Spelrum
Giraffen44
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 496

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Forky - Ej medlem längre2007-07-15 23:12
Antal inlägg: 1536

Oh great! Den där "Spola kröken"-dekalen har jag letat efter. Thanks!

Gunilla N - Ej medlem längre2007-07-15 23:13
Antal inlägg: 9562

Hjälpte det bror Mu?

skogstorparn2007-07-15 23:16
Antal inlägg: 2287

fast alla krökade,och knappt nån jävel varit i Hjo..

Sylva2007-07-15 23:20
Antal inlägg: 154

Jag minns "kastisar" som vi kallade dem, har hört att de hette "krumelurer" och andra saker på andra ställen. Det var små plastfigurer, ofta såg de ut som ett S men fanns i massa andra former också. Tror att vi lekte med dem genom att kasta dem mot en vägg inomhus, och den som kom närmast väggen fick alla som hade kastats. Lekte ni med dem på samma sätt?

Kommer främst ihåg när jag och syrran vidareutvecklade leken genom att spotta dem mot väggen i stället, men jag råkade andas in för häftigt och satte en i halsen...

maska2007-07-15 23:20
Antal inlägg: 194

Jag minns när man köpte halsband på höstmarknaden och fick namnet ingraverat, och sen när man blev ihop med nån bytte man och fick killens namn runt halsen. Slut var det när ens kompis gick och lämnade tillbaka berlocken...

Lillråttan2007-07-15 23:21
Antal inlägg: 4623

hem.bredband.net/b13.../i ndex.htm

Jag och min kompis var uppe på natten, satt ute vid E4 för att se på miraklet. Inte ett fordon i sikte.

HumbleBug2007-07-15 23:36
Antal inlägg: 1836

Jag minns en tid då man såg fram emot det som skulle komma, en tid då man hade hopp och framtidstro . . .

skogstorparn2007-07-15 23:36

högertrafikomläggningen minns jag inte,men jag har(liksom många andra) den att tacka för att man sitter här i dag...en tredjedel i min gamla klass var födda i maj/juni året efter..

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-07-16 00:39
Antal inlägg: 4814

Szechuana: Jag minns både flaskor med kapsyler som hade ring och såna som hade en metallflik. Man kunde skära sig om man inte var tekniskt begåvad. Lossnade ringen blev det läsk men det krävdes något verktyg. :)

IMO: Draperier som gjorts av ölringar minns jag. Men korkar i kapsylerna? Nä det har jag aldrig sett.

Vigdir2007-07-16 01:09
Antal inlägg: 3722

Ujje! Vilka nostalgitrippar folk bjuder på!!! Riff-tuggummin (mest saknade godiset!) Pellepennan och Suddagumman (älskade det programmet!), Palinspel, "S" (det var vad vi kallade det Sylva benämner kastisar, vi hade dem när vi hoppade hage), Pogo Pedagog, John Blund, de noggrannt delade läskedryckerna. Fast på julafton fick vi en hel var, brorsan och jag! En 33:a alltså. Det ni! Med dessa vedervärdiga kapsyler som regelbundet orsakade blodbad...

Ack ja... Jag minns när vi äntligen skaffade färg-TV, så sent som -76. Hmmm, vad minns jag mer. Puckstång jordgubb. När man kunde köpa ettöres godis i affären. När det faktiskt fanns ett- och tvåöringar. När man köpte det mesta över disk i lanthandeln, och hur stort det var när de gjorde om så man fick plocka vissa varor (observera bara vissa) själv. Wahlströms Ponnyklubb, med det lilla märket man satte i ridhjälmen. Suck, nostalgin flödar.

sarlina2007-07-16 01:56
Antal inlägg: 1035

Jag minns med avsmak realskolans gymnastiklektioner för Kapten Mellblom -
en man för vilken all fysisk aktivitet bestod av marschanträden - i nivå med jordytan vid längdhopp, vertikala vid höjdhopp men alltid marschanträden. Han hade uppfunnit en egen pedagogisk finess, "taktmarkering på tre och fem" vilket innebar att vi missmodiga pubertetsbarn marcherade runt, runt i gymnastiksalen och dunkade i foten extra vid vart tredje resp vart femte steg. Måtte detta as och hans ärthjärna brinna i helvetet!
Ronny Olofsson fick en örfil för att han hoppade dykstil i höjdhopp och Kaj Henriksson en annan örfil för att han var för lång.
Allt var inte bättre förr!

Lillråttan2007-07-16 15:55
Antal inlägg: 4623

Sarlinas inlägg påminner mej om vår gymnastiklärare på högstadiet. Han hävdade bestämt att ALLA kunde dyka och simma under vatten till andra sidan bassängkanten. Simkunnighet hade ingenting med det att göra. Så den som vägrade fick anmärkning.

Kirkelina2007-07-16 16:23
Antal inlägg: 972

Jag minns min första bil. En Renault 4L med växelspak som såg ut som en paraplykrycka och startvev att ta till om inte startmotorn ville. Betalade 1000 kr för den och den höll i 3 månader sedan skar motorn. Det var 1977, tror jag.

SheDeVille2007-07-16 16:52
Antal inlägg: 2243

Jag minns Per Myrberg, han med 34::an och också denna låt:

Jag minns den ljuva tiden.
Jag minns den som igår.
Då pitten min var liten
och hade inget hår.
Nu har den blivit större
och skaffat sig peruk
och lyfter uppå hatten
och kallar sig Herr K*k.

betaguld2007-07-16 17:16
Antal inlägg: 268

Minns Amiga 500:an, allt med den och de fantastiska upplevelserna man hade. Önskar det vore för evigt. :P

brakis - Ej medlem längre2007-07-16 17:23
Antal inlägg: 56

Minns som sagt när alla såg samma TV-program och dan efter Flexnes hojtade alla i matsalen "däo". Vilken känsla av gemenskap.

skogstorparn2007-07-16 22:57

nu skall jag vältra mig i nostalgi,för "road house" börja just på tv..

TomasLeonard2007-07-16 23:52
Antal inlägg: 1563

Jag minns... min första "riktiga" flickvän, it will never be the same again.

Okej - Ej medlem längre2007-07-17 10:41
Antal inlägg: 4394

Jag minns när vår mormor tyckte synd om oss som satt och tittade på Adventskalendern, den om stjärnbilderna. De pekade ut gula stjärnor som blinkade på himlen och vi med vår svartvita teve hade lite svårt att hänga med.

Jag minns också hur mycket roligare det plötsligt blev att kolla på Hulken, när mormor gett oss en färgteve. Visst hade man hört förut att han blev grön - men nu såg man det också!

ajson - Ej medlem längre2007-07-17 16:18
Antal inlägg: 5150

jag minns att det fanns OBOY.. med jordgubbssmak
Vi kallade de små plasbitarna för "pysslingar". Fanns ialla former och färger..kommer ihåg att jag bytte till mej en som såg ut som en cykel

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?