Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 919 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Blasse | 2025-11-11 18:29 | |
![]() | Jag har väl varit på tre st på 2000 talet | |
| Blasse | 2025-11-11 18:31 | |
![]() | Men 70 80 och 90 talet var vi ett gäng som gick på alla hemmamatcher | |
| Minibitt | 2025-11-12 07:08 | |
![]() | Jag ser aldrig på sport eftersom jag inte känner till personerna som utövar sporten. Var så roligt för längesedan när det kom en ny lärare till den skolan som jag jobbade på. Läraren var syster till Stefan Holm fick jag veta. Jag såg nog lite förvånad ut och den som presenterade sa” Det vet du väl vem det är? ”. Han var känd redan då men jag hade ingen aning. Sedan dess vet jag vem han är. De enda sporterna som roar mig är hästhoppning och konståkning. | |
| Blasse | 2025-11-12 07:56 | |
![]() | Ja men det är ju bra att man har olika intressen | |
| Minibitt | 2025-11-22 09:30 | |
![]() | Morgonpromenaden avklarad. Halt, regnigt och kallt. Känns så långt till våren. Hatar vintern med alla dess egenskaper. Kan inte finna någonting positivt med vinterhalvåret. | |
| Blasse | 2025-11-22 17:08 | |
![]() | Håller med dig Minibitt har varit ute med Ajax på tre promenader och i skogen är det något så när men ute på vägen är det is men det börjar töa har fått plus grader nu på kvällen! Som tur är kan den lille springa lös på tomten också | |
| Minibitt | 2025-11-23 00:02 | |
![]() | Det är ju en klar fördel med trädgård. Det har varit ca 40 kvadratmeter gräsmatta på baksidan av mitt radhus men där har de förra ägarna byggt en stor altan. Den kunde jag ha varit utan. Jag satt ute på altanen en gång under sommaren. Kunde ha varit skönt att släppa ut Tiffany där ibland. | |
| Blasse | 2025-11-25 13:51 | |
![]() | Oj då det var ju synd men Tiffany är väl ute på den ibland | |
| Minibitt | 2025-11-26 20:24 | |
![]() | Blasse : Det är hon men hon gillar bättre våra undrbara långpromenader varje dag. Idag gick vi längs strandpromenaden på förmiddagen. Lite kallt men underbart. | |
| Minibitt | 2025-11-26 20:37 | |
![]() | Idag skulle jag sy nya julgardiner. Är nog fem år sedan jag använde symaskinen..Idag ville den absolut inte användas. Stopp både här och var. Nålen mm behövdes bytas. Jag stack mig i tummen. Vet inte hur många ggr jag fick leta på nätet hur jag skulle göra. Efter fyra timmar hittade jag rätt. Lite öm i tummen, vilken skitsak! Nu hänger gardinerna uppe. I morgon storstäda, montera granen mm. Har jag tur kan alls fönstret användas. | |
| Blasse | 2025-11-26 22:02 | |
![]() | Har bestämt att det blir ingen gran i år | |
| Minibitt | 2025-11-27 10:40 | |
![]() | Blasse Det är inte nödvändigt att ha en gran. Jag har så mörkt i mitt vardagsrum. Dessutom har jag så många fina kulor till den. I år blir det, vitt, silver, rött och guld. Och glitter så klart. Jag brukar klä den till advent och ta borden i mars. Har så mycket glädje av den. Annat julpynt åker ut efter nyår. Sedan jag blev ensam pyntar jag mer än någonsin. Och lagar kanongod julmat. Sonen kommer på förmiddagen på julafton. Sedan är jag och vovven själva. Då är det mat, godis, TV och lite gott att dricka som gäller. Att sitta på nedervåningen, tända brasan och se på min 75 tums tv med soundbar är toppen. Resten av året ser jag på TV uppe. | |
| Blasse | 2025-11-27 14:15 | |
![]() | Låter trevligt Minibitt för oss blir det lite annorlunda vi firar med dotterns familj den 20e december och med sonens familj den 24 | |
| Minibitt | 2025-11-27 19:22 | |
![]() | Kul Blasse! | |
| Minibitt | 2025-11-27 19:34 | |
![]() | Jag var ute med hunden. Någon eldade med ved. Det stank i hela området, inklusive i mina kläder. Vad kan detta bero på? Sä även i det område jag tidigare bodde i i Karlstad. Min astma triggas igång direkt. Jag eldar ibland min braskamin och kan konstatera att ingen lukt finns överhuvudtaget. Jag använder björkved av god kvalitet. Den får ligga inne i mitt vardagsrum i flera månader inhan jag eldar. | |
| Blasse | 2025-11-27 21:30 | |
![]() | Det kan lukta illa om dom eldar med gammal och fuktig ved och ek luktar illa och eken avger något frätande rök | |
| Blasse | 2025-11-27 21:31 | |
![]() | Sedan finns det säkert ved som luktar illa trots att den är torr | |
| Blasse | 2025-11-27 23:02 | |
![]() | Har du tänkt på att det är bara du och jag som skriver på denna tråden | |
| Minibitt | 2025-11-28 02:08 | |
![]() | Det är sant Blasse. Vårt tidigare trevliga forum är nästan helt dött. Om man går tillbaka några år var det full fart och många intressanta diskussioner om det mesta. Undrar varför så många gett upp? | |
| en dum en | 2025-11-28 18:46 | |
![]() | Ha en trevlig och fin helg på er Blasse och Minibitt. Helt ensam är ni inte, jag brukar titta in ibland och kolla vad ni skriver, som i kväll:) Blir lite adventsstök i helgen för mig med men jag har satt upp gardinerna under veckan. Och gubben min ska lägga nytt golv i grovhallen i helgen så det ska bli kul, och fräscht till jul. | |