Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade67
Mobilspel
Pågående22 402

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-12 13:41
Antal inlägg: 323

Gapskratt! Jag älskar dig, janne121212! Så på kornet! Såg du förresten bilden på lilla Linn? Hon såg inte riktigt....vaken ut.
 
Mormodern492015-11-12 14:14
Antal inlägg: 8333

Det här med inte gränskontroller ger tyvärr nog ingen effekt , snarare tvärtom spås det . Att det antagligen leder till fler asylsökande i landet . Tänk att det tror jag också .
 
mollee - Ej medlem längre2015-11-12 14:17
Antal inlägg: 6087

SD vrider och vänder på saker och gör dessa till sin egen sanning. Att Sverige skulle ha näst mest våldtäkter i världen är helt absurt. Vi har ett helt annat rättssystem än andra, mindre utvecklade länder.

För det första så har vi ett bredare spektrum på vad som räknas som sexuellt ofredande. För det andra har vi en mer fungerande rättsapparat vilket gör att fler personer vågar anmäla sexualbrott. För det tredje så är våldtäkter inte lika mycket skambelagda i Sverige, om man jämför med andra länder i t ex Asien, där kvinnor riskerar att bli stenade eller utfrysta av ett helt samhälle om hon träder fram.
 
mollee - Ej medlem längre2015-11-12 14:19
Antal inlägg: 6087

SD är fruktansvärt onyanserade i sina påstående.

Och sen, snacka om hybris när de skriver att burka och niqab kommer att förbjudas. Ja, om SD får makten så kanske det blir så.
Den dagen tänker jag köpa hem en fin uppsättning burkor och bära dem i ren protest :-)
 
janne1212122015-11-12 14:21
Antal inlägg: 4722

11 miljarder i Anderssons ändringsbudget till kommuner, landsting och migrationsverk för att fixa flyktingfrågan
Där rök dom 1.1 miljarder vi gick i plus förra månaden, snabbt in snabbt ut.

Det värsta är ju att dessa kostnader kommer att skena i takt med att befolkningen ökar, samtidigt som dom nyanlända bara bidrar med konsumtion, i många fall resten av livet.

Man behöver inte vara nationalekonom för att se att det här inte håller.
 
janne1212122015-11-12 14:24
Antal inlägg: 4722

Det är nog ingen större risk mollee att dom kommer att förbjudas, då är nog risken större att du tvingas bära dom.
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-12 14:26
Antal inlägg: 323

Jag följer detta minut för minut just nu, på TV4. Man diskuterar då uttalandet från Migrationsverket, att det inte skulle vara de själva som begärt gränskontroller. Det visar sig att det hela är en definitionsfråga, verket har "förordat" gränskontroller. Journalisten har begärt ut det brev verket skrivit och det visar sig att det är mycket värre än någon kunnat tro. Verket skriver att man kommer att behöva 50.000 (!) tältplatser inom kort men att dessa samtidigt inte kommer att kunna uppbringas. Människor kommer att hänvisas till gatorna.

Trevligt för oss svenskar....
 
Lågintensiv2015-11-12 14:30
Antal inlägg: 3228

Molle, du glömmer att det finns en stor del av vår befolkning som omfattas av andra kulturers kvinnosyn. Det lär finnas ett stort mörkertal av våldtäkter också i vårt land. För övrigt förstår jag inte hur någon kan tycka att slöja är acceptabelt i en demokrati. Religionsfriheten skall underkasta sig principen om jämställdhet.
 
yora - Ej medlem längre2015-11-12 14:31
Antal inlägg: 251

förmodligen värre för de som tvingas sova på gatorna....
 
yora - Ej medlem längre2015-11-12 14:31
Antal inlägg: 251

jag svarade MickelRäv
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-12 14:33
Antal inlägg: 323

"förmodligen värre för de som tvingas sova på gatorna...."

Borde jag ens svara? Det är ju på en nivå så att man baxnar.

Förtydligande: det här är Sverige, det är vårt land som vi mödosamt byggt upp under många århundraden. Du tycker alltså att det är ok att vi kastar oss tillbaka till medeltiden?
 
Lågintensiv2015-11-12 14:37
Antal inlägg: 3228

Mickel räv, det känns surrealistiskt det som sker. En postapokalyptisk zombiefilm av något slag. Ett land som övergivits av de styrande och anarki råder.
 
mollee - Ej medlem längre2015-11-12 14:37
Antal inlägg: 6087

Lågintensiv.
Jag anser att om en kvinna själv väljer att bära slöja, så är det helt okej. Om hon blir tvingad till det blir det en helt annan femma såklart :-)
Jag vet att de flesta i västvärlden associerar slöja med förtryck och kvinnors underkastelse eftersom det inte passar in i vår världsbild. Men vi har inte tolkningsföreträde i den frågan; det har kvinnorna som bär slöjorna. Och jag anser att genom att helt sonika anta att alla kvinnor som bär slöja gör det av underkastelse, underminerar vi dessa kvinnors förmåga till att ta ansvar för sina egna liv.
 
mollee - Ej medlem längre2015-11-12 14:39
Antal inlägg: 6087

Men det är ju bara min personliga åsikt :-)
 
mollee - Ej medlem längre2015-11-12 14:42
Antal inlägg: 6087

Vad som menas med jämställdhet är också knivigt... Hur kommer det sig att män får bada barbröstade, men inte kvinnor? I ett helt och hållet jämställt samhälle borde väl kvinnor få bada utan bikini utan att bli sexualiserade?
 
mollee - Ej medlem längre2015-11-12 14:43
Antal inlägg: 6087

Allt handlar om den världsbild man har, och vad man har lärt sig är okej och inte okej under sin uppväxt. Personligen tror jag på att vara vidsynt och öppen för andras världsbilder och livssyn.
 
janne1212122015-11-12 14:46
Antal inlägg: 4722

Gott och väl så mollee, men om dom som kommer hit inte är vidsynta och öppna för din världsbild och livssyn.
 
TotteBakar2015-11-12 14:57
Antal inlägg: 373

mobil.dn.se/nyheter/...tr olleras/ DN når sin absoluta botten och varnar för att, i en flyktingkris (som uppenbart innehåller brunhyade människor från mellanöstern) kan MÄNNISKOR MED BRUNARE HUD komma att KONTROLLERAS OFTARE. Ser ni inte hånet mot er intelligens? DNs agenda är att spela på svenskens skuld "du får inte vara rasist" och prata om rasism och andra världskriget varje dag. De har minst ett barn per dag i fokus gällande en flyktingström som består av 80 män (män lämnar inte fru och barn under en flyktingkris). De drunknande över Medelhavet används som empativapen för att en invasion ska bli möjlig. George Soros ligger bakom en bok handbook for refugees som ges till flyktingar. De pushar folk att åka i dessa båtar över havet. Det här händer för att en grupp människor vill att det ska hända. Är ni så dumma i huvet att ni tror att en synkad flyktingvåg där människor från en mängd länder samtidigt reser sig upp och åker till Europa? Fattar ni vad de här terroristerna gör i Syrien? KDS FLYGBLAD hjälper inte och spelar ingen roll.
 
TotteBakar2015-11-12 14:58
Antal inlägg: 373

%
 
TotteBakar2015-11-12 15:04
Antal inlägg: 373

legalive.files.wordp...a4 ver3.jpg Det här är det de gör. Mot vilka??????? Vad har Europa för rötter??? Jävla idioter
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?