Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade55
Mobilspel
Pågående21 467

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gnillot2019-10-09 18:24
Antal inlägg: 291

HeavyLight - Det där är ju inte ens sant, det finns en ganska solid kritikerkår bland omskurna män. Att försöka hävda att det är ett motstånd mot religionen är oärligt. Jag har inget emot religionen, men motsätter mig praktiken. Bestämt.
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-10-10 09:20
Antal inlägg: 37631

Vi kommer vara ett land i framtiden som var det landet som tillät misshandel .
Skadestånd kommer krävas
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-10-10 14:58
Antal inlägg: 321

Västerbotten skriver "Har du bevis på att Gud inte finns?"

Det går inte att bevisa att gud "inte finns". Men det innebär inte att "Gud existerar för att inte motsatsen är bevisad" Om någon kan bevisa att "Gud finns" så faller ju det tvisteämnet men i nuläget är "Gud" inte mer existerande än Det flygande spagettimonstret eller Russells tekanna.
 
Brynhild2019-10-10 20:06
Antal inlägg: 36

Lika lite som jag tycker man ska få tatuera eller pierca bebisar tycker jag att man ska få stympa deras kön.
Vi får för guds skull inte utföra onödiga operationer på djur, men ungar är okej?
 
Västerpotten - Ej medlem längre2019-10-11 00:03
Antal inlägg: 79

Det flygande spagettimonstret är det kanske det som satte igång big bang?

Om du inte kan bevisa att Gud inte finns, då vet du väl inte om ifall han finns eller inte? För mig så är universum och jorden ett bevis på att Gud finns. Motbevisa mig

Vad har du för bevis på att det finns ett spaghettimonster? Vem skapade spaghettimonstret? Är det gott eller ont?
 
Baast - Ej medlem längre2019-10-11 00:44
Antal inlägg: 9

Västerpotten: Bevisbördan ligger på er troende. Ni påstår att något finns. Så länge inga belägg framkommer har jag ingen anledning att vara troende. Människan är hårdkodad att förvärva mening ur omgivningen - även ur abstrakta koncept. Gud är smidig som antropocentrisk förklaringsmodell.
 
Baast - Ej medlem längre2019-10-11 00:46
Antal inlägg: 9

Med det sagt är det fortfarande väldigt dumt att propsa för kirurgiska övergrepp på barn.
 
finamissfia2019-10-11 03:54
Antal inlägg: 234

Okunskap bland utövarna hävdar jag starkt. Det finns en anledning till varför vi föds som vi gör. Däremot om pojken inte kan dra tillbaka sin förhud när han växer så kanske omskärelse bör utföras. Men då finns det en medicinsk anledning.
 
talfia2019-10-11 10:46
Antal inlägg: 6

Kan bara konstatera att det finns en massa människor i vårt land som vill sanktionera barnmisshandel i form av omskärelse bl annat.
VEDERVÄRDIGT
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-10-13 13:58
Antal inlägg: 321

"Det flygande spagettimonstret är det kanske det som satte igång big bang?"

Jag tror varken på big bang eller det flygande spagettimonstret. Kan en fantasi vara orsak till en annan fantasi? Ja det tror jag.
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-10-13 14:02
Antal inlägg: 321

"Om du inte kan bevisa att Gud inte finns, då vet du väl inte om ifall han finns eller inte? För mig så är universum och jorden ett bevis på att Gud finns."

Nej jag vet inte om gud finns eller inte. Vet du? Det är i princip ingen skillnad på gudstroende och spagettimonstertroende. Det går inte att bevisa att spagettimonstret INTE existerar. Betyder det att spagettimonstret existerar? Det tycker inte jag.
 
Lill-IT2019-10-13 14:11
Antal inlägg: 31409

Tycker det är fullständigt vansinne.
Och jag kan inte se att omskärelse av barn, pojkar eller flickor, kan rättfärdigas med att vi har religionsfrihet.
Friheten omfattar bara en själv, och får inte pådyvlas eller påtvingas någon. Inte ens sina barn. Och att i religionens namn göra ett ingrepp som påverkareller förstör deras förmåga till sexuell njutning resten av livet: STORT övergrepp, misshandel.
Barnen kan själva välja att omskära sig när de blir myndiga. Om de då vill.
 
Västerpotten - Ej medlem längre2019-10-13 19:55
Antal inlägg: 79

Det är ingen skillnad på ateister och grisar. Båda tror att livet bara går ut på att äta och föröka sig och att det inte finns nån annan mening med livet.

Om du inte tror att big bang var universums början. Vad tror du då? Har du en annan tro? En egenpåhittad tro? Tror du inte helt på vetenskapen då är du väl nån som fantiserar?
 
Gnillot2019-10-14 15:11
Antal inlägg: 291

Västerpotten - Är du seriös? Tror du på allvar att religion är en förutsättning för tankedjup och mening? Synnerligen låg nivå på det argumentet. Och vad har det med omskärelse att göra? I USA är omskärelse vanligt även bland sekulära, men globalt är religiös tillhörighet ett argument som används. Jag tycker inte det är ett argument som står över barns rätt till kroppslig integritet. När barnen är för små för att tillvarata detta intresse och föräldrarna inte gör det, då behöver samhället kliva in.
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-10-15 19:39
Antal inlägg: 321

Om du inte tror att big bang var universums början. Vad tror du då? Har du en annan tro? En egenpåhittad tro? Tror du inte helt på vetenskapen då är du väl nån som fantiserar?

Här är mina svar:
1. Jag tror inte alls, så länge jag inte vet så forskar jag.
2. Nej, jag har ingen "annan" tro.
3. Nej, jag har ingen "egenpåhittad" tro.
4. Jag "tror" fullständigt på vetenskapen, även om jag inte tycker om att använda ordet "tro". Men det viktigaste som finns för att nå så nära den absoluta sanningen som möjligt är att vara skeptisk. En "sanning" som inte håller för fakta är helt enkelt inte sanning. Om någon kan presentera bevis för guds existens i någon form så är jag den förste att acceptera det som en sanning. Till dess är jag skeptiker.
 
lovesun2019-10-15 21:15
Antal inlägg: 1285

Det kvittar ju vem som tror vad och vem som tror sig ha rätt....småpojkar blir ju tyvärr omskurna ändå .
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-10-16 11:48
Antal inlägg: 37631

Att ha en kristen tro handlar inte om jordens uppkomst.
Det handlar om Jesus.
Han gjorde ett konsept som håller.
Följer man Jesus så kommer vi att skapa ett paradis på jorden.
JESUS var helt unik och hans löften håller.

Judar och muslimer har någon tro på Jesus.
Barn är unika och någon omskärelse behövs inte.
Muslimer tror Jesus var en profet.
Och Judar tror Att Jesus är på väg.

Kristna tror att Jesus lever i dag iaf efterdyningarna av honom.

Om alla skulle bli kristna NU...
Så skulle vi få en perfekt värd.

Någon säger snabbt
då religion skapar krig...
Sant.
Men följer man Jesus är krig omöjligt fattigdom kommer utplånas.
Allt skulle bli perfekt.
 
lovesun2019-10-16 12:11
Antal inlägg: 1285

Det lär vara vanligt att kristna i USA låter omskära sina gossar.
(Gossar låter för mig som små pojkar)
 
Västerpotten - Ej medlem längre2019-10-17 20:53
Antal inlägg: 79

Det lär vara lika vanligt att okristna, typ ateister i USA låter omskära sina barn. Ca 80 % av alla män i USA är omskurna.
 
Västerpotten - Ej medlem längre2019-10-17 20:59
Antal inlägg: 79

Betakollaren

Vad säger vetenskapen om Big bang? Det lärs väl ut i alla skolor och är väl det bästa vetenskapen har att komma med, om universums uppkomst. Du tror alltså inte på det vetenskapen säger. Om du inte gör det då har du alltså en egen tro. Tror du alltså på spaghettimonstret ( Spaghettiguden) ?
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?