Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade16
Mobilspel
Pågående22 121

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sten_Saxpåse2014-08-05 20:38
Antal inlägg: 243

i inlägget efter skrev jag, som svar på ditt inlägg där du bemötte mitt inlägg du citerade ovan, om missionerandet som en del av dom flesta religioner. Det var först där som jag började rikta mina inlägg mot dig, eftersom dt var först då du hade skrivit något till mig som jag kunde svara dig på. Därav mitt hänvisande till fucked up info som starten på vår konversation.

vilket även kunde vara underförstått i det försa inlägget, eftersom man knappast brukar anklaga folk för att "klamra sig fast" vid sanningar och fakta. Men det förstår jag att det inte var så tydligt.
 
mollee - Ej medlem längre2014-08-05 20:49
Antal inlägg: 6087

Jag hade väl i mitt första inlägg redan klargjort min åsikt gällande indoktrinering?

"Att indoktrinera och använda religionen i ondskefulla syften tycker jag dock är fel."

 
mollee - Ej medlem längre2014-08-05 20:49
Antal inlägg: 6087

Eller missförstår jag dig helt nu? Det gör jag säkert...
 
Sten_Saxpåse2014-08-05 22:28
Antal inlägg: 243

Jag tycker att religion, i synnerhet kristendom, inte är försvarbart på något plan. Precis som jag tycker att heroinmissbruk inte är försvarbart på något plan heller. Trots att en del kan tala väldigt fint om det och ha personliga upplevelser som tvärt motsäger all fakta som finns om heroinmissbruk.

Så även om du slänger in hundra brasklappar om att du säger si men kanske tycker så och lägger till OM och MEN och ANTAGLIGEN och blablabla om din personliga åsikt... så kommer jag fortfarande argumentera för att religion är fel på samma sätt som heroinmissbruk. Helt fel och borde försvinna helt - oavsett någons personliga bra upplevelser av det.
 
mollee - Ej medlem längre2014-08-05 22:30
Antal inlägg: 6087

Okej. :-)
 
Claysune2014-08-06 05:01
Antal inlägg: 368

För mig personligen så tror jag på en lervande Gud och en levande Kristus som är medlare mellan Gud och människor när han offrade sitt liv på et kors. Det är min personliga tro, om nu några inte tror detta så förändrar det inte min tro. Jag vill inte klandra någon för det.
 
SirMattBusby2014-08-06 08:27
Antal inlägg: 1813

Claysune

Det är så jag önskar fler religiösa borde resonera.
Gör din tro och övertygelse personlig, se inte ner på de som har en annan tro eller livsåskådning.

Försök inte heller pracka på medmänniskor din tro heller.
 
RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-06 09:41
Antal inlägg: 2728

SirMattBusby: att ha en tro är som att ha en penis.

Klockrent!
 
siwu2014-08-06 09:57
Antal inlägg: 1242

Vad fint det vore om alla män lät bli att pracka på andra sin penis? !
 
blåhund - Ej medlem längre2014-08-06 10:02
Antal inlägg: 469

Om ca 4 miljarder år, är det nog slut med oss...illvet.se/fraga-oss /...n-slocknar
 
ttiittii - Ej medlem längre2014-08-06 12:22
Antal inlägg: 37631

sir Matt,alla icke kristna tjatar hela tiden om kristna som försöker pracka på dig saker !?händer det ofta?jag förstår hur det känns,folk försöker mer en ofta få mig att dricka alkohol fast jag inte dricker,sen när dom fattar att det inte är någon ide så kräver dom en förklaring och jag tycker inte jag behöver förklara mitt stälningstagande,men det duger inte som svar,Att jag bara valt bort alkohol duger inte som svar till människor,men jag tror inte tiden tar slut och även om tiden skulle ta slut så är det så och spelar ingen roll vi kan inte göra något åt det
 
SirMattBusby2014-08-06 14:51
Antal inlägg: 1813

Ofta är väl att ta i men om det så bara är en som försöker så är det ju fel eftersom din trosövertygelse just ska vara DIN ensak.

Lev i DIN tro och du har min respekt allafall men låt mig om så nånsin blir fallet upptäcka MIN tro på egen hand (den fria viljan var det va?)

Sen att du som nykterist blir ifrågasatt visar ju bara på en otrolig respektlöshet från deras sida, jag respekterar det till fullo, har själv en vän som alltid hänger med ut men hon nöjer sig med the och jag ser inga problem alls med det:)

Du mår ju bra morgonen därpå allafall ;)
 
Claysune2014-08-06 16:08
Antal inlägg: 368

Tack Sir Mattbusy för ditt inlägg efter vad jag skrivit. Men att dela med sig av något som är bra är väl inte fel, eller hur? Man tar emot eller så säger man nej tack. MVH /cs
 
SirMattBusby2014-08-07 08:23
Antal inlägg: 1813

Skillnad på att dela med sig och att pracka på :)
 
jellyflower2014-08-07 11:00
Antal inlägg: 1108

Jag skulle personligen inte umgås i mer än 8 sekunder med folk som försöker få mig att dricka alkohol samt avkräver mig förklaring på varför jag inte dricker.

Man kan ju i såna lägen välja. Svårare att välja bort är glassbilen och andra högljudda påprackare.

Jag får krupp av kristna och andra religiösa som vill sälja in sin tro till mig. De är som jobbiga jävla flugor i ansiktet på en.
 
Sote2014-08-07 13:55
Antal inlägg: 3557

Ttiittii-du får kanske se över ditt umgänge helt enkelt. Blir lite förvånad över att du skriver att det händer så ofta att folk tjatar på dig att dricka när dom väl borde veta att du inte gör det. Själv skulle jag absolut inte fortsätta umgås i kretsar där folk försökte påverka mig negativt på något sätt.
 
Moose72 - Ej medlem längre2014-08-07 14:44
Antal inlägg: 1910

Skriv bokstäverna Gud här på betapet och många här verkar ta det som att dom får en penis ofrivilligt inkörd i sig.
Finns inte många andra ämnen som retar?! Vissa utvalda här. Tror nog att det är så i verkliga livet också. Endel tål helt enkelt inte att människor nämner nått om tro.
Att prata om alkohol och fylla och inte minnas nått det är ju bara tufft.

 
Nora1 - Ej medlem längre2014-08-07 15:14
Antal inlägg: 2885

Aldrig har någon prackat på mig någon religion. Vilka gör så och hur går det till?
 
Sote2014-08-07 16:12
Antal inlägg: 3557

Det är väl ingen som har pratat om alkohol och fylla som något tufft varken i den här tråden eller någon annan gudstråd?
 
Moose72 - Ej medlem längre2014-08-07 17:24
Antal inlägg: 1910

Har inte sagt att nån pratat om det i nån Gudstråd. Vad jag menar är att få höra detta eviga snack om vad som druckits och hur illa man mår och hur lite man minns det anses som tufft och ballt. Annars skulle ju inte människor berätta om det i tid och otid. Jag är inte intresserad och anser att det är att pracka på en nått, som dom kan ha för sig själv.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?