Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade14
Mobilspel
Pågående22 332

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-27 09:48
Antal inlägg: 139

Öööh, att jämföra en oväsentlig betapet match med VM 82 är väl ändå att ta i? I VM vinner man en buckla, om man vinner en betapet-match vinner man ingenting. Så istället för bucklan så kanske man kan vinna lite "kul speltid" för de får man f-n inte under en feglirarmatch.
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 10:30
Antal inlägg: 2025

Kan inte hålla mig känner jag...

definitionen på kul speltid är högst personlig. Jag tycker de flesta matcher som jag vinner är kul, tror det gäller för alla hehe..
I schack spelar jag ofta väldigt offensivt tex, men inte hackar jag på den som fegar istället där. Varför ska jag bestämma enväldigt hur andra ska spela ett spel, enbart för att jag just väljer att spela det så? Det är det jag tycker är så märkligt i såna här diskussioner. . . . viljan att bara för att JAG gör så, så ska andra följa. För att jag gillar gult så ska andra gilla gult....har man inte lite stort ego då?

Klart du ville ha en öppning Marcus, men förklara för mig bara i en enda mening, varför jag ska spela till DIN fördel? Visste inte att scrabble går ut på att gynna sin motståndare, inte heller att se till att jag spelar som du vill..diskussionen handlar ju inte om att i första hand få en kul speltid, utan helt enkelt för att du vill vinna, som vi alla vill.
Och att klaga på att det ges färre chanser till en vinst, är lika poänglöst som att klaga på att det springer spelare framför mig och blockerar målet jag vill skjuta på fotbollsplanen. "Fasen , ni är fega...står ju framför målet damnit. Fegisar."
Öh.

I alla spel handlar det om att vinna, det är väl själva kärnan i ett spel, om man inte vill vinna utan enbart ha lite kul speltid som du säger, varför inte spela orankat i så fall?
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-27 10:46
Antal inlägg: 2392

Ja den där Vulcan gör verkligen allt för att låta anmärkningsvärd. För övrigt tycker jag som Marcus, att högljudda gester inom tennis bör förbjudas.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-27 10:47
Antal inlägg: 139

Om jag nu vill spela mot "lirare" som inte fegar så gör jag väl de. Vid detta laget har jag ganska stor koll på vilka spelare som är roliga och vilka som inte är de. Och varför jag spelar med ranking är för att jag lättare ska kunna hitta spelare i min egen nivå, de blir roligare om man är lika bra. Själva kärnan i ett spel är ju att ha kul! Inte att vinna, om du anser att kärnan i ett spel, idrott m.m. är att vinna...så är du helt fel ute. Om jag vinner en tennismatch genom uselt spel, tråkigt spel och feglir så är den vinsten inte särskilt rolig, man är mer nöjd med en match där man gett allt vad man har och spelat på toppen av sin förmåga (även om man förlorat) än att vinna en plattmatch där man fegat och spelat dåligt. Kärnan i en idrott är att ha kul, ett mål inom idrott kan vara att vinna, men meningen med idrott och lek är att ha kul!!!!!!!!
 
Trampe2005-10-27 11:58
Antal inlägg: 19

Givetvis är det upp till dig att välja vilka spelare du vill spela mot. Men om du däremot börjar gnälla på motståndaren under pågående match för att du inte uppskattar dennes spelstil då är en varning till dig klart befogad för du har ingen rätt att kriticera hur en annan spelare väljer att sköta sina brickor.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-27 12:02
Antal inlägg: 139

Jag kritiserar hur mycket jag vill oavsett om du tycker de eller ej. Lägg ner, Jag utrycker mina åsikter och tar själv ansvar för vad de för med sig, mina åsikter berörde lelou, och vi har diskuterat detta så jag förstår inte vad du har med saken att göra? Gå och spela med dig istället!
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-27 12:06
Antal inlägg: 2392

Så du får uttrycka dina åsikter men stackars Trampe får inte uttrycka sina? Vad orättvist...
 
Blue Ztar2005-10-27 12:36
Antal inlägg: 1065

Varför kan inte alla acceptera att:
*vi gillar olika bräden
*vi gillar olika tider
*vi har olika definitioner på vad kul spel är
*en god spelare gnäller inte på medspelarens spelsätt
 
Nemi2005-10-27 12:50
Antal inlägg: 5952

Hear hear blueztar.
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 14:40
Antal inlägg: 2025

Hail to the king : Blueztar! ....välkommen i gänget btw :)
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 14:42
Antal inlägg: 2025

jo och Marcus
När jag pratade om kärnan i ett spel så menar jag såklart inte att det ska vara roligt.
Men...när är ett spel slut ? Oavsett typ av spel? Jo när en person vinner. Därför är det själva grundfundamentet i ett spel, man spelar mot varandra, en vinner. en förlorar. Att ha kul är väl en självklarhet under, annars skulle man inte spela :).

Adios Amigoz.
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 14:45
Antal inlägg: 2025

tillägg i första meningen : Att det INTE ska vara kul .Såklart det ska vara o är..annars skulle vi inte spela !
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-27 15:14
Antal inlägg: 139

Birgerkung, sluta spela dum, så klart han får ha sina åsikter, men när det gäller en sak mellan mig och lelou ska kan han hålla käft.
Lelou...anledning till att lek, spel och idrott uppkom beror väl på intresse och tidsfördriv... när man ska utföra någon idrott är väl inte de första man tänker på... -ååh, nä nu ska jag åka iväg och vinna en tennismatch! No no no, har man en sådan inställning innan matchen förlorar man med 0-6 0-6 0-6. Däremot, har man inställningen... -ååh, va kul de ska bli att åka iväg och spela tennis, då kan man däremot mycket väl vinna... för de är ju nöjet som driver en i spel och idrott inte vinnarskallen...har man inget nöje men ändå en vinnarskalle så kommer de kanske fungera psykiskt i max tre tävlingar... sen blir man sämre o sämre... du har något fel inställning till idrott lelou om du anser att de är vinsten som driver dig.
 
Måns_E2005-10-27 15:20
Antal inlägg: 11969

"Om du inte kan tåla att andra har annorlunda åsikter än dig borde du skapa ett eget forum där enbart du kan skriva."

"så klart han får ha sina åsikter, men när det gäller en sak mellan mig och lelou ska kan han hålla käft."

Två citat från ovanstående debattör, tycker fler än jag att det är lite lustigt att sätta upp vissa regler för sig själv och andra regler för andra?

Mitt förslag är att du taggar ner lite Marcus, och inser att många här inte håller med dig. Om du inte kan ta det så föreslår jag att du, som du själv tycker, bör skapa ett eget forum och skriva där.
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 15:28
Antal inlägg: 2025

Nej marcus, håller icke med dig.
De stora idrottsmännen har åkt iväg på matcher och dylikt med en otrolig inställning, en vinnarinstinkt och inte tagit det på lek & skoj. det är den typen av inställningen som ger oss stora idrottsmän att vara stolta över.
Viljan. Inställningen. Och vinnarinstinkten.
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 15:31
Antal inlägg: 2025

tillägg igen :)

Vinsten är ju det som driver en..jag skulle ALDRIG fortsätta spela tex betapet om jag konstant förlorade..skulle du Marcus?
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-27 15:39
Antal inlägg: 139

Ok, visst när de är match och avgörande lägen så är de vinnarskallen som sätts på prov, men för att nå de avgörande tillfällena bl.a. final eller medalj krävs j----vligt mycket träning, och då måste man f-n tycka att de man gör är j-vligt roligt. Bah!
 
lelou - Ej medlem längre2005-10-27 15:52
Antal inlägg: 2025

ja visst. som att säga att havet är blått (för det mesta). En absolut självklarhet. Tror inte någon stor stjärna svarar nej på frågan om det är astråkigt det hon/han utövar.
Finns fler lägen. Motivation. Talang. Vilja. Vinnarskalle som du säger, en absolut nödvändighet för att komma nån vart. Och det gäller ju inte bara idrott.
Så jag avslutar med att säga att nej, jag ger inte bort en vinst till någon och ja jag försöker spela taktiskt enbart för att jag i första hand vill vinna detta urroliga spel, och INTE prioriterar att spela som min motspelare vill att jag ska göra..då skulle jag ju kunna passa eller varför inte ge upp med en gång :) . Eller åtminstone ge honom/henne alla röda brickor..nah. Här är det tand för tand som gäller, sån är jag & min lilla vinnarskalle och det skäms jag inte för. Jag tror faktiskt inte att nån som spelar mkt här ute, och har en hyfsad rating INTE har vinnarinstinkt. Alla här är mer eller mindre tävlingsmänniskor och ju högre rating man har, desto mer.

Alla spelar vi på samma villkor, so whats the fuss liksom.....JAG tycker att det är väldigt osportsligt om något, att anklaga sin motspelare för feghet när man förlorar. DET däremot gör det jäkligt trist.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-27 16:20
Antal inlägg: 139

Hade jag fegspelat när jag ledde över dig med 80 poäng hade jag vunnit överlägset. Men jag spelade ut så båda fick bra lägen. Men du bjöd inte tillbaka... jaja whatever.
 
vulcan2005-10-27 18:14
Antal inlägg: 7666

Jaja. Du tycks åtminstone ha fattat att du bör behålla sura kommentarer om feglir för dig själv om du ev. spelar med Lelou fler gånger. Man kan bara hoppas att du förmår att generalisera den insikten till andra spelare. Ditt sätt att uppträda här inger kanske inget större hopp om saken, men ingen blir gladare än jag om jag har fel.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?