Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Linders - Ej medlem längre | 2015-11-15 17:37 | |
![]() | Hälsa att lchf är väldigt 2012 och att han borde byta! ;) Jaja, men när jag var liten så var det inte många äldre som bantade... På den gamla goda tiden! | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-11-16 01:55 | |
![]() | Bantningshetsen är numera mer eller mindre undantryckt av mängder av matlagnings och bakprogram. Det ena vidrigare än det andra. | |
susila | 2015-11-16 08:28 | |
![]() | Om lchf funkar för en så är det väl bra? Jag har flera arbetskamrater som ägnat sig åt 5:2-dieten i ett par år nu. Inte supertrendigt, det är ju inte nytt och fräscht, men de tycker att det funkar. Otroligt många människor har ett "stört" förhållande till mat och ätande, för dem kan en diet de kan hålla sig till vara väldigt välgörande. Det är inte det samma som inducerad svält med konstiga pulverbantningskurer. | |
kiwiskal | 2015-11-16 14:58 | |
![]() | Bantningshets av typen självsvält syns inte särskilt ofta i tv nej, men jag lever inte i en tv-apparat. Att man inte själv kan se att det är sjukt att äta ett äpple till lunch tolkar jag som en ätstörning. Eller för den delen att man går hem för att man är trött och yr till följd av för lite energiintag ställt mot hur mycket man rör sig. Det är som om vissa tror att hjärtat kommer slå och att hjärnan orkar fungera i oändlighet trots att kaloriintaget ligger på 500 om dan. Jag har själv, som mollee, hypothyreos. Är även en av dom som har svårt att gå ner i vikt pga detta. Kanske även för att jag tidigare sabbat min kropp på samma sätt som de som kör svältmetoden. Jag gör allt jag kan för att äta regelbundet och så lite "skit" som möjligt. Men jag vill inte ha ett liv där jag inte får käka choklad eller pizza om jag är jävligt sugen. Sen är jag som tur är inte sugen på sånt särskilt ofta. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-16 15:37 | |
![]() | Menar du att din diet har resulterat i din hypotyreos, eller behöver jag mina läsglasögon? :-p Äh, jag tycker att vuxna människor får stoppa i sig vad de vill. Låt dom äta sina äpplen, det är inte ditt bekymmer :) | |
susila | 2015-11-16 15:53 | |
![]() | Det är inte särskilt bra att äta ett äpple till lunch. Men man får ju göra det om man vill. Och visst förekommer det viktminskningsprogram på tv, där tjockisar ska hårdbanta + hårdträna för att bli smala och lyckliga. Det är en metod som fungerar utomordentligt uselt, de allra flesta som bantar så har gått upp alltihop + lite till 6 månader senare. Försök att inte ta illa vid dig Kiwi. Det är dem det handlar om, inte dig. Om dina arbetskompisar har outhärdlig andedräkt och det plågar dig, försök säga det till dem, de vet det troligen inte själva. Du vet att det de håller på med är tokigt, att informera dem om det är sannolikt helt verkningslöst. | |
kiwiskal | 2015-11-16 16:41 | |
![]() | mollee, menar att mina tidigare ätstörningar bidragit till att kroppen blivit uppfuckad på många plan. Hypo'n är nog en sjukdom för sig men det går lite hand i hand för min del har jag märkt. Jag påverkas psykiskt när andra uttalar sina svältdieter. Eller när jag faktiskt började lägga märke till att vissa aldrig åt något ordentligt. Och då ska det sägas att jag inte tittar så särskilt på vad folk äter, men när någon äter enbart en frukt dag efter dag vaknar även jag till :P Sen börjas det ju också med "ååh, jag är så tjock" och dylikt i hela gruppen när någon börjar prata om sin "kost". Jag är långt ifrån en teflonpanna tyvärr. Alternativet blir väl att äta lunch ensam :P vilket jag gjort flera gånger för att jag ej pallar. Jag är dålig på att säga till folk om sånt, så pinsamt ju. Brukar försöka bjuda alla närvarande på tuggummi eftersom jag själv "måste" ha ett :| | |
kiwiskal | 2015-11-16 16:44 | |
![]() | Blir lite svårt att äta ute hela tiden (dyrt) eftersom det bara finns ett lunchrum. För kallt att sitta utomhus nu. Aja jag får väl ta med öronproppar | |
kiwiskal | 2015-11-16 16:49 | |
![]() | Ska väl säga att jag absolut tycker att det är såklart alla äter vad de vill. Men man behöver faktiskt inte prata om det för jämnan. Särskilt inte vid lunchbordet. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-11-16 17:22 | |
![]() | Håller med dig kiwi. Det är som att börja prata om "nyttig" resp. "onyttig" mat vid lunchbordet. Man borde verkligen låta "maten tysta mun" som det sas förr. Prata gärna om annat, men dieter och allt sånt tjafs förstör bara den lilla glädjen som finns kvar när det gäller att få njuta av att äta sin mat. | |
kiwiskal | 2015-11-16 17:27 | |
![]() | Håller med. Har ätit en muffins EN gång i lunchrummet. Alltså blickarna från äppelkvinnan var inte nådiga. Fast det tyckte jag var ganska kul iofs, talade om hur god den var och att andra borde köpa den haha. Kanske ska provocera mer för sakens skull. Ta med en sån där pizza med kebabtallrik på. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-11-16 17:33 | |
![]() | Ja, vissa skulle nog behöva få se något liknande. ;) | |
kiwiskal | 2015-11-16 17:42 | |
![]() | Eller hur! ;) Läste nyss på Blondinbellas blogg: "En rolig sak är att jag har testat att beställa en energi-kasse samtidigt som den veckovisa kassen kommer, den bestod denna gång av några baars, lite frukt och nötter. Mina dagar tenderar att bli väldigt intensiva (nu när jag bara jobbar halvtid, trycker ihop allt) och kräver konstant hög prestation och jag har insett att jag behöver fylla på mitt energiintag för att orka vara koncentrerad. Det är verkligen superviktigt att inte glömma bort att äta mellanmål, vilket tyvärr många gör. Jag tror att en nyckel till att jag har kommit dit jag är idag är att jag har fattat att jag måste äta ordentligt för att kunna hålla många bollar i luften. Det är svårt att bli framgångsrik på tom mage. Man orkar helt enkelt inte på lång sikt." | |
vigren | 2015-11-16 21:52 | |
![]() | Mkt tröttsamt att höra om allas program och dieter... När jag själv var inne i den trallen så pratade jag ALDRIG om att jag försökte hålla igen för jag vet hur tråkigt jag själv tycker att det är att höra detta tjat. En annan orsak till att inte prata om det var ju att ingen skulle få vatten på sin kvarn när jag misslyckats ännu en gång. Hatar verkligen när det bjuds på kaffebröd ngn gång eller godis till jul och påsk när folk fnittrande går som katten runt het gröt och säger att "det är ju livsfarligt" att ha sådant ståendes framme eller ännu värre "ja jag får väl synda lite idag"... Vadå SYNDA? Jag har börjat säga att har du så dålig karaktär och inte kan låta bli så låt åtminstone bli att tjata om det...! Eller ät och håll truten, det är ingen som dömer dig mer än du själv... Och- det mest tragiska av allt, det är ju inte de överviktiga som håller på mest utan de normala som antagligen bara vill ha bekräftelse eller nå't, vad vet jag. | |
Catta66 | 2015-11-16 23:06 | |
![]() | Kvinnor ska vara mulliga och ha kurvor och stora bröst. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-11-16 23:08 | |
![]() | Ska och ska... Alla är stöpta i olika form och precis lika fina som de är. | |
temperance | 2015-11-18 20:11 | |
![]() | Alla är inte normfina men måste inte vara det heller, man har ingen plikt som kvinna att vara snygg, vältränad, fyllig, kurvig, smal eller whatever. Det går alldeles utmärkt att vara fluffig och flötig också. Eller tandstickesmal. Nu enas vi om det och skiter i trökiga ideal, okej? | |
kryddeluntan | 2015-11-18 21:07 | |
![]() | Bra skrivet temperance och jag håller med dig. När man själv upplever att man vill göra en förändring är det en sak, helt annat om man ska leva upp till " ideal". När jag för en massa år sen såg ut som en liten rysk torggumma, bestämde jag mig för att skippa alla " onödor", utan att tala om det för någon och utan att avstå från allt. Resultat 20 kg efter 1,5 år ca. | |
throwback - Ej medlem längre | 2015-11-19 21:12 | |
![]() | Man får väl se ut som man vill, och trivs man inte så är det upp till en själv att göra något åt det. Jag kan bli så otroligt ledsen över att människor gör allt för att anpassa sig till andras ideal, alla duger precis som dom är. Där jag äter lunch pratar vi inte om dieter, däremot gärna om hur god mat andra verkar ha på tallriken, man får mycket inspiration =) | |
Adaptiv - Ej medlem längre | 2015-11-19 21:57 | |
![]() | Haha, flötig! Det är så man känner sig efter en fet pizza. | |