Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
43
Inloggade83
Mobilspel
Pågående22 423

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2018-06-01 12:24
Antal inlägg: 37631

Jag hämtar mat för 12000/ veckan gratis på en affär som skulle kastas om jag inte hämtade den välgörenhet är god även för miljön.
Räkning intresserar mig inte och jag här säkert räknat fel.men tankar för va 4000 i veckan som min före detta man betalar själv har jag ingen inkomst.
Nu handlar tråden om miljön och inte dina aggritioner över siffror jag vet hur jag lever.
Och sorterar allt.
Men vill hjälpa människor.om Du nu har bestämt dig för att jag gjort något fel skriv till en forumvärd.
 
ttiittii - Ej medlem längre2018-06-01 12:37
Antal inlägg: 37631

Varje morgon när jag vaknar åker jag till en affär och hämtar mat.Den maten skulle kostat 12000 i veckan om jag betalade för den.men jag får den gratis.och delar ut den till behövande.
Jag menar att det är bra för miljön.
Får säckar med skor (reklamationer)som jag delar ut värdet på skorna är ointresant men det är bra för miljön.
Även om jag inte tänker miljömässigt så blir det bra miljöval av Det i slutändan.
 
Mouche - Administratör2018-06-01 12:51
Antal inlägg: 24193

Sammanfattningsvis kanske vi kan konstatera att ttiittii försöker dra sitt strå till stacken genom att hämta matvaror hos butiker, varor som antagligen här över slutdatum och som hon därför inte behöver betala för.
Dessa varor lämnas sedan ut till behövande medmänniskor.

Allt som gynnar människor som har det svårt är en bra sak enligt mig och kanske kan man överse med att ttiittii, precis som hon själv också skriver, inte är en hejare på siffror och sålunda kan ha räknat fel.

Själv tror jag, som jag tidigare skrivit, på att konsumtion har en mycket stor betydelse i dagens samhälle och att vi alla skulle förlora i långa loppet om konsumtionsfritt övertog konsumtions plats. =)

Mouche
 
ttiittii - Ej medlem längre2018-06-01 13:10
Antal inlägg: 37631

Tack Mouche exakt så
 
kryddeluntan2018-06-01 14:51
Antal inlägg: 12360

Du gör det på ditt sätt ttiittii och det är jättebra tänkt av dig, en eloge till dig.

Det finns inga " fel" sätt, var och den drar sitt strå till stacken utifrån sina förutsättningar och det får man acceptera, utan fula påhopp.
 
markoolio5 - Ej medlem längre2018-06-01 19:40
Antal inlägg: 1825

krydde & Mouche … jag ombads faktiskt av ttiittii att motivera när jag ifrågasatte sanningshalten i det hon skrev. Då gjorde jag det. Jag skrev inte en enda gång att hon gjorde fel i sitt agerande, bara att utsagan var lite väl tilltagen gällande ekonomin (vilket den uppenbarligen också var). Fult påhopp för att jag inte redan på förhand förstod att hon egentligen menade något helt annat än det hon skrev?

Informationen om att hon inte är en hejare på siffror kom för övrigt först efter mina senaste inlägg i frågan (dessförinnan "korrigerade" hon mina beräkningar samt menade att jag läst fel). Det är inte möjligt att ha överseende med något innan vetskapen därom ens existerar. Ursäkta om jag låter stingslig, men jag tycker inte att jag blev rättvist bemött av er här.
 
nitrometan2018-06-01 19:49
Antal inlägg: 3740

Att hålla tand för tunga är ganska lätt här... Men den där sms tummen är svårare... Går o tejpar fast den..
 
Mouche - Administratör2018-06-01 21:11
Antal inlägg: 24193

Markoolio: Jag ansåg endast att det kanske är dags att låta debatten fortsätta med det ämne den är avsedd för och inte "fastna" i just ttiittii:s inlägg.
Med andra ord så var det inte på något sätt kritik mot dig personligen utan såväl jag, som faktiskt ttiittii själv, inser att det ibland kan vara en liten aning svårt att hänga med i ttiittii:s svängar.

Ttiittii ville ha lite hjälp med att förklara sig och det hjälper jag mer än gärna till med eftersom det är en del av mitt "jobb" här.
Att jag skulle tycka att du med vett och vilja gör "fula påhopp" på någon här tror jag nog att du vet att det är något jag aldrig skulle göra.
För det känner jag dig, som debattör här, alldeles för bra.

Mouche
 
kryddeluntan2018-06-01 21:44
Antal inlägg: 12360

markoolio, jag har missförstått dig och ber verkligen om ursäkt. Du är en bra debattör med kloka och genomtänkta inlägg.

ttiittii har skrivit att hon har dyslexi, så det förklarar en hel del. Vi som känner henne kan läsa mellan raderna.

Än en gång
 
kryddeluntan2018-06-01 21:44
Antal inlägg: 12360

markoolio, jag har missförstått dig och ber verkligen om ursäkt. Du är en bra debattör med kloka och genomtänkta inlägg.

ttiittii har skrivit att hon har dyslexi, så det förklarar en hel del. Vi som känner henne kan läsa mellan raderna.

Än en gång
 
kryddeluntan2018-06-01 21:45
Antal inlägg: 12360

Märkligt slut, än en gång, en intressant tråd som jag hoppas engagerar många.
 
markoolio5 - Ej medlem längre2018-06-01 22:07
Antal inlägg: 1825

No hard feelings Mouche och krydde, då är det utrett och tillhör därmed det förflutna.
 
Klungan2018-06-15 21:53
Antal inlägg: 394

Nej.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?