Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade90
Mobilspel
Pågående21 551

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2020-11-26 12:07
Antal inlägg: 37631

Kommer inte ha kyrkan öppen pg av pandemin.
Så firar med 4 av barnen.
 
Ville Vinna2020-11-26 12:45
Antal inlägg: 63

Det blir att fira rejält. Mkt folk, massor av julklappar och mkt mat. Minst 25 pers..
 
Minibitt2020-11-26 17:12
Antal inlägg: 2005

Ville Vinna!
Det är lika bra att lägga till lite till. Troligtvis är det sista julen du firar!! Själv tänker jag vänta med julfirandet till det att jag blir vaccinerad. Man kan väl fira jul under våren, eftersom den varar ända till ” Påska”:)
 
Uriah Heep2020-11-30 20:04
Antal inlägg: 130

"Troligtvis sista julen..." ?! Det där får du nog utveckla lite, hehe
 
Minibitt2020-11-30 21:11
Antal inlägg: 2005

Uriah Heep
Förlåt att jag var lite ironisk. Jag skulle ha skrivit att det ”kan”bli den sista julen som man firar. 25 personer som samlas i dessa tider. Det är ju inte direkt vad man rekommenderar. Jag som är så förfärligt gammal vågar inte träffa någon. Men det är bara att festa på och hoppas på att man är odödlig om man blir riktigt sjuk i Corona. Även unga, som står utanför riskgrupperna kan drabbas som jag har förstått. Det kan ju bli trångt på sjukhusen om alla tänker så!!!!
 
Minibitt2020-11-30 21:11
Antal inlägg: 2005

Uriah Heep
Förlåt att jag var lite ironisk. Jag skulle ha skrivit att det ”kan”bli den sista julen som man firar. 25 personer som samlas i dessa tider. Det är ju inte direkt vad man rekommenderar. Jag som är så förfärligt gammal vågar inte träffa någon. Men det är bara att festa på och hoppas på att man är odödlig om man blir riktigt sjuk i Corona. Även unga, som står utanför riskgrupperna kan drabbas som jag har förstått. Det kan ju bli trångt på sjukhusen om alla tänker så!!!!
 
Ville Vinna2020-11-30 21:31
Antal inlägg: 63

Kul att nån reagerade. Jag var också ironisk i mitt inlägg. Ville se om nån brydde sig.
Vi blir fem stycken på Jul. Kommer inte att träffa nån som är äldre än mig själv.
 
Minibitt2020-11-30 21:55
Antal inlägg: 2005

Det förstod jag. Det är nog inte så många som träffas flera generationer under julen i år. Många tycker nog att det är skönt att slippa alla släktträffar. Om det blir som det sägs så har vi ett vaccin inom räckhåll. Och då glider vi förhoppningsvis in ett lite lugnare skede. Åtminstone ser jag fram mot det. Jag ska iallafall fira jul med min lilla hund, inte ensam i alla fall.

 
ttiittii - Ej medlem längre2020-12-01 14:44
Antal inlägg: 37631

Det ändrar sig hela tiden ...
Det blir jag och 6 barn.
 
le-lou2020-12-01 14:49
Antal inlägg: 17489

Vi firar själva i närmaste familjen, så kommer alla i vår släkt att göra.
 
Phobophilia2020-12-02 17:55
Antal inlägg: 49

Det faller nog på min lott att ta Grinchens roll och sätta stopp för firandet med storfamiljen, mamma och pappa i riskgruppen och vi tre döttrar med familjer på totalt 6 barnbarn. Dom andra är peppade och inställda på att fira som vanligt. Till och med en utomstående tomte är fixad, ingen aning vem han är...
Men jag käkar hellre julmiddag en månad för sent än att behöva börja nyåret med att gå på begravning, med tanke på att vi nu har ett vaccin inom räckhåll! / hälsningar Grinchen
 
ttiittii - Ej medlem längre2020-12-09 22:48
Antal inlägg: 37631

Ställde in Julen här om dagen.
Kände att jag inte har någon ork.
 
Bitte - Administratör2020-12-10 08:52
Antal inlägg: 23908

Vi ställer om i stället för att fira med pappa och syster samt hennes barn och barnbarn så firar vi 5 i min familj.. inser att det inte blir nån resa i år till min andra familj.

Egentligen gör det inställda firande av julen mig inget eftersom jag inte alls är någon julmänniska , skulle lika gärna vara semester i varma land denna tid


Bitte
 
Choho - Ej medlem längre2020-12-10 10:18
Antal inlägg: 218

Att julen blir annorlunda, verkar vara oundvikligt...den är ju inte inställd, annorlunda, men inte mindre äkta!

Det är smärtsamt, det inte blir som jag tänkt mig, träffa familj, vi bor långt ifrån varann, för nu reser man inte till familj/släkt, som inte bor på samma ort.

Något vi, bestämt med våra närmsta vänner är Julfika och grilla utomhus, om vädret tillåter..

Sedan hiva upp datorn på middagsbordet, fira digitalt, med nära och kära!

Blir en annorlunda Jul, ja, men, inte mindre äkta Jul!



 
vigren2020-12-10 14:00
Antal inlägg: 1146

Tycker faktiskt julen i år verkar bli den bästa på länge ... Inga måsten att träffa en massa släkt och bara kunna ta det lugnt! Känns väldigt avslappnat måste jag säga.
 
RandigaRutan2020-12-10 14:48
Antal inlägg: 2873

Håller med dig, vigren. Lungt, skönt och ingen stress alls
 
RandigaRutan2020-12-10 14:51
Antal inlägg: 2873

Och samma Bitte, förutom att jag ej alls, kommer att träffa familjen. Drömmer om Hawaii istället
 
en dum en2020-12-20 19:17
Antal inlägg: 12280

Vi blir 6 stycken, äldsta dottern med familj och gubben och jag. Yngsta dottern med familj skulle ändå inte varit med oss i år då de ska fira med hans familj.
Jag, döttrar och barnbarn körde mot varandra och träffades halvvägs för att byta julklappar och tog en fika ute på en uppskottat parkering igår. Skönt att få ha träffat dem och att kusinerna fick träffas.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?