Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 9 |
Inloggade | 29 |
Mobilspel
Pågående | 20 008 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pötifar | 2025-04-18 16:29 | |
![]() | Jag retar mig lite på ratingsystemet här på Betapet. Om jag accepterar att spela mot någon riktigt lågrejtad (och det gör jag alltid, dissar ingen på grund av rating) så händer det att jag vinner med 150 poäng - och förlorar en massa rating. Det är rimligt att ratingen ska vägas, men vad man inte tar hänsyn till alls är att det är mycket svårare att vinna med höga poäng mot de allra sämsta spelarna, som ofta tenderar att låsa brädet med en massa korta ord. | |
Lill-IT | 2025-04-22 15:31 | |
![]() | Parkeringsappar. Vilket otyg. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2025-04-23 20:38 | |
![]() | Mygg | |
else-marie | 2025-04-30 17:15 | |
![]() | Bilister som smsar när de kör bil så farligt | |
mistmaster | 2025-05-10 22:05 | |
![]() | jobbar 64h nästa vecka.. | |
VincentVit | 2025-05-10 22:55 | |
![]() | Bara de senaste dagarna. När studenter på universitets- och högskolenivå tar på sig uppgifter i grupparbeten som de inte följer utan till och med plagierar rejält och sätter de anda deltagarna i knipa. (givetvis även när det gäller yngre men det berör ju inte mig på samma sätt) Att oombedd "skickas fram" för att framföra kritik. Som en granne som säger "Vi tycker att styrelsen inte sköter sig. Du kan väl berätta=" i stället för att personen berättar vad DEN tycker. I går störde jag mig på en boende i närheten som prackar på folk sin tro på ett obehagligt sätt. Hon kan "klänga" sig på personer som hon tycker uppfostrar sina barn fel, och till och med berätta om varför barnet gör si och så och att de borde vara tysta. För att återgå till situationer vid pluggande. När studenter överskrider till exempel maximal textlängd rejält och ändå sedan får bra omdömen för att de fått med mycket och så. | |
Lill-IT | 2025-05-11 18:58 | |
![]() | Det går en epidemi av skilsmässor bland grannar och bekanta.. Mycket tråkigt. | |
Dragkula | 2025-05-22 20:17 | |
![]() | Jag stör mig på hur svenska språket orienterar sig till att bli allt mer utplattat, inkosekvent och otydligt. Grammatiken börjar lösas upp allt mer i skriftspråket. Sedan så tycker jag det är konstigt och felaktigt att man inte kan lägga ordet "urd" här. Urd var en av nornorna som spann människornas öden och hon är en betydelsfull gestalt i den fornnordiska mytilogin. I Sverige finns en väg döpt till Urdavägen och det finns säkert en rad andra minnen av denna gudagestalt i vårt gemensamma arv. | |
else-marie | 2025-05-23 12:13 | |
![]() | En ny märklig trend bilförare som slår på varningsblinkers när de kör så de kan minska hastigheten o messa på din mobil | |
Minibitt | 2025-05-24 07:01 | |
![]() | Jag retar mig på det samma som Dragkula. Särskrivningar och felstavade ord förekommer överallt. ”Dem” används ofta istället för ”de”. Exempelvis: ” Dem hade en hund”. | |