Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade17
Mobilspel
Pågående20 619

Forumkategorier

Användare Inlägg  
EssQ - Ej medlem längre2007-07-29 12:28
Antal inlägg: 1433

Blir det nån turnering snart? :D
 
saittam75 - Ej medlem längre2007-07-29 12:39
Antal inlägg: 16806

Fari play är ordet, borde ju ha varit rätt naturligt att fråga "vi övriga" innan, hade det gjorts hade denna diskussion inte existerats i samma grad, frågar man innan och medspelarna anser att det är okej så spelar ju alla iaf under "samma förutsättningar"/"rådande former".

Inget ont mot någon alls, och lite imponerande är det ju att kunna spela/hantera hetsmatcher på 2 bräden samtidigt, det enda trista i sammanhanget är just "den grejen" att inte ställa en öppen fråga för övriga om det är okej.

 
Gunilla N - Ej medlem längre2007-07-29 13:17
Antal inlägg: 9562

Känner mig lite nödd att skriva följande trots att jag inte hade tänkt det...;


* för det första är det inte spelledaren som avgör vem som får spela mot vem (såvida man inte väljer att lotta manuellt vilket jag bara gjort då folk hoppat av när några redan hunnit börja spela) - det gör programmet och det efter första ronden (som lottas helt slumpmässigt och kanske om något orättvist, då det inte sker utifrån befintlig rating) utifrån hur deltagarna spelat. De som vunnit i första lottas mot varandra i den mån det går, övriga mot varandra. Vid udda antal spelare medför detta att någon oavsett någonting får en gratis seger. I nästa och följande ronder lottas spelarna på liknande sätt.

* visst kan man ragga folk för att få jämnt antal spelare - det gör vi ju oftast, men det är rätt stressande att de som varit på plats från den stipulerade tiden och redan väntat ett tag på att få börja, ska måsta vänta än mer - spec om några av dem har en tendens att vara rätt så kinkiga (inga namn nämnda, tror ni kan ta åt er ändå)

* att man som OBS! spel/lekledare (vadå tävling - tar ni verkligen detta på så blodigt allvar??) väljer att inte redovisa alla resultat (ni som varit med vet hur snacket går "kör på!" "vad väntar vi på?" dvs en hel del tjat och gnäll) samt tar dem själv i de matcher man själv deltar/spionerar i är ju för att underlätta. Det är (som jag många ggr påpekat) knöligt värre att scrolla i main när alla skriver hela tiden. (Och inte så himla skoj att när man ber om ett resultat igen få höra "Men va f-n har ju lämnat det redan" osv)

Och sist men inte minst;

* att Prytte/KryddMunk är samma person har framgått tidigare i turneringar. Ursäkta min dumhet att tro att de som deltog då (JA, då var de som klagat mest hittills också på plats!!!) visste det redan...


Och som svar till EssQ; jag vet inte om _jag_ vill - men det finns ju andra att fråga!


Mvh
Gunilla
 
Angeloflove2007-07-29 13:21
Antal inlägg: 3858

Om man bara ska gnälla, varför ens vara med och turnera då?
Från o med nu tycker jag att man ska kicka alla gnällspikar från turneringen ifråga.
 
IckeSacka - Ej medlem längre2007-07-29 13:41
Antal inlägg: 787

* Nej, det är inte spelledaren som avgör hur ett program lottas, men det går ju inte att komma ifrån att det är spelledaren som godkänner vilka som ska vara med. I det här fallet är det ju uppenbart, om inte Prytte ljuger i den här tråden och det tror inte jag att han gör, att det var en överenskommelse mellan spelledaren och honom att han skulle spela med två nick.

Och som Sattam påpekar, det väsentliga här är att detta var något som andra deltagare höll ovetandes om. I chatten frågar till och med ett par eller några av dem om Prytte spelar med två nick i turneringen och vilka nick diskussionen handlar om. Inte ens DÅ var det någon av er två som kommit överens om det som besvarade de frågorna. Och jag förstår, med tanke på bemötandet när det hela ifrågasattes, om inte heller den spelare som först reagerade hade lust att berätta det. Den spelaren hade ju ingen som helst skyldighet att upplysa andra om det. Däremot anser jag att ni två hade det.

Och angående din andra punkt...Är det stressande att fråga om någon av de närvarande i rummet kunde tänka sig att vara med på en turnering för att det skulle bli jämnt antal.

Jag tror ingen tar det på blodigt allvar Gunilla, men jag tror att de flesta anser att det måste finnas krav på fair play från en tävlingsledare som ju också blir något av en domare (Tävlingsledaren bestämmer ju t ex hur länge som någon ska behöva vänta på en spelare som inte kommer innnn det blir WO och även där har det ju för övrigt varit olika bedömningar, några som först fått veta att de har fått frirond har sedan hotats med att slängas ut från turneringen om de inte spelar mot någon som tävlingsledaren "glömt bort").

Och när ni frågar om om andra verkligen tar det på blodigt allvar så frågar jag mig detsamma faktiskt. Är det på så blodigt allvar för vissa att det är bättre att en spelare spelar med två nick än att det kan bli lite missvisande tabell för dem på nedre halvan? Är det då inte så att NI tar det på så blodigt allvar att det måste vara jämnt antal spelare till VARJE PRIS i stället för att de sämste (förutom första omgången) får en frirond.

Att Prytte och Kryddmunk har möjligen framgått för flera men många var ju ovetandes om det och det räcker enligt mig med att EN enda spelare hade varit ovetandes om det för att det inte skulle vara rätt. Att han tidigare också spelet med två nick gör inte saken bättre!
 
krösamaja262007-07-29 14:00
Antal inlägg: 102

de verkar ha hänt lite grejer här..
Prytte och krydd two in one=)

sak samma e kul att spela så de finns inget att gnälla över kan jag tycka men kan ju va så att jag aldrig e så nära toppen så mig bekommer de inte, e kul att spela turnering så hoppas de blir fler trotts detta som hänt..

 
Gunilla N - Ej medlem längre2007-07-29 14:22
Antal inlägg: 9562

Ja, IckeSacka, vad kan jag säga?

Du har rätt, jag har fel. Nöjd? (Det känns som att det annars kommer att dras i långbänk för jag har känslan av att det är du behöver...)

Gunilla
(som med det nicket härmed går i ide)
 
IckeSacka - Ej medlem längre2007-07-29 14:32
Antal inlägg: 787

Jag behöver inte dra något i långbänk men jag anser att jag har fulla rättigheter att också yttra mig. Det kan ju inte vara så enkelt som att man bara kan vifta undan kritik hur som helst.

Nu vet vi ju din åsikt. I går i spelrummet var ju svaret direkt att det var helt okej att spela med två nick. Och om det är så ni tycker så anser jag att det bör gälla ALLA och att ALLA också bör veta om det. Att det inte kan vara okej att ändra om de mest grundläggande reglerna bara för at det är smidigast så. De regler som SheDeVille nämner i sitt inlägg.
 
Prytte2007-07-29 14:33
Antal inlägg: 357

Bye bye turneringar... hoppas för dom som vill turneras skull att det kommer fram nya "eldsjälar" som tar tag i saker... för jag har då gjort mitt nu och det verkar även som Gunilla gjort det enligt tidigare inlägg. Finns ingen idé att fortsätta om det saknas förtroende och vissa tycker vi inte arrangerar på ett fair sätt...

Over and out

/Alex.
 
Candee2007-07-29 14:57
Antal inlägg: 1256

Jag tycker dock att om man ska spela med två nick måste övriga deltagare veta detta. DET
 
Candee2007-07-29 15:03
Antal inlägg: 1256

Äh var för snabb...
Jag tycker dock att om man ska spela med två nick måste övriga deltagare veta detta. DET är Fairplay.
Man måste ta sig den tiden o berätta oavsett om vissa vill dra igång eller inte..för ALLA deltagare har rätt att få veta detta.

Dilemmat är ju att alla oxå ska ha chansen att få spela med två nick isf och då blir det ju inte rättisa turneringar.
Hur ni än vänder och vrider på detta så måste det gå rättvist till, även om ni tänkte på programmet och andra deltagare. Går liksom inte att undvika.
Ni kan inte själva avgöra det här för det är lite grann som att gå över andras huvuden och uppfattas som nonchalant som någon skrev.

Hade ni berättat och frågat om det var ok, hade läget sett helt annorlunda ut.

Jag personligen skulle aldrig ha accepterat att man kan vara med i turneringen med två olika nick oavsett orsak.

Om någon tar illa upp var det inte min mening men man måste kunna skriva det man tycker utan att det direkt uppfattas som kritik. Skulle man resonera så jämnt så skulle man inte kunna föra någon diskussion över huvud taget.


 
Candee2007-07-29 15:06
Antal inlägg: 1256

Ska oxå skriva att det kommer att bli standard stress och eventuell hets turneringar ordnade i framtiden. Vilka som kommer att vara spelledare får bli en överraskning.

Det jag kan skriva att då spelas det inte med två nick...;o) Får vi vetskap om eventuella fuskare är de heller inte välkomna. Men det måste förstås finnas grundläggande bevis för detta.
 
Candee2007-07-29 15:07
Antal inlägg: 1256

skulle inte skriva hets menade stress och snabb såklart. Gillar inte tempot i hets.
 
Mouche - Administratör2007-07-29 15:18
Antal inlägg: 24193

SheDeVille har på ett ypperligt sätt gett oss information om vad som gäller på sajten.

Prytte har förklarat sig och tillika bett om ursäkt. Han har ägnat sig åt turneringarna med glädje och entusiasm.

Gunilla har även hon lagt ner mycken tid och glädje i arrangemangen och även hon har förklarat sig här ovan.

Icke-Sacka och många andra har sagt vad De anser om saken.

Borde det inte kunna vara nog med detta nu då?
Fortsätter vi att dra det fram och tillbaka så kanske vi förstör hela tanken med turneringar och det tror jag inte någon av oss vill.

Mouche
 
mgsg2007-07-29 15:24
Antal inlägg: 27


Heja Mouche!
 
Worddokument - Ej medlem längre2007-07-29 15:47
Antal inlägg: 297

ojoj. jag har inte 'vågat' spela turnering, men nu ser jag ju vad jag harmissat. Vilken thriller som måste utspela sig - vem är vem, är ledningen mutad, intrig på intrig? Lite dallas över det hela *rofl*

Förlåt om jag förstöde hatet...
 
ingson2007-07-29 16:09
Antal inlägg: 4285

Väl talat Mouche.
Allt är glasklart numera.
Låt oss nu radera de senaste tjugofyra timmarna.
 
Magic Wand2007-07-29 16:25
Antal inlägg: 19

Kasta dina sorger bakom din rygg o se dom inte mer
Glömma o förlåta en bra ledstjärna!
Hoppas verkligen att det blir fler turneringar i framtiden för det är jättekul!
Ledsen att Prytte o Gunilla inte vill fortsätta, ni har gjort det jättekul för oss andra

MW
 
lurifax2007-07-29 17:12
Antal inlägg: 1781

"Får jag inte göra som jag vill så får det vara".

Tack Candee att du ger oss hoppet om att det även i fortsättningen ska
finnas turneringar att spela.
 
ordsvall - Ej medlem längre2007-07-29 17:16
Antal inlägg: 425

jag drar mig till minnes att jag har deltagit i turnering en gång och på basen av den erfarenheten har jag verkligen inget ont att säga om den verksamhetsformen här på betapet.

när jag skummat igenom inläggen här ovan är det en tanke som slår mig och det är att det ligger ett stort ansvar hos spelarna själva att se till att turneringarna blir roliga, givande och välgenomförda, alltifrån att möta upp inom den av spelledaren utlysta tiden till att förbinda sig att genomföra turneringen enligt upplägget som ledaren presenterar.

jag kan inte säga att jag direkt förstår det där händelseförloppet som refereras till här ovan men jag har synnerligen stor förståelse för att nonchalans och annat trist och gnälligt beteende från deltagarna sida kan skapa frustration och irritation hos den som gör det där säkerligen inte alldeles lilla jobbet att dra och en turnering.

det stod ett initiativ här om att skapa en skild, låst infotråd om turneringar. innehållet i den kunde utformas i samråd med dem som hållit i turneringarna och som vet kriterierna för att det skall funka. det skulle väl ge ännu tydligare vägledning för dem som har lust att ta del i kommande turneringar; hoppas verkligen det finns folk som vill och kan dra (jag är inte en av dem som kan och vill - nja...) dem även framöver!

prytte och gunilla n må ha fejdat ut sig men är det för evigt?? en massa mänskor upplever väl iaf trots trasslet häromsistens att ni gjort en fin insats!? säg aldrig aldrig... =)
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?