Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 37 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 22 217 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bobo flux | 2010-04-18 17:38 | |
Det är väl kanske så att folk har olika måttstockar för att bedöma film? Jag har inte ifrågasatt någon annans filmrecensioner och har inte för avsikt att göra det heller, jag har bara svarat på ett ifrågasättande av min syn på filmkonst. Ja, jag tycker "Avatar" suger purjo och jag tycker att kvaliteten på dess manus är sämre än en fläskpannkaka utan fläsk. Om det finns andra som tycker att den filmen är bra så är det väl jättekul för dem, det tänker inte jag ta ifrån dem. "Whatever floats your boat..." | ||
ssvonkolera | 2010-04-18 19:04 | |
Dawn of the Dead (2004) Schysst skräckaction som trots mina förväntningar överträffade originalet. Zack Snyders filmer håller väldigt hög standard när det kommer till specialeffekter. Denna filmen svämmade inte över av tarvliga datoranimationer utan verkar snarare vilja leta sig tillbaka till 80-talets ideal då de enda specialeffekter som fanns att tillgå var silikon och gelatin. 7/10 Rules of Attraction James van der Beek övertygar inte, men flertalet andra skådisar gör det. Intressant dramaturgi och en hel del svart humor, men något klimax fanns inte att hämta och en röd tråd i handlingen var svår att hitta. 5,5/10 Cop Out Kevin Smith har så sakteligen strövat bort från sin kännetecknande känsla för välskriven dialog och dråpliga intriger som finns att finna i hans tidigare filmer så som Clerks och Mallrats. Istället har han här valt att hora ut sig som regissör till en actionkomedi med det allt för uttjatade upplägget med två skjutglada poliser, en svart och en vit (upplagt för helfestliga "kulturkrockar"...NOT!) som går utanför lagens gränser och blablablabla. Skräp! 0/10 | ||
Sampa22 | 2010-04-18 19:10 | |
Hälsoresan. Ingen höjdare. Sällskapsresorna är bättre. Betyg 3 av 10 | ||
Svärtingebo | 2010-04-18 19:16 | |
Brokeback Mountain, svag 4. Heath Ledger såg ut som en 70 årig gubbe i hela filmen. | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2010-04-18 19:54 | |
Avatarmanuset är ju kopierat av Pochahontas :-D Inte så originellt alltså, men visst är den väl sevärd om man gillar effekter. Försökte nyss mig på filmen Don McKay men stängde av... | ||
ssvonkolera | 2010-04-18 20:14 | |
Mondo Cane Jävligt schysst (exploitation-)dokumentär som ger en inblick i bisarra seder från både västvärlden och mindre kända avkrokar på planeten. 7/10 | ||
Dammen | 2010-04-19 10:04 | |
Drottningen och jag av Nahid Persson Sarvestani - den unga svensk- iranska filmaren - född fattig, deltog i revolutionen av Shahen av Iran och som nu efter många år i Sverige tar sig före att intervjuva änkan Farah Diba. Mycket intressant och lärorik, men ändå ingen höjdare. Hoppet är väl för mig som utomstående att berörda parter i Iran kan lära sig något, få förståelse för varandras sida och närma sig varandra. Ingendera vill ju ha mullorna. Får en 3:a. | ||
Maja G | 2010-04-19 10:28 | |
"Livet är underbart", fick 3/5... pga en fruktansvärt dålig början på filmen. Blev varnad för det innan och anbedd att se färdigt filmen och hjälp va bra den blev till slut.. En gammal film 1998 som vann stora jurypriset i cannes. Handlar om koncentrationsläger och om hur hela famlijen försökte överleva med kärlek och humor.. Såg sedan en hederlig skräckfilm med Calista Flockhart ( Allie Mc Beal) " Från andra sidan", 3/5 den också. Ganska lik "barnhemmet" som inte var så fruktansvärt bra som jag hade hört tidigare.. | ||
miss maria | 2010-04-20 08:15 | |
If only jag grät floder | ||
le-lou | 2010-04-20 08:35 | |
Paranormal Activity - skräp och skit och jag blev så besviken, de har ju hypat den här filmen nåt otroligt. | ||
ackelarsson | 2010-04-20 12:29 | |
Whiteout, mord och spänning på sydpolen 3/5. | ||
klobba2 - Ej medlem längre | 2010-04-20 12:40 | |
Twelve and holding 3/5 | ||
broccolisaur - Ej medlem längre | 2010-04-20 12:50 | |
Senaste jag såg var nog Death Wish II 3.5/5 Snäppet bättre än ettan. | ||
Kotilda | 2010-04-20 13:15 | |
The boondock saints 2 4/5 | ||
klobba2 - Ej medlem längre | 2010-04-20 20:12 | |
Changing Lanes 4/5 | ||
TomasLeonard | 2010-04-20 22:22 | |
Manhattan 1979(woody Allen)...alla tjatade ju om den så jag tittade på den... 100/100. | ||
Binebone | 2010-04-20 22:39 | |
Följer serien Dr Quinn. Köpt dom tre första säsongerna. Får en 4 i betyg av mej. Nostalgi. Man får mycket minnen från den serien. | ||
Binebone | 2010-04-20 22:41 | |
Alice i U Landet ;) | ||
klobba2 - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:36 | |
Genomled den upphaussade "Peacock" 1/5 | ||
ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:59 | |
der untergang. stark 3:a. | ||