Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade34
Mobilspel
Pågående21 511

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2018-04-24 09:07
Antal inlägg: 23907

Frukost
Vad äter ni till frukost och är ni liksom mig periodare på olika saker.?

Vanligtvis just nu är det havregrynsgröt med mjölk hemma sedan på jobbet en andra frukost kvarg med smak eller macka

Bitte
 
lolololololo2018-04-24 09:44
Antal inlägg: 3418

Äggröra och kaffe. Någon gång yoghurt med müsli i stället.
 
nitrometan2018-04-24 09:46
Antal inlägg: 3740

Två baljor kaffe
 
toonfisken2018-04-24 10:29
Antal inlägg: 726

Kaffe och1 smörgås m ost .
 
Mouche - Administratör2018-04-24 10:51
Antal inlägg: 24193

Jag kör för det mesta på nitrometans linje om vardagarna.
På helger däremot så ska det frossas enligt mig och då kan det bli bacon, stekt potatis, ägg (några stycken), korv, ostmackor, juice, lite frukt och kaffe.

Efter det frukost-koma i ett par timmar då jag oftast ligger på rygg i höet, omringad av busiga hundar och lyssnar till hästarna som stampar och mumsar i sig hö/havre.

I ca 75% av gångerna så ringer mobilen och jag hör "Hej lillpojken, det är jag!" = Bitte som vill prata i MINST en timme. Hehehehehe
 
Bitte - Administratör2018-04-24 11:29
Antal inlägg: 23907

Jag hinner med både kaffe i mängder och frukost.. och någon borde skaffa sig bättre vardags vanor (läs Mouche) vad det gäller helgerna så vet jag ju att du har tid då..fast ännu bättre är det ju då jag ligger med matkoma bredvid dig och vi pratar


Bitte
 
VildaVittra2018-04-24 12:37
Antal inlägg: 386

När jag äter frukost, så äter jag helt vanlig mat. Har aldrig varit förtjust i dessa sötsliskiga saker som normalt finns på ett frukostbord (bröd är ju i regel även det sötat).
Idag blev det rökt fårfiol med kokt potatis, pepparrotssås och sallad. Till det drack jag vatten. Dricker inte kaffe eller te, men tar gärna en kopp med örtte på kvällen.
 
Wulfenia - Ej medlem längre2018-04-24 13:32
Antal inlägg: 1898

Jag har fått lägga om mitt frukostintag 3 ggr redan i år. Från att i början bara ha druckit 1 kopp kaffe och ev en macka till, till mer strikt dietkost i form av först 1 kopp hett vatten och efter det en portion havregrynsgröt med liten klick lättsockrad sylt. På sistone måste jag pga uppkomna omständigheter ändra kosten igen, men jag kan ändå inte riktigt släppa dietkosten.. Jag ser dock till att äta så nyttigt som möjligt, för att undvika komplikationer och för att få i mig nödvändiga vitaminer, mineraler och allt vad det heter; Inleder fortfarande morgonen på stående fot med en kopp hett vatten (med några droppar citron). Efter det en Halv portion havregrynsgröt med liten klick lättsockrad sylt, 1 knäckebröd med keso, 1 kokt ägg och ett stort glas med kallt citronvatten. Morgonrutinen avslutas sen i direkt anslutning till detta med en flaska proteinshake (pulver + vatten) efter först ha kört ett hårt träningspass. Sen är jag såpass mätt att jag står mig till kvällen om det är så! :))
 
en dum en2018-04-24 16:37
Antal inlägg: 12280

Äter jag på jobbet blir det fil och flingor och havregrynsgröt måndag och tisdag.
Hemma blir det oftast Wasa sportbröd med ägg eller ost och skinka samt kaffe.
 
Tindris2018-04-24 17:24
Antal inlägg: 3510

Kaffe och 2 knäckemackor med avokado o tomatskivor..standard! lätt att snöa in på samma samma =)
 
Ulice - Spelvärd/Forumvärd2018-04-24 17:57
Antal inlägg: 3488

Jag äter inte frukost. Är helt enkelt inte hungrig förrän framåt lunch och då äter jag helst lagad mat eller äggröra, avokado och annat plock.
 
bujum2018-04-24 18:36
Antal inlägg: 1750

Vill ha ett glas färskpressad apelsinjuice varje dag. I normala perioder (min hälsa är inte så bra och jag plågas mycket av illamående) blir det ett par knäckeskivor med mjuk vit getost (ungefär som Philadelphia fast bättre) och hemgravad lax på den ena och samma ost och något kött på den andra. Just nu vill jag gärna ha ett par tärningar med fetaost och/eller ett par kebabpeperoni för att hindra illamående. Sedan är jag barnsligt förtjust i kylskåpskall potatisgratäng eller andra gratänger. Ibland kaffe och ibland the eller lättmjölk. Jag är med andra ord väldigt svår att tillfredsställa om någon ska ge mig frukost på sängen....Ägg går inte i 9 fall av 10.
 
gulle842018-04-24 19:20
Antal inlägg: 454

Bovetegröt som jag kokar med några jordgubbar, sedan när det är färdigt så har jag på kiwi och lite lakritspulver och kanel. Och rismjölk.
 
Vinda2018-04-25 12:41
Antal inlägg: 4

Själv är jag en riktig frukostälskare som aldrig vill ha samma frukost flera dagar i rad. Ofta blir det te och en leverpastejsmörgås eller fil och flingor och frukt, men är jag ledig vill jag gärna ha hela kitet som en brunch d.vs gröt, kokt ägg med kaviar, te, juice, rostat bröd och en mugg kaffe efteråt. Detta kräver dock att man har tid och sitta en stund med papperstidning och ett gott samtal med någon. Bättre än alla andra lyxmåltider på jorden tycker jag.Tyvärr blir det senare inte alltför ofta.
 
ttiittii - Ej medlem längre2018-04-25 13:46
Antal inlägg: 37631

Kaffe med kaffegrädde 2.3 eller 4 koppar beror på hur mycket tid jag har
 
kryddeluntan2018-04-25 21:49
Antal inlägg: 12360

Jag är usel på att äta frukost, bara kaffe. Är helt enkelt inte hungrig.
Hotellfrukost är det värsta jag vet, folk proppar i sig fet bacon, rinnig äggstanning, korvar av alla sorter, mjukost/ hård ost/ mögel ost/ frukt och grönsaker/ filer/ yoghurt/ diverse frön/ rågbröd / rostat bröd/ rinniga löskokta ägg/gröna överkokta ägg.
Inget för mig.
 
volpe1964 - Ej medlem längre2018-04-25 21:59
Antal inlägg: 6106

Nu blir det vatten på vardagar och engelsk frukost på helgdagarna, när jag är i Sverige blir det kaffe med mjölk.
 
saadie - Ej medlem längre2018-04-25 22:13
Antal inlägg: 1315

Favoriten, ost macka med apelsinmarmelad på eller mjukost på degestivekex , svartkaffe
 
yora - Ej medlem längre2018-04-25 22:25
Antal inlägg: 251

Jag vill också ha ostmacka med min hemgjorda päronmarmelad med ingefära. Och kaffe med mycket mjölk.
Förr åt jag alltid havregrynsgröt och kokade åt hela familjen men nu när jag har flyttat och bara har en son hemma och han vill ha musli så att jag är ensam om att vilja ha gröt blir det inte så ofta.
Har jag en riktigt jobbig dag framför mig blir det rågmjölsgröt med lingonsylt (det var ett lingonår förra året), och lyxiga långa frukostar är det fint med grahamsmjölsgröt eller rentav mannagryn med blåbär..... :)
 
greentea - Ej medlem längre2018-04-25 23:03
Antal inlägg: 1033

Bästa frukosten till vardags är en tallrik fil med lingonsylt o lite havgregryn i.
Brukar dricka ett glas vatten på morgonen oxå. Ibland blir det havregrynsgröt och ännu mera sällan mannagrynsgröt eller risgrynsgröt.
Annars gillar jag hotellfrukost!! Då ska man sitta länge och ta lite av varje o bara ta det som man tycker är godast och ändå blir man nästan proppmätt! =) Då kan de bli både fil med olika nötter, bär, musli och olika bröd med variarande pålägg, ägg, juice, the och kaffe. Och vattenmelon skivor om dem har ;-)
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?