Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade82
Mobilspel
Pågående22 449

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2015-11-13 12:36
Antal inlägg: 4735

*-inlägg
 
totravel - Ej medlem längre2015-11-13 12:41
Antal inlägg: 4735

Rhotheta,

Jag trodde att du skulle förstå att det är meningslöst att skjuta budbäraren. Visst, det finns en viss personlig spinn på hans blogginlägg, men det beror på att det är han som har skrivit det. Avsikten med det står ändå klar. Det är inte att finna några svar. Det är att sammanfatta forskningsläget.

Joakim Ruist är invandrarvänlig och det är därför han sågas av gnällspikarna. Gud nåde den som försöker tänka positivt och lösningsorienterat vad gäller dagens situation.
 
ingson2015-11-13 12:53
Antal inlägg: 4285

Jag är en smula förvånad att det i dagens läge inte diskuteras vad som ger rätt till asyl och vad som är flyktingliknande skäl.

Är det t.ex så att varje individ som förmodas vara under 18 år och där man inte med säkerhet kan dels avgöra vem som är vårdnadshavare och att denne/dessa befinner sig i ett säkert land automatiskt får PUT?
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-13 13:01
Antal inlägg: 323

Kovikstippen:

Lösningen på att väldigt många människor kommit och kommer till vårt land ser helt annorlunda ut än vad du föreslår. Den stavas helt enkelt avhysning. Så kommer det också att bli.
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-13 13:04
Antal inlägg: 323

"MickelRav,

Man blir som man umgås! Det var nu nästan ett år sedan du försökte lära mig hur man inte debatterar i forum. Nu verkar det som om du har lärt av mig istället.

Citat från annan diskussion (24/11-2014)

"Till totravel:

Men jag uppskattar inte ditt sätt att debattera genom att använda uttryck som "det borde du förstå" och (till en annan debattör) "ovanligt korkat". Jag ser det ofta här i Betapets debatter och det tar bort så mycket bra. Att kunna framföra sin åsikt och bemöta andras utan att gå på person är svårt för en del men värt att träna på. Du får mycket större respekt för det du skriver om du lär dig det.""

Helt korrekt totravel - så brukar jag göra. Den här gången fanns det dock anledning att frångå den principen då det som skrev inte gick att bemöta av just den anledning jag påpekade.
 
totravel - Ej medlem längre2015-11-13 13:13
Antal inlägg: 4735

MickelRav,

En härligt krystad bortförklaring.
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-13 13:18
Antal inlägg: 323

Som du vet totravel diskuterar jag inte med dig. Anledningen är att du gör det du gör just nu - du naglar dig fast vid någon liten skitsak som är helt off topic därför att du verkar gilla tjafs och bråk. Det ställer jag inte upp på. Over and out från mig alltså - vad gäller dig.
 
Rhotheta2015-11-13 13:27
Antal inlägg: 4992

"Hur ser din lösning ut carlmartin?"

Stäng gränsen så slutar de att åka genom hela Europa och hit. Det är faktiskt mycket lätt för en slutdestination avgränsad med hav som vi faktiskt är. Mycket svårare för ett transitland som har en stark magnet nedströms.
Australien fick tvärslut på all drunkning så fort de täppte till.

totravel

Han har bara fel om historien. Håller du med honom är det inte så mycket att diskutera. Du får bara vänta och se.
 
totravel - Ej medlem längre2015-11-13 13:39
Antal inlägg: 4735

Mickelrav,

Jag skulle tippa på att Yora inte tyckte det var en skitsak när du kallade henne dum;

"Så, så - lugn och fin, inte få hjärtinfarkt för en skitsak. Man kan inte rå för att man är dum."

Ha det bra i Danmark!
 
kovikstippen2015-11-13 13:42
Antal inlägg: 979

Okey Rotheta.

Det är ju en lösning?

Hur konkret ska det gå till? Spränga Öresundsbron? Anställa 5000 nya tullare (invandringen är 10000 Pers/vecka)? Koppla in militären?

Jag förstår faktiskt inte hur det ska gå till att stoppa invandringen. Har du kollar in Sveriges omkrets?

Dina ord är hemska och skrämmande - men som tur är är det bara tomma tunnor som skramlar
 
kovikstippen2015-11-13 13:43
Antal inlägg: 979

Australien är omgivet av oceaner. Sverige av ett dike

 
carlmartin - Ej medlem längre2015-11-13 13:44
Antal inlägg: 4590

Fan va du är kreativ och spirituell carlmartin.

Vilket jävla gnäll. Hur orkar du?

Försäkringar vänt på tanken en stund.

1) världen är just nu väldigt orolig.
2) många vill fly
3) idag har nästan alla i världen tillgång till internet,
-------------
4) Nu kommer massor av människor till Sverige. Oavsett vad du och alla andra tycker så kommer dom i stora mängder.
5) ska vi lägga oss på marken och gråta? Eller ska vi anpassa oss?

Så sluta gnäll. Sluta dela negativa länkar. Det hjälper inte.

Det enda som kan rädda oss är att vi faktiskt löser det absoluta faktumet att väldigt många kommer till vårt fina land.

Mitt förslag är:
Statligt bostadsbyggande, statliga bolag och skärpta och glasklara krav på de som kommer.

Hur ser din lösning ut carlmartin?


1) - världen ser inte ut att lugna ner sig inom överskådlig framtid. Det kanske blir mycket värre. Vi har gjort mer än de flesta. Jag tycker att vi har gjort nog just nu, och behöver stanna upp och värdera vår egen situation.

2) Hur många vill fly på världsplan? även om vi tar två miljoner (för att ta en överdriven siffra) kvarstår många många människor som vill (och har behov för) att fly. Och igen - det kan bli mycket värre. Naturligtvis kan det bli bättre också - det skal sägas såklart, men om man vill ta ansvar är det nog bäst att inte utgå från att det blir bättre :)

4) Ja, det har du rätt i - vi har satt oss i en situation där vi har tagit oss vatten över huvudet, det är min åsikt. Jag tycker att vi borde börja kommunicera ut till världen att vi inte kan ta dessa mängder.

5) Nej, det hjälper nog inte :)

"Hur ser din lösning ut carlmartin?"

Satsa på att minska mottagandet av flyktingar så mycket som möjligt just nu. Huvudsaken är att vi minskar inflödet (kan andra länder borde även vi kunna göra det) - och koncentrerar oss på vad vi ska göra med situationen som den ser ut nu.

"Fan va du är kreativ och spirituell carlmartin.

Vilket jävla gnäll. Hur orkar du?"

Förlåt :) - jag är uppriktigt orolig - och vill gärna vara konstruktiv. Du får gärna hjälpa mig lite på vägen genom att komma med några uppmuntrande aspekter av nuvarande situation.


Sen har jag inte länkat så mycket själv - mest kommenterat på vad andra har länkat - man kan se lite olika på vad som skrivs :)

 
Rhotheta2015-11-13 13:47
Antal inlägg: 4992

Och med stäng gränsen menar jag visumtvång för selekterade länder där landet "papperslös" är utan jämförelse störst. Vi måste alltså inte ställa in Nobelfesten. Och det skall en normalbegåvad person klara av att räkna ut utan att jag skall behöva skriva det explicit. "Sätt på kaffebryggaren" betyder inte att man skall idka älskog med vitvaror, osv.
 
Nora1 - Ej medlem längre2015-11-13 14:02
Antal inlägg: 2885

Nu stannar många flyktingar kvar i Danmark pga gränskontrollen. Undrar hur det påverkar flykten av svenskar till Danmark?





 
Rhotheta2015-11-13 14:02
Antal inlägg: 4992

Kovikstippen.

"Anställa 5000 nya tullare (invandringen är 10000 Pers/vecka)? Koppla in militären?

Jag förstår faktiskt inte hur det ska gå till att stoppa invandringen. Har du kollar in Sveriges omkrets? "

Du kanske inte är så lösningsorienterad och kreativ som när allt kommer omkring. Läs igenom det du skrev på nytt.
 
Rhotheta2015-11-13 14:03
Antal inlägg: 4992

(Och jag hade inte läst dig när jag skrev mitt förra)
 
carlmartin - Ej medlem längre2015-11-13 14:03
Antal inlägg: 4590

"I stort sett den enda lösningen gnällspikarna har är att dra in asylrätten."

Räknar du mig till gnällspikarna?

Jag tycker att man kan ändra policy - och från regeringens sida säga att vi har nått vår gräns vad gäller mottagande. Jag tror inte att det stoppar människor från att komma hit med det samma - men det vore en bra start, tycker jag.
 
Rhotheta2015-11-13 14:22
Antal inlägg: 4992

Kovik

Jag vet inte om detta kan hjälpa dig att ta in situationen. Tänk:överallt.

mobil.corren.se/nyhe...36 018.aspx
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-13 14:49
Antal inlägg: 323

Intressant länk rhotheta. Självklart ska de som bråkade omedelbart utvisas. Som bekant är det ett brott att hota någon med kniv och är man inte nöjd med maten (det är otroligt) så föreslår jag att man tar och sticker dit där man trivs bättre. Svensk polis hjälper rimligen till med en fet spark i arslet på vederbörande.
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-13 14:52
Antal inlägg: 323

Här förresten en bra länk. Så gör ett land som begriper vad som behövs!

www.aftonbladet.se/n...17 56784.ab
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?