Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade39
Mobilspel
Pågående22 419

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Aurora Aurum2020-12-14 23:07
Antal inlägg: 296

Eftersom jag bara spelar mot samma person hela tiden, finns inte på kartan att jag skulle spela på mobilen
Dessutom gillar jag att ha hela spelplanen uppe när jag spelar, så att jag kan se alla olika varianter att lägga ord
 
Elvisp Resli2020-12-15 10:21
Antal inlägg: 66

Jo det var tider det. Cirka 2000 inloggade på söndagskvällarna. Om man ville in i Giraffen fick man "köa" utanför och vänta på en ledig plats.

Det där med att ratingen går ner är ju en effekt av att det är färre som spelar. Normalfördelningskurvan.. . Hade själv en bit över 3000 då och nu runt 2200. Det var ju när originalbrädet och brickuppsättningen försvann som folk försvann härifrån. Så även jag, men jag kom tillbaka och man vande sig vid det nya brädet. Mobilspelet är som många nämnt inget alternativ, det är ju svårt att hålla fokus uppe och efter ett par dagar vet man ju inte ens vem som lagt vad... och det går inte att se hur många brickor motståndaren har i det ofta avgörande slutspelet.

Man kan ju hoppas på lite marknadsföring för att locka mobilspelarna till "livespelet"


 
pacc2020-12-15 16:03
Antal inlägg: 139

Mobilappen är väl anpassad för dåliga uppkopplingar och tankspridda användare.

Nu finns ju både HTML5, bra mobilnät och mobiler med gigantiska skärmar så man kanske kan försöka sig på att spela lite panik på mobilen igen.
 
PipTheFennec2020-12-17 12:06
Antal inlägg: 4035

Föredrar på datorn då jag älskar att köra superhetsiga panik-matcher vilket inte existerar på mobilen.
Dessutom saknar jag min personliga favorit, "Special"-brädet där.

Kul att läsa om hur ni andra minns när spel-rummen kunde bli fyllda.
Kommer så väl ihåg när Giraffen såväl som Krokodilen kunde fyllas upp till max-gränsen.
Det var tider det..

Däremot så spelar jag fortfarande på mobilen, håller igång ett fåtal spel där bara för att spela när man har tid över och inte har tillgång till datorn.
Fast det är helt klart en annan känsla på mobilen och skulle aldrig kunna ersätta hur det känns att spela på datorn i dess nuvarande form enligt mig.
 
lolololololo2020-12-17 16:22
Antal inlägg: 3418

Jag spelade en superhetsig panik-match med dig en gång, Pip. Du var verkligen snabb...blir stressad bara jag tänker på det. :))
 
PipTheFennec2020-12-17 19:29
Antal inlägg: 4035

Haha ja, jag minns det också lolo- men du hängde med bra själv tyckte jag! ^^
 
RandigaRutan2020-12-17 21:58
Antal inlägg: 2873

Men min mobil är snabb, vigren.
Måste iofs uppdatera oftare än på den stora.
Och Pip, vågar jag utmana dig på en match?
Du har säkert en massa i poäng, men jag spelar oxå snabbt, gärna :)
 
RandigaRutan2020-12-17 22:08
Antal inlägg: 2873

Och Pip, hmm, nu tänker jag på för hundra år sedan, när jag chattade på nån sight. Där kallades värdarna för "giraffer" för de hade bra överblick, samt att man skulle akta sig för "krokodilerna" dvs fulingarna som lurade i vassen. Jaja, oviktig info
 
PipTheFennec2020-12-18 13:58
Antal inlägg: 4035

Spelar gärna med dig Rutan, du verkar så trevlig här i forumet så det skulle vara kul att spela några rundor!
Det är mest här på datorn som jag stress-spelar personligen, på mobilen är det lite annorlunda. Blir som sagt bara att man spelar sina drag då och då när man har tid över där. :p

Rolig liknelse där med girafferna och krokodilerna också haha, kan inte minnas om vi hade något liknande här på Beta men det skulle ju vara passande i och med spelrummen.
Kul att höra om ändå. ^^

 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?