra allt här bara för att vi har många människor här från andra nationer!? | |
Mormodern49 | 2016-06-01 22:49 | |
![]() | Tycker det är väldigt fin Tradition att ha skolavslutning i kyrkan . Är gammal modig av mig kanske . De andra får väl ta seden dit de kommer tycker jag . Muslimerna tex . | |
orionXXX - Ej medlem längre | 2016-06-01 23:01 | |
![]() | Ja..skolavslutningar har ju vanligtvis varit i kyrkan..iaf. när jag växte upp,och även fortfarande för alla dem som iaf. går lågstadiet.Men inte lika vanligt längre..Många ggr. har skolavsluningarna enbart varit på skolgården också. Så de varierar vissa år! Men varför ska egentligen skolavslutningar vara i kyrkan!? De finns ju väldigt många familjer som numer gått ur kyrkan,vilket såklart då gäller dess barn också som inte är myndiga!? Hur blir de för t.ex. dessa barn om dom går till kyrkan en skolavslutningsdag? jag menar att föräldrarna till dessa barn har ju själv då valt att gå ur kyrkan!? Och föräldrarna följer ju alltid med sina mindre barn till kyrkan också då de är skolavslutning!? Undrar hur kyrkan ställer sig till detta då!? Vet ej!? Men undrar om dom alls välkommen in i kyrkan då eller!? | |
Mr guligan | 2016-06-01 23:28 | |
![]() | Jag gick i skolan på 60 och 70 talet. Har aldrig haft en enda avslutning i kyrkan, och det är jag väldigt tacksam för. Kyrkan är för dom som förlitar sig på låtsaskompisar. | |
Dragonborn | 2016-06-01 23:29 | |
![]() | alla är välkomna till kyrkan oavsett religion, sekt, ateist... Jag är ateist och jag är inte medlem i någon kyrka. Välkommen till kyrkan ändå. Det är ju inte så att en pastor eller kyrkoherde står i entrén och kollar alla som kommer in vad deras tillhörighet är. Nej... alla är välkomna | |
TyrsFarmor | 2016-06-01 23:34 | |
![]() | Jag har bara varit med om två avslutningar i kyrkor – en när jag var barn på 70-talet och en när ett av barnen gick i lågstadiet. Annars var det aulor eller skolgårdar som gällde. När jag var liten ogillade jag att ha avslutning i kyrkan. Kände mig påprackad religion. | |
PetLin2 | 2016-06-02 06:21 | |
![]() | Barnen tillbringar hela läsåret i skolan. Därför är väl skolan den mest logiska platsen att även fira sin avslutning i. Inget är väl vackrare än en avslutning utomhus med skönsång och försommarens alla dofter och ljud. Har efter snart 20 år I skolan ännu inte firat avslutning i någon kyrka | |
aschia | 2016-06-02 08:23 | |
![]() | Har alltid haft avslutning i kyrka, firat nationaldagen med att sjunga på skolgården med flaggan i topp. Akustiken är svårslagen i en kyrka det är vackert. Allt har blivit så jäkla omständigt i detta land man kan inte göra si eller så. | |
MissCoco - Ej medlem längre | 2016-06-02 08:37 | |
![]() | Skolorna skulle knappast boka kyrkorna om inte kyrkan annonserat ut dem för uthyrning. Själv har jag aldrig varit med om någon avslutning i kyrka. | |
Milkman73 | 2016-06-02 08:38 | |
![]() | Aldrig varit med om att det är något omständigt med en skolavslutning för mina barn. De sjunger på skolgården, en gång var det i kyrkan. Vackert och trevligt vilket som. Om man fokuserar på sina barn och deras upplevelse istället för att leta fel och reta upp sig på en sån liten sak som vart de firar... | |
Härejagigen - Ej medlem längre | 2016-06-02 09:28 | |
![]() | Håller med föregående talare! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-06-02 11:38 | |
![]() | Skulle också vilja ha skolavslutning på skolgården för mina barn. | |
mz_lzrd | 2016-06-02 12:00 | |
![]() | Vi hade skolavslutning i kyrkan. Det är en tradition. Det är inte farligt att vistas i en svensk kyrka. Svenska icke-muslimska barn förväntas gå på studiebesök i moskéer. Vad tror ni skulle hända om svenska icke-muslimska föräldrar motsatte sig det? Det är viktigt att nyanlända förstår att de inte är kvar i Mellanöstern, att här råder andra sedvänjor än i hemlandet. De bor här nu. | |
Milkman73 | 2016-06-02 12:10 | |
![]() | Håll dig till ämnet i tråden. | |
VildaVittra | 2016-06-02 15:21 | |
![]() | "Ja fast nu bor vi ju i Sverige och har man gjort valet att bo här så får man väl ta seden och traditionerna dit man kommer, vi kan väl inte ändra allt här bara för att vi har många människor här från andra nationer!? " Och vi svenskar som inte är kristna då? Vi har ju funnits här längre än kristendomen. | |
vigren | 2016-06-02 16:46 | |
![]() | Har firat alla skolavslutningar i kyrkan, likaså mina barn... Har aldrig upplevt att man skulle bli pådyvlad någon tro eller någon "smitta" av att vistas i kyrkan den stunden. Det var helt enkelt en tradition där jag bodde och ingenting som någon reagerade över, troende eller inte. Men - på den tiden var inte alla så förbannat lättkränkta som man tydligen VÄLDIGT lätt blir idag. Råkade man få med sig ett ord på vägen så var det inte mer med det, var man troende så tog man det till sig annars så var det väl som vilka ord som helst som uttalades. Konstigt hur allt har blivit så förbaskat "känsligt" idag... | |
EricaJong | 2016-06-02 17:00 | |
![]() | Frågan är felaktigt ställd. "Varför ska VISSA skolor ha..." borde det stått. Vår skola har ingen avslutning i kyrkan. Vi har egna, bra lokaler för större samlingar och är mycket stolta över vårt hyfsat nya bygge som vi gärna samlas i för diverse trevligheter! Enda gången vår skola hade avslutning i kyrkan var det året då det inte fanns lämplig lokal för att samla så många elever och föräldrar under det läsåret då det var ombyggnation. Och det hade alla, både elever, lärare och föräldrar, full förståelse för. Det blev en fin avslutning det också. Men årets avslutning kommer naturligtvis att bli absolut bäst ;) | |
lycopersicon | 2016-06-02 17:59 | |
![]() | Har aldrig haft en skolavslutning i kyrkan. Inte min dotter heller. Gick hur bra som helst ute på skolgården. Vad har kyrkan med skolavslutningar att göra? Vi har religionsfrihet i landet och bara för man är svensk medborgare betyder det inte att man är kristen och har lust att hänga i kyrkan. Trams! | |